Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

benkr schreef: 22 mar 2020 11:05 Instellen is ergens een potmetertje, moet je even wat dieper graven, ik heb er een volledige datasheet van gezien maar weet niet meer waar.
Het aansluiten is even uitzoeken, bij die van mij heb ik gewoon wat hele dikke draden op de connectoren gesoldeerd, de voedingen worden toch nooit meer voor iets anders in originele toestand gebruikt lijkt me.
En hoe ze zich houden in operationele toestand met servo's er aan? Geen idee, ik heb het idee van ruudderooij, hij heeft zijn machine op die manier draaiend (gehad) en geen problemen dus daar ga ik dan maar voor, als het fout gaat dan zie ik wel weer.
Voordeel van zo'n dikke voeding (wat stroom betreft) is dat het allemaal aardig robuust is dus ik verwacht dat er geen problemen zullen zijn, ik schat in dat ze nooit boven 1/4 tot 1/3 van hun capaciteit hoeven te werken.
Heb jij die voeding van Ali? Kwestie van zeker te zijn dat het output voltage een paar V omlaag kan via een potmetertje. Dit omdat ik de 180W/0.57 Nm versie besteld heb die liever wat minder spanning ziet dan de 400W versie.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

fluppie schreef: 25 mar 2020 11:16
benkr schreef: 22 mar 2020 11:05 Instellen is ergens een potmetertje, moet je even wat dieper graven, ik heb er een volledige datasheet van gezien maar weet niet meer waar.
Het aansluiten is even uitzoeken, bij die van mij heb ik gewoon wat hele dikke draden op de connectoren gesoldeerd, de voedingen worden toch nooit meer voor iets anders in originele toestand gebruikt lijkt me.
En hoe ze zich houden in operationele toestand met servo's er aan? Geen idee, ik heb het idee van ruudderooij, hij heeft zijn machine op die manier draaiend (gehad) en geen problemen dus daar ga ik dan maar voor, als het fout gaat dan zie ik wel weer.
Voordeel van zo'n dikke voeding (wat stroom betreft) is dat het allemaal aardig robuust is dus ik verwacht dat er geen problemen zullen zijn, ik schat in dat ze nooit boven 1/4 tot 1/3 van hun capaciteit hoeven te werken.
Heb jij die voeding van Ali? Kwestie van zeker te zijn dat het output voltage een paar V omlaag kan via een potmetertje. Dit omdat ik de 180W/0.57 Nm versie besteld heb die liever wat minder spanning ziet dan de 400W versie.
Ik kan er zo niets over vinden, dus heb ik de producent een mailtje gestuurd met de vraag hoe dit op te lossen. Ik ben benieuwd of- en wat ik te horen krijg.
Ik heb zelf de ESP120 van HP, daar is uitgebreide documentatie van te vinden maar die is wel 57 cm lang en daardoor redelijk groot en onhandelbaar.
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

Iemand onlangs bij die JMC-001 store besteld? Heb er 16/03 besteld, heeft ie een paar dagen geleden een tracking nummer aangemaakt maar daar is nog geen activiteit op. Is dat zijn/haar gebruikelijke manier van werken?
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door TomAndKobus »

Ik heb er vandaag 4 servo's besteld. De 400W variant. Ervaring heb ik niet met de shop.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door elvis3 »

Ik heb er eergisteren en gisteren ook dezelfde besteld, wil er vandaag en dan morgen ieder dag een bestellen (dus in totaal vier).
Ook inderdaad nog niets gehoord, ook niet per mail zou kunnen zijn dat het weekend is.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

TomAndKobus schreef: 29 mar 2020 18:28 Ik heb er vandaag 4 servo's besteld. De 400W variant. Ervaring heb ik niet met de shop.
Je hebt de raad in de wind geslagen dat 400w enorme overkill is?
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door TomAndKobus »

Ze waren erg afgeprijsd naar 107 dollar. Ze waren eerst iets van 140 dollar. Ik vond dit redelijk goedkoop. Natuurlijk loop ik natuurlijk nog een redelijke kans op douane kosten. Oke, het is overkill.... Ik ben dus eigenwijs ;-) .
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door TomAndKobus »

Ik waardeer je advies trouwens wel. Ik heb de Y balk bijvoorbeeld wel 80x160 genomen.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Waarom niet telkens ééntje besteld, en dan als die als verzonden wordt gemeld pas de volgende bestellen?
En ook nog een berichtje om de waarde op de buitenkant van het pakje niet hoger dan 22 Euro te maken.

Als je er toch 4 tegelijk besteld, laat ze dan ook met DHL of FedEx verzenden, dat maakt dan ook helemaal niets meer uit, je gaat zowiezo die bonus betalen.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door TomAndKobus »

Het was de bedoeling om dat te doen maar de actie van 30% korting is maar tot 1 april en de korting is ongeveer gelijk aan de douane kosten. Ik heb wel gevraagd om ze per stuk te versturen.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door elvis3 »

Normaal zijn ze 10 of 12 euro duurder dacht ik. Ik weet niet wat Ben er totaal voor heeft betaald?.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Ik had de mijne voor 118e, incl verzenden. (de 400W)

Los van de overkill van de 400w voor je machine en of je eigenwijs bent of niet (wat ik wel vermoed, gezien je overige posts); de 200W was interessanter. Het is geen kwestie van 'de zwaardere = beter' bij servo's. of ' het was maar een tientje duurder' Je hebt te maken met een factor inertia, benodigd vermogen. Het is gewoon echt complete onzin/nonsens om 400w op een dergelijke portaal te hangen. 'wat is je ervaring' en 'Vraag het dan gewoon niet' is dan mijn mening.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef: 29 mar 2020 19:28 Als je er toch 4 tegelijk besteld, laat ze dan ook met DHL of FedEx verzenden, dat maakt dan ook helemaal niets meer uit, je gaat zowiezo die bonus betalen.
Waarom wordt er altijd gedaan alsof de invoerbelasting en btw iets is wat je absoluut moet omzeilen? Zien jullie dat als diefstal door de overheid of hoe zit dat nu?
Een auto koop je toch ook niet in onderdelen om belasting te voorkomen? Het is nu eenmaal een gegeven.
En op het pleepapier wat je hamstert zit ook gewoon btw hoor ;-)
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 29 mar 2020 21:50
benkr schreef: 29 mar 2020 19:28 Als je er toch 4 tegelijk besteld, laat ze dan ook met DHL of FedEx verzenden, dat maakt dan ook helemaal niets meer uit, je gaat zowiezo die bonus betalen.
Waarom wordt er altijd gedaan alsof de invoerbelasting en btw iets is wat je absoluut moet omzeilen? Zien jullie dat als diefstal door de overheid of hoe zit dat nu?
Een auto koop je toch ook niet in onderdelen om belasting te voorkomen? Het is nu eenmaal een gegeven.
En op het pleepapier wat je hamstert zit ook gewoon btw hoor ;-)
Anders dan bij jou is zo'n motor deel van mijn hobby, en die heeft een sterk gelimiteerd budget, dus 50 a 60 Euro extra betalen is voor mij hard geld, sterker nog dat bepaalt waarschijnlijk of ik zoiets koop of juist niet.
Ik heb pasgeleden een 1,2kW servo met driver gekocht, naast al dik 70 Euro betaald te hebben aan de Chinees kwam daar ook nog 86 Euro bij die ik aan DHL mocht afrekenen, dat is toch best stevig. En als ik dan van spinningwheels hoor dat hij van dezelfde verkoper een setje heeft besteld wat via Duitsland is gekomen en daardoor niets hoede te betalen dan voel ik me toch wel een beetje......

Verder ga jij er van uit dat ik pleepapier hamster, niets is minder waar, ik ga 2 keer per week naar de supermarkt en koop daar wat nodig is, niets meer. Voor ons geen gehamster , dat zien wij absoluut niet zitten.
Plaats reactie