minimale frequentie huanyang vfd

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
J_B
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2020 14:17

minimale frequentie huanyang vfd

Bericht door J_B »

Dag iedereen

Vandaag de welbekende 2.2Kw luchtgekoelde Chinese spindel aangesloten op mijn Huanyang vfd. Ik merk echter dat ik mijn minimale frequentie (setting PD 011) niet onder de 133Hz kan instellen. Ik kan wel een lagere waarde opslaan, maar dan start hij nog steeds op naar 133Hz, 8000 rpm. En hogere ondergrens ingeven (vb. 140Hz) aanvaard en gebruikt hij wel correct. Zie ik een setting over het hoofd, of is dit een ingebouwde veiligheid? (volgens de handleiding zou 0Hz mogelijk moeten zijn).

vriendelijke groeten,

Jan
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: minimale frequentie huanyang vfd

Bericht door benkr »

J_B schreef: 07 mar 2021 22:50 Dag iedereen

Vandaag de welbekende 2.2Kw luchtgekoelde Chinese spindel aangesloten op mijn Huanyang vfd. Ik merk echter dat ik mijn minimale frequentie (setting PD 011) niet onder de 133Hz kan instellen. Ik kan wel een lagere waarde opslaan, maar dan start hij nog steeds op naar 133Hz, 8000 rpm. En hogere ondergrens ingeven (vb. 140Hz) aanvaard en gebruikt hij wel correct. Zie ik een setting over het hoofd, of is dit een ingebouwde veiligheid? (volgens de handleiding zou 0Hz mogelijk moeten zijn).

vriendelijke groeten,

Jan
Die spindel mag officieel niet langzamer dan 8000 rpm draaien. Als die VFD dus goed is ingesteld, en dat lijkt zo, dan is dus 8000 rpm je minimale toerental. Het kan best wel lager, maar beneden dat toerental heb je amper koppel en krijgt de motor te weinig koeling.
Maar mocht je het echt willen veranderen dat kan dat natuurlijk wel, ik weet alleen nu even niet welke parameter je wel moet veranderen.
J_B
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2020 14:17

Re: minimale frequentie huanyang vfd

Bericht door J_B »

Bedankt! Ik zou een lager toerental vooral willen gebruiken voor een edge finder, bekijk de handleiding dan nog wel eens om te bekijken hoe ik dit kan overrulen.

Jan
Streumer
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2017 20:34

Re: minimale frequentie huanyang vfd

Bericht door Streumer »

Indien aangestuurd door analoog signaal even naar de parameter 073 kijken.
Plaats reactie