Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HD13
Berichten: 691
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door HD13 »

Probeer eens met een zijkniptang parallel aan de as, werkt meestal erg goed.
JanF
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jan 2016 14:34
Locatie: Ryptsjerk

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door JanF »

De meeste voorgestelde tangen beschadigen de spie als het echt vast zit.
Naar mijn idee is een kopkniptang de minst erge manier.
Zo'n timmermans nijptang dus.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Klopt. Die tang houdt hem wel vast.

Hoop alleen niet dat ie nog in zijn schuurtje staat te raaskallen in zijn gele cape bij een vastzittende spie.
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

Iemand ook opgemerkt dat ze bij JMC-001 enkel nog via DHL à 40 dollar verschepen?

https://nl.aliexpress.com/item/40006033 ... GKT5G&mp=1

Bij deze verkoper $85 all in https://nl.aliexpress.com/item/32945533 ... hweb201603_

Zouden het originele JMC servo's zijn, of zouden die dingen ook al nagemaakt worden?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

Tsja.

Ik lees hier met kromgetrokken tenen op het forum dat er even een claim ingediend wordt en achteraf hoonlachend en zelfvingerend van hun eigen genialiteit de gratis verkregen waar (hetzij vertraagd) in ontvangst wordt nemen. 'nou, dat is nog eens mazzel hebben'... Spotgoedkoop is kennelijk nog steeds niet goedkoop genoeg voor sommige knieperige uberknieperts.

En zoals met alles, van dergelijke hufterige, asociale, eencellige freeloaders zijn de fatsoenlijke mensen de dupe. Dus. Verzenden wordt dan logischerwijs duurder om de tracking en snelheid 'on par' te krijgen.

Maar ik zal je er maar niet vertellen wat ik er écht van vind..... Want dan zou het een post zijn die voor 99 procent uit *** zou bestaan.

Verder ben ik een vrolijk mannetje hoor, maar dat gedrag. Ik begin er HUUUUUUUUB van te roepen boven een WC..

Ondanks dat. 4x 200W JMC's in Nema24 kosten je nog steeds slechts 450 euro. Plus wat invoer. Misschien als het corona geneuzel achter de rug is, dat de prijzen voor het verzenden weer wat zakken.
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

Ik weet niet goed of ik me aangesproken moet voelen? Maar ik probeer gewoon tussen het aanbod de beste deal te zoeken, beetje zoals ik bv. ook met bv. de Tweakers.net pricewatch doe.
Gezien het verschil van $35 dollar vraag ik me dus af of er ook namaak servo's in omloop zijn. Misschien heeft iemand hier wel al eens besteld en kan die me laten weten is betrouwbaar of levert net slechte kwaliteit. Want dan bestel ik uiteraard terug bij JMC-001. Alleen heb ik vorige keer 20 dollar shipping betaald, dus was beetje verbaasd dat ze dat naar 40 dollar hebben opgetrokken.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door DaBit »

WillyH schreef: 28 jul 2020 08:49 Oké, ik zal alvast mijn knalgele regenpak aandoen en met de griptang aan de slag gaan ;-) Bedankt!
Of je vijlt een spiebaangleufje in je koppeling?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

fluppie schreef: 28 jul 2020 20:51 Ik weet niet goed of ik me aangesproken moet voelen? Maar ik probeer gewoon tussen het aanbod de beste deal te zoeken, beetje zoals ik bv. ook met bv. de Tweakers.net pricewatch doe.
Gezien het verschil van $35 dollar vraag ik me dus af of er ook namaak servo's in omloop zijn. Misschien heeft iemand hier wel al eens besteld en kan die me laten weten is betrouwbaar of levert net slechte kwaliteit. Want dan bestel ik uiteraard terug bij JMC-001. Alleen heb ik vorige keer 20 dollar shipping betaald, dus was beetje verbaasd dat ze dat naar 40 dollar hebben opgetrokken.
Neuhj! Ik ben wat dat betreft ook erg prijsbewust met het inkopen. Strekking van mijn verhaal was dat ik hier lees over een 'te lange levering' van Alie en dan de boel claimen, (met het corona en de vertraging momenteel bij Luik lopen pakketten gauw buiten de maximaal gestelde levertijden) dan het geld terugkrijgen en vervolgens alsnog de producten krijgen en zichzelf prima in de ogen kunnen kijken en het vergoelijken met 'ik heb er ook lang genoeg op gewacht'.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door WillyH »

De prijs voor de servo zelf is dan weer wat gezakt tot 99 euro maar verzending via DHL, dus gegarandeerd invoertaksen en kosten erbij :cry:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door serum »

WillyH schreef: 29 jul 2020 09:56 De prijs voor de servo zelf is dan weer wat gezakt tot 99 euro maar verzending via DHL, dus gegarandeerd invoertaksen en kosten erbij :cry:
Maar hoe is het met die spie afgelopen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door WillyH »

Eerst eens proberen hoe vlot zo'n spiebaan in de koppeling te vijlen is, mét spie lijkt me in ieder geval beter. Zal wel weer een werkje zijn voor binnen een paar weken, alles gaat hier in slow motion 8)
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Als die spie niet 200% strak past kun je 'm net zo goed helemaal weg halen en het tandwiel of de koppeling er op lijmen met Loctite 638 of iets van die strekking. (Loctite 638 en nog een paar varianten zijn speciaal voor dit soort toepassingen bedoeld) Zit echt muurvast en als het los moet even verwarmen met de gasbrander en los is het weer. Dat verwarmen gaat zo goed dat de as nauwelijks warm wordt. Als je de brander er op zet dan zie je condens ontstaan, zodra die condens verdwijnt is het bijna warm genoeg, een paar seconden later is de lijmverbinding zijn sterkte kwijt en kun je het ding zo van de as schuiven.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door elvis3 »

Ben, ik heb al een paar keer gelezen van jou dat je Loctite 638 gebruikt. Nu zie ik locktite van 15 euro en van 50 euro of meer voor 50ml.
is die van 15 euro op zun Gronings gezegd dan lockNite?
Iemand die dit wel eens uit China heeft besteld en gebruikt?.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door DaBit »

Als je nu een spijker ergens in moet meppen, gebruik je daar dan een schroevendraaier voor? Of een hamer?

Idem met prutjes. Henkel/Loctite heeft vele prutjes met verschillende toepassingen. Als jij het 'schroevendraaier'-prutje gebruikt voor je spijker word het niks, daarvoor moet je het 'hamer'-prutje hebben. Of meer specifiek in dit geval; het prutje bedoeld voor cylindrisch bevestigen van aluminium aan staal. Ik gebruik 603 om mijn riemschijven vast te zetten op de assen; ik had het al staan omdat ik het ooit nodig had om lagers vast te zetten in een motorblok. 638 of 648 kunnen ook en zijn misschien een fractie beter geschikt. Die tolereren een iets grotere spleet, zijn iets sterker, maar tolereren minder vervuiling.

Een 10ml potje van een van deze types gaat 25 machines mee en kost de wereld niet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie