Oude Alfred Jäger spindel aansturen

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Oude Alfred Jäger spindel aansturen

Bericht door arjancnc »

Ik heb een Alfred Jäger spindel 5000-60000rpm, 2kb max 15amp, Type 62-6 W38. De "Made in W Germany" doet vermoeden dat de spindel minimaal 30 jaar oud is. Er Frequentieregelaar die erbij zat is kapot en niet repareerbaar. Ik zie deze handleiding van een andere Jager spindel.

Ik kan natuurlijk als vervanging een goedkope Chinees met Frequentieregelaar kopen, maar ik zou liever deze gebruiken. Iemand een tip wat voor regelaar ik hier voor nodig heb?
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Oude Alfred Jäger spindel aansturen

Bericht door benkr »

arjancnc schreef: 18 nov 2020 23:12 Ik heb een Alfred Jäger spindel 5000-60000rpm, 2kb max 15amp, Type 62-6 W38. De "Made in W Germany" doet vermoeden dat de spindel minimaal 30 jaar oud is. Er Frequentieregelaar die erbij zat is kapot en niet repareerbaar. Ik zie deze handleiding van een andere Jager spindel.

Ik kan natuurlijk als vervanging een goedkope Chinees met Frequentieregelaar kopen, maar ik zou liever deze gebruiken. Iemand een tip wat voor regelaar ik hier voor nodig heb?
Je VFD moet tot 2000Hz kunnen sturen, daar zijn er niet veel van op de markt, en ze vallen zeker niet onder het hoofdstuk goedkoop en Chinees.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Oude Alfred Jäger spindel aansturen

Bericht door mark3 »

ik heb een aantal jaren terug een vfd (delta c200) bij damencnc gekocht, deze gaat tot 2000hz.
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Oude Alfred Jäger spindel aansturen

Bericht door arjancnc »

Ik heb Damen een mailtje gestuurd, hopelijk kunnen zij mij vertellen of het ondersteund wordt.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Plaats reactie