Wabeco SK30 spindel aanbeiding

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door karangetang »

Al een tijd speel ik met de gedachte om iets met ISO30 SK30 of BT30 te gaan doen. Bij onze chinese vrienden
is ook van alles te koop. nu kwam ik deze aanbieding tegen zou het een goede aankoop zijn ?
De prijs is du 199 euro daar komen natuurlijk nog aankoop lagers bij ..
Zijn er hier leden die er iets zinnigs over kunnen zeggen?
https://www.wabeco-remscheid.de/catalog ... ategory/40
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door HD13 »

Heb je ergens iets van maten of het type Wabeco waarvoor je dit wilt toepassen ?
Heb hier een Rong Fu 45 kopie staan van Huvema met een MT3 spindel en ben me aan het oriënteren voor eventueel een SK30 type.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door karangetang »

Ik zou er zelf een spindel huis voor willen maken en er lagers bij kopen Ik weet niet bij welke Wabeco machine deze spindel hoort
misschien vind je op de site van Wabeco daar informatie over Voor die prijs vind je er geen denk ik.. wabeco is een redelijk goed produkt dus ik verwacht dat dit een redelijk goede spindel is maar ik denk dat hij niet gehard is of ziets ...wel kan je hem geschikt maken voor BT30
Ik weet niets van Huvema of Rong Fu maar met wat inspanning en improvistie zou het toch wel moet kunnen denk ik maar daar zullen anderen hier meer van weten
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door serum »

Misschien heb ik iets; een BT30 spindelas uit een BF30, destijds aangepast door Arian hier op het forum en voorzien van een aantrekstang. Enigste punt is dat je van iedere BT30 houder een stukje (8mm zo uit het hoofd) van de achterkant af moet halen om ruimte te maken voor de trekstang.

Heb er geen lagers bij, maar wel de trekstang en het spanmechaniek. Mocht het iets voor je zijn, meld je je maar. de trekstang moet ingekort worden en er moeten schotelveren op.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door Caesar »

Ik zit al tijden te spelen met het idee om naar ISO 30/BT30 te gaan. Ik heb nu een ISO 25 ATC, maar ISO 25 toolholders zijn zo ongelooflijk duur, dat ik het maar bij de 4 hou die ik heb. Het plaatje wat jij bijvoegde lijkt mij dat dat niet met aantrekstang stang werkt, maar met schroefstang; als ik zou investeren in toolholders zou ik ATC willen (op lucht dus).

Reden dat ik nog steeds niets gekocht heb is omdat ik twijfel wat nou de Chinese kwaliteit van de BT30/ISO 30 spindels zijn, maar een van de gebruikers op dit forum heeft deze gekocht;

https://nl.aliexpress.com/item/32397698 ... 4c4dbkc86o

Verzendkosten zijn echter wel aanwezig, plus natuurlijk import heffing enzo.

maar goed ze zijn i.i.g geen 750+ USD aanschaf prijs meer (sinds jaartje rond de 460 USD). Dus ik zou denken dat ze rond de 650-700 euro op je werkbank moet kunnen liggen.

Wellicht iets om gezamenlijk in te kopen hier op het forum; gezamenlijk verzendkosten delen en wellicht korting, zeker als we via Baba i.p.v. Express onderhandelen.

I.i.g het is maar een idee!
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Wabeco SK30 spindel aanbeiding

Bericht door karangetang »

Ik zat vandaag ook al zo te denken, die Wabeco spindel is eigenlijk duur want je moet er lagers bij kopen en een huis maken. Zo'n. Chinese spindel is helemaal klaar je kan zo aan de slag + en dat is niet onbelangrijk ze zijn ATC met een gripper .. Dus

Die Wabeco spinde zet ik maar uit mijn hoofd
Over samen iets bestellen lijk me geen gek idee jammer dat er niet een warehouse in Europa is die ze heeft misschien komt dat nog of weten we het niet.
Plaats reactie