Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Denk dat hij redelijk strak afgesteld staat qua demping.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Caesar »

serum schreef: 29 apr 2020 09:26 Denk eerder dat hij te nieuw is. De NEMA34 servo staat er ook niet tussen.
Ik ben aan het orienteren om van stappen naar servo over te stappen (sowieso voor de Z-as; die gaat simpelweg te langzaam).

Op dit moment draait alles op nema 34 motoren met 14mm uitgaande as. Ik heb al (met hulp van anderen op dit forum) een beetje zitten puzzelen, en voorzover ik kan zien heeft alleen de 400w een 14mm uitgaande as, maar de afmetingen van de montage gaten etc zijn compleet anders.



Als ik bovenstaande reactie van Serum lees, klopt het dat er ook een Nema34 model bestaat? Ik had zelf inderdaad ook al moeite om de 200wat versie op Ali te vinden, maar met jullie linkjes toch gelukt.

Klopt het dat alleen de 660w versie nema 34 uitgevoerd is of mis ik een modelletje:

https://nl.aliexpress.com/item/4000092453231.html

660w is een beetje teveel van het goede, qua gewicht, afmeting (vooral de diepte) en vermogen en dus prijs :(. Als bovenstaande de enige is ben ik denk ik beter af zelf een adapterplaat te frezen voor de 400watt versie.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3732
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door andrefc101 »

Caesar schreef: 08 nov 2020 19:03 660w is een beetje teveel van het goede, qua gewicht, afmeting (vooral de diepte) en vermogen en dus prijs :(. Als bovenstaande de enige is ben ik denk ik beter af zelf een adapterplaat te frezen voor de 400watt versie.
Anders kom je maar koffie drinken in Bergen op Zoom, hier staan drie machines met servo’s, alle drie met verschillende wattage.
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Wat je ook nog zou kunnen overwegen zijn echte servomotoren, ik heb er 2 liggen van JMC, de 1,2kW uitvoering van hun, maar ze hebben ook kleinere uitvoeringen. En als je de goede kiest dan kun je die ook met Step/Dir aansturen. Het andere voordeel is dat ze gewoon 230V lusten, lekker makkelijk.
En ze zijn nog niet eens veel duurder dan zo'n JMC stepper/servomotor, daar komt in ieder geval nog een dikke voeding bij.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door kawarider »

Als ik bovenstaande reactie van Serum lees, klopt het dat er ook een Nema34 model bestaat? Ik had zelf inderdaad ook al moeite om de 200wat versie op Ali te vinden, maar met jullie linkjes toch gelukt.
Inderdaad is er ook een 400W. Volgens mij heb ik die nog twee nieuw in doos liggen.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Caesar »

andrefc101 schreef: 08 nov 2020 19:13
Caesar schreef: 08 nov 2020 19:03 660w is een beetje teveel van het goede, qua gewicht, afmeting (vooral de diepte) en vermogen en dus prijs :(. Als bovenstaande de enige is ben ik denk ik beter af zelf een adapterplaat te frezen voor de 400watt versie.
Anders kom je maar koffie drinken in Bergen op Zoom, hier staan drie machines met servo’s, alle drie met verschillende wattage.
Dank je wel, misschien dat ik dat eens ga doen inderdaad, leuk om wat andere machines te zien. Combineer ik het met een bezoekje in het westen!

benkr schreef: 08 nov 2020 19:18 Wat je ook nog zou kunnen overwegen zijn echte servomotoren, ik heb er 2 liggen van JMC, de 1,2kW uitvoering van hun, maar ze hebben ook kleinere uitvoeringen. En als je de goede kiest dan kun je die ook met Step/Dir aansturen. Het andere voordeel is dat ze gewoon 230V lusten, lekker makkelijk.
En ze zijn nog niet eens veel duurder dan zo'n JMC stepper/servomotor, daar komt in ieder geval nog een dikke voeding bij.
Of mijn google/internet vaardigheden zijn slechter geworden of niet alles staat op dezelfde webshop van ali bij JMC, maar voor zover ik kan vinden zie op op ali/zijn website geen 1.2kw servo (wel 1.3kw) maar daar lijkt nog een vfd/controller/besturing bij te moeten toch, of ben ik het verkeerde pad ingeslagen?

Heb je meer informatie van type/model wat je hebt liggen, dan kan ik daar eens op verder zoeken komende dagen.
kawarider schreef: 08 nov 2020 19:23
Als ik bovenstaande reactie van Serum lees, klopt het dat er ook een Nema34 model bestaat? Ik had zelf inderdaad ook al moeite om de 200wat versie op Ali te vinden, maar met jullie linkjes toch gelukt.
Inderdaad is er ook een 400W. Volgens mij heb ik die nog twee nieuw in doos liggen.

Als dat klopt, dan is dat goed om te weten, ik kijk even of ik die online kan vinden. 400wat is aan de hoge kant qua vermogen, maar wel goed te doen. Liever teveel vermogen en gewoon plug en play, dan lager vermogen en dat ik allerlei aanpassingen/flenzen moet gaan frezen.

De kop zelf weegt 50-60 kg dus op zich kan het sowieso geen kwaad wat overhead te hebben (wel met gasveer tegen zwaartekracht).

Ik heb hem gevonden 440watt@ 48VDC: iHSV86-30-44-48 :

https://nl.aliexpress.com/item/40001993 ... 56e7lR1uEH

Geen idee of het V5 of V6 is, staat er niet bij. Ik zal JMC eens een mailtje sturen.

niet te verwarren met deze; de stepper motor versie:

https://nl.aliexpress.com/item/40012085 ... 56e7lyG1Du
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Als je gaat bestellen vraag ze dan om shipment vanuit de EU, dat scheelt je best wel wat geld, het is initieel ietsje duurder maar als je ze via GHL of zo krijgt dan komt er standaard BTW en handling kosten bij, en dat is gegarandeerd stukken meer.
Jorgmungandr
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 okt 2017 22:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Jorgmungandr »

Die 440W servo is een stuk duurder dan de 400W versie, scheelt bijna de helft (90 vs 130 euro). Zou dat vooral komen omdat de 440W een grotere framemaat heeft en dus duurder is om te maken, of zie ik iets over het hoofd qua specs? 10% meer vermogen, ~10% meer koppel, maar voor de rest lijkt alles hetzelfde...

Zijn er hier leden die bovengenoemde servo's vanuit Europa geleverd hebben kunnen krijgen? Ze hebben geen leveranciers met een webshop aan onze kant van de BTW-muur, of wel?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Jorgmungandr schreef: 15 dec 2020 17:03 Die 440W servo is een stuk duurder dan de 400W versie, scheelt bijna de helft (90 vs 130 euro). Zou dat vooral komen omdat de 440W een grotere framemaat heeft en dus duurder is om te maken, of zie ik iets over het hoofd qua specs? 10% meer vermogen, ~10% meer koppel, maar voor de rest lijkt alles hetzelfde...

Zijn er hier leden die bovengenoemde servo's vanuit Europa geleverd hebben kunnen krijgen? Ze hebben geen leveranciers met een webshop aan onze kant van de BTW-muur, of wel?
Wat voor machine wil je hem op gebruiken? Als het de opensource is waar je het eerder over had zou ik echt niet meer dan 200w gebruiken (en dat is al teveel van het goede). Maar hij is wat compacter dan de 180W, dus in het geval van de opensource scheelt het in afmetingen van de machine. Ik heb ervaring met de 180W variant, en dat is al meer dan genoeg. (overkill) ding kan de machine met 1g op 20m/min rondslingeren (en dat wil je niet met zo'n relatief gammel portaaltje). ;-)
Jorgmungandr
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 okt 2017 22:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Jorgmungandr »

serum schreef: 15 dec 2020 17:12
Wat voor machine wil je hem op gebruiken? Als het de opensource is waar je het eerder over had zou ik echt niet meer dan 200w gebruiken (en dat is al teveel van het goede). Maar hij is wat compacter dan de 180W, dus in het geval van de opensource scheelt het in afmetingen van de machine. Ik heb ervaring met de 180W variant, en dat is al meer dan genoeg. (overkill) ding kan de machine met 1g op 20m/min rondslingeren (en dat wil je niet met zo'n relatief gammel portaaltje). ;-)
Ik ben inderdaad nog steeds bezig met het plannen van een (nu dus OSPF-stijl) machine. Zoals je als reactie op mijn vorige bericht een paar maanden geleden ook al zei is de 180/200W versie waarschijnlijk dik voldoende voor wat ik van plan ben. Zouden er overigens nog nadelen zitten aan een overbemeten servo op een machine plaatsen? Ze schelen fysiek niet veel dus qua traagheid van de motor zou het niet uit moeten maken (toch?), en verder zullen ze qua aansturing redelijk gelijkwaardig zijn lijkt me?

Wat de 400/440W servo's betreft was ik eigenlijk gewoon benieuwd waar dat bijna 50% prijsverschil vandaan zou komen, of het misschien inwendig toch andere techniek is of iets dergelijks. Meer hybride stepper-achig, hoewel in de beschrijving duidelijk "AC servo" genoemd word.

Mijn tweede vraag over EU levering heb ik niet helemaal handig verwoord zie ik nu. Ik had het over "bovenstaande" servo's, maar bedoelde eigenlijk in het algemeen de servo's van JMC. Niet helemaal duidelijk van mij, excuus :oops:
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

JMC heeft wat kanalen in Europa, daar verwijzen ze dus ook naar. (o.a. Sorotec)
Parallel import werken ze daarom ook niet aan mee.

Ik heb andere servomotoren (echte servomotoren met echte servo driver) bij Lichuan besteld (en ik niet alleen, b.v. Spinningwheels ook) en zij kunnen wel via een EU magazijn leveren. Ook Lichuan heeft gelijkwaardige servomotoren, alleen heeft niemand daar tot nu toe ervaring mee.

Hier een 200W AC servomotor:

https://nl.aliexpress.com/item/33024499 ... 65a1CvKKPM

En hier een 200W DC servomotor:

https://nl.aliexpress.com/item/32875995 ... 705evkisJU

Ik denk dat deze erg veel lijkt op de JMC 200W servomotor, het grote verschil is wel dat Lichuan een separate driver unit heeft.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Kjelt »

Ben bovenstaande advertentieskomen toch uit CHina?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Ik zou toch liever servo's hebben (al dan niet met geintegreerde drivers) waarbij je wat met software kan spelen en wat uit kan lezen ipv de parameters op de driver zelf in moet stellen. Of mis ik iets bij die lichuan? Kan er niets over vinden op hun website. Ik zie dat JMC een AC driver + 200w variant heeft met een 23 bits encoder.

Ik frees er zeer frequent mee (laatste weken bijna dagelijks) en heb persoonlijk niets te klagen over de 85 euro kostende JMC varianten.
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 15 dec 2020 20:09 Ben bovenstaande advertentieskomen toch uit CHina?
Ja, maar als je contact met hun opneemt dan is er een andere weg mogelijk en die staat niet op de site.
Plaats reactie