Incremental encoder voor draaibank

Moderator: Moderators

Dash408C
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:00
Locatie: Ede

Re: Incremental encoder voor draaibank

Bericht door Dash408C »

Inmiddel heb ik CSlab, van CSMIO controllers, het volgende gevraagd.

Is het mogelijk dat de Leadshine driver ES-D808 aan te sluiten is op de CSMIO/IP-S controller mede omdat ik de Leadshine ES-M23440 stappen motoren wil gaan gebruiken.

Het antwoordt van CSlab is het volgende. De Leadshine driver ES-D808 voldoet niet aan de RS422 standaard en daarom niet compatible met de CSMIO/IP-S controller. Als u een ES-D808 met CSMIO/IP controller wil gebruiken, moet u een universele omvormer van differentiele signalen kopen verkrijgbaar in onze winkel.

Hier is de link; https://en.cs-lab.eu/product/line-recie ... -ttl-or-oc . U moet echter weten dat deze oplossing nadelen heeft , omdat het de kosten voor retrofit verhoogt en de electrische installatie van een machine gecompliceerder maakt.

Daarom raadt ik je aan om op zoek te gaan naar een driver die voldoet aan de RS422-norm. Kijk hieronder of de ES-D508 geschikt is voor jou.

ES-D508
R=0 if VCC=5Volt
R=1K (Power>0.125Watt) if VCC =12Volt
R=2K (Power>0.125Watt) if VCC =24Volt
R must be connected to control signal terminal.

ES-D808 / ES-D1008
VCC = 5 ~ 24Volt. R is not required.

Als u aan draadsnijden denkt, dien je te kopen
CSMIO / IP-S
CSMIO - ENC

Zonder draadsnijden kan je volstaan met de CSMIO / IP-M.

Tot zover het antwoordt van CSlab.

De volgende vraag die ik gesteld had aan CSlab was, Hoeveel pulsen hebben een CSMIO-controller nodig voor een incremental encoder bij de hoofdspil per minuut?

Als antwoord kreeg ik 2500 x 4 hoeken = 10.000
10.000 pulsen per hoofdspil omwenteling is voldoende.

Ik ben weer wat wijzer geworden.

Mvg, Joop.
Dash408C
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:00
Locatie: Ede

Re: Incremental encoder voor draaibank

Bericht door Dash408C »

Het blijkt dat de link, in mijn vorige bericht niet werkt.

Dus daarom even anders. "https://en.cs-lab.eu/product/line-recei ... -ttl-or-oc"

Kwootjes dan even weg laten.

Joop.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Incremental encoder voor draaibank

Bericht door benkr »

Dank voor het sturen van de PDF specificaties van de Tamagawa encoders. Echter staan er de specificaties van jou encoder er niet bij. Die TS5214 waarbij 14 staat voor 2500 pulsen is wel goed. Maar die 855 dat achter de N staat is nergens terug te vinden. Het gaat mij er om of het een TTL, open collector of line driver uitvoering is. Wat ik nodig heb is een line driver, 26LS31, uitvoering die 5 Volt afgeeft.
Ik heb de encoder maar even open gemaakt, en wat ik al vermoedde klopt dan ook:

22314
Plaats reactie