Kress Gereedschapswisselaar

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door Markus »

Sorry voor offtopic, maar probeer hier mensen een voordeel te laten halen als ze voorheen de ATC prijs wat hoog vinden…
Ik vind het niet offtopic, Harm wil een ATC spindel en liefst niet te duur begrijp ik, wil ik ook wel.... dusssss goede tip dank ! :)

Heb je foto's of videotje van je setup met die spindle Erwin ?
Hey das best een leuk ding idd maar hoe is dat bevallen Markus?
Ik vond die Rapid Changer van hightechsystems best aardig, maar verder nooit zelf iets mee gedaan, heb het doorverkocht lang gelee als ik het me goed herinner, tekeningen staan online dus je kunt zelf een setje maken


Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door Markus »

veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door veteq »

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door kawarider »

Manual toolchange?
ErwinDucati
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 aug 2015 18:20
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door ErwinDucati »

Markus schreef: 09 feb 2019 12:09
Sorry voor offtopic, maar probeer hier mensen een voordeel te laten halen als ze voorheen de ATC prijs wat hoog vinden…
Heb je foto's of videotje van je setup met die spindle Erwin ?
Ik heb hem een hele tijd al op de plank liggen. Sinds vorige week naar een 4-daagse werkdag om er een hobbydag bij te hebben, dus hopelijk komt er binnenkort schot in.
Het ontwerp is in ieder geval zoals hieronder weergeven. Ik ben in het bezit van een BF25,

18154
18155
18156

Hier een 1,1 of 1,5kw motor inzetten, 3000rpm, bouwvorm IEC80-klein. Tandwielverhouding 60 (motor) x 32 (spindel).
Met freq. regelaar verwacht ik hier op een normale manier rond de 9000rpm te halen. En wil dan de temperatuur van motor en spindel monitoren ivm overbelasten.
De variant met keramische lagers was mij iets te duur, deze kwam boven de 1000E.

De behuizing bestaat uit platen van 25mm dik aluminium. Deze op elkaar bouten met paspennen etc. Later pas het gat kotteren, aanlegvlak frezen.

Mocht je hem willen zien, ben je altijd welkom.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Kress Gereedschapswisselaar

Bericht door Markus »

Bedankt !, ben benieuwd, en tegen de tijd dat het allemaal werkt wil ik het wel zien, tenminste als je niet al te ver weg woont :)

Greezt,

Markus
Plaats reactie