Closed loop steppers bij Reichelt

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Corneel
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2015 13:34
Contacteer:

Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door Corneel »

Heeft iemand ervaring met deze stepper en driver?

https://www.reichelt.nl/closed-loop-sta ... tml?&nbc=1
https://www.reichelt.nl/driver-voor-clo ... tml?&nbc=1

Lijken me Leadshine klonen maar kan me niet voorstellen dat Reichelt rommel verkoopt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door Kjelt »

Wat ik zeer vreemd vind is:
Holding Torque 21 Ncm
Detent Torque 6.8 Ncm

Dat is beide een factor tien lager dan een Leadshine, dat kan bijna niet kloppen maar zo wel ver van weg blijven dan.
jand
Donateur
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 sep 2012 16:11
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door jand »

ACT verkoopt ook via eBay. Levering vanuit Duitsland. Daar geven ze 2.1 Nm aan. Lijkt mij aannemelijker. Data sheets bij Reichelt trouwens ook.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door Kjelt »

jand schreef: 25 jun 2020 22:29 ACT verkoopt ook via eBay. Levering vanuit Duitsland. Daar geven ze 2.1 Nm aan. Lijkt mij aannemelijker. Data sheets bij Reichelt trouwens ook.
Ja daar dan weer wel maar er staat ook in de datasheet 2,4V terwijl de bijpassende driver minstens 24V doet, ik vind het maar vreemd allemaal.
jand
Donateur
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 sep 2012 16:11
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door jand »

Kjelt schreef: 25 jun 2020 23:01
Ja daar dan weer wel maar er staat ook in de datasheet 2,4V terwijl de bijpassende driver minstens 24V doet, ik vind het maar vreemd allemaal.
Dat is de wet van ohm. Een stappenmotor wordt met stroom gestuurd door de driver. En de weerstand van de spoel bepaalt dan hoeveel spanning er over valt. Andersom kan ook. Zet er hard 2,4 vol op en de aangegeven stroom gaat lopen. ( bij stilstand ) De zelfinductie zorgt er voor dat je een veel hogere spanning nodig hebt om die stroom daar snel te kunnen laten lopen. Als de motor draait gaat deze als generator werken en wekt dus spanning op. Deze moet je eerst overbruggen voor je de gewenste stroom kunt laten lopen

Ik denk dat dit geen verkeerde motor is. De kwaliteit van de driver bepaalt de echte performance. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Corneel
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2015 13:34
Contacteer:

Re: Closed loop steppers bij Reichelt

Bericht door Corneel »

Uiteindelijk toch maar voor een set van Damen gegaan.
Plaats reactie