Stappenmotor ineens de weg kwijt

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Stappenmotor ineens de weg kwijt

Bericht door Kjelt »

audiomanics schreef: 25 okt 2020 01:22 Neutrik speakon ben ik nou weer niet zo'n fan van..
Want ?
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Stappenmotor ineens de weg kwijt

Bericht door Jasper »

Heb ze nu even gesoldeerd en met een tyrap vast gezet. Wellicht is het handig om eens te kijken naar andere motoren en dan gelijk ook de kabels voor igus vervangen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Stappenmotor ineens de weg kwijt

Bericht door audiomanics »

Kjelt schreef: 25 okt 2020 09:20 Want ?
Ze zijn loeigroot en de contacten bewegen (kan je ook meten..) Ik heb het over die blauwe neus gevallen (speak-on)
Ik heb met deze connectors wel een vonkvorming en zelfs kortsluiting gehad...…misschien een maandagochtend serie, maar voor mij voldoende... En zeker omdat ze belachelijk groot zijn..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Stappenmotor ineens de weg kwijt

Bericht door Kjelt »

audiomanics schreef: 25 okt 2020 22:26 Ze zijn loeigroot en de contacten bewegen (kan je ook meten..) Ik heb het over die blauwe neus gevallen (speak-on)
Ik heb met deze connectors wel een vonkvorming en zelfs kortsluiting gehad...…misschien een maandagochtend serie, maar voor mij voldoende... En zeker omdat ze belachelijk groot zijn..
Ik bedoel dus onderstaande metalen pluggen en dat zijn verzilverde koperen contacten die continu 40A kunnen hebben. Zeer lage overgangsweerstand dus. Ze worden in de pro audio wereld gebruikt tijdens tours etc omdat ze juist oerdegelijk zijn en je juist geen kortsluiting ed te verduren krijgt. Jij als audio expert weet wat er gebeurd als je de speaker aansluitingen van een duizend W versterker kortsluit. Ik weet niet wat jou is overkomen maar ik gebruik deze al jaren , en bij mijn vorige bedrijf ook en nooit een probleem gehad.

https://www.neutrik.com/en/product/nlt4fx
Plaats reactie