Frezen/boren e.d beschermen.

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door Jensorie »

Hallo,

Graag wil ik mijn opnieuw geslepen frezen beschermen, en tevens voorzien van een kenmerk dat ik snel kan zien welke nog scherp zijn en welke al gebruikt.

Als ik nieuwe frezen koop, zit hier een waslaag overheen. Eigenlijk wil ik zoiets dus hebben, alleen waar kan ik dit krijgen, en welke naam heeft dit? er zijn nogal wat uiteenlopende namen en groepen over te vinden namelijk.

Groet
Jens
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door FSSF »

Flinke kaars aansteken, even dompelen in het vet en klaar? Of is dat wat te simpel gedacht :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door audiomanics »

Even dopen in het kaarsvet?
Anders gewoon in een piepschuimpje zetten en de punt met watervaste stift inkleuren..
Ik heb gewoon een houten blokje met gaten.. de nieuwe staan met de puntjes naar beneden en als ik ze gebruikt heb staan ze verder naar voren met de punt omhoog.. (tot je de hele zaak op de grond laat vallen en alles onder kasten en machines rolt :oops: )

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
leopard
Berichten: 200
Lid geworden op: 23 jun 2011 06:30
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door leopard »

Plasti Dip ????

Plasti Dip is een synthetische, vloeibare rubber coating wat in de V.S. wordt ontwikkeld. Dit multifunctionele product kan doormiddel van sprayen, smeren of (onder) dompelen eenvoudig worden aangebracht, maar ook weer eenvoudig van behandelde onderdelen worden verwijderd, zonder enige schade aan te brengen. Deze verwijderbare eigenschap maakt Plasti Dip een uniek product.
Zonder speling staat alles vast............ Zero Backlash?
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door Jensorie »

Kaarsvet is een goede optie, echter leek mij dat persoonlijk te zacht..

plastidip is volgens mij te dun om ze werkelijk ook goed te beschermen tegen vallen e.d
fcnh
Donateur
Berichten: 146
Lid geworden op: 01 jan 2015 22:54
Locatie: zuiden van Antwerpen

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door fcnh »

De geslepen met snijkant naar beneden in een houten blokje en botte snijkant naar boven werkt goed. Zo doen we het ook op 't werk. Niet moeilijker maken dan nodig..
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door Jensorie »

Het gaat mij meer om mijn voorraad. Ik koop regelmatig partijen van dit spul, maar vervolgens de boel netjes opbergen lijkt mij gewoon ideaal als ze beschermd zijn en de la in kunnen.

Voor de freesbank zelf heb ik ook inderdaad een blok.
keesfrees
Berichten: 3115
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door keesfrees »

wat voor soort/maat frezen gaat het om ?
als ik je foto's zo eens zie dan vermoed ik 3 - 10mm oid
die heb ik in de kunststof kokertjes (of zo'n trog met deksel) in een vakkendoos zitten
prijzig handzaam koffertje :-/

als je losse frezen hebt dan zou je sleuven kunnen frezen in een stuk mdf

ik prik bepaalde frezen die bijna af zijn in een stuk eps om evt later nog te gebruiken voor iets wat niet mooi hoeft te worden
ook heb ik dezelfde frees meerdere malen in een houder zitten, op dezelfde lengte ingespannen, zo kan ik in een programma de frees wisselen
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
jimbo
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 jan 2013 22:36
Locatie: Anderlecht
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door jimbo »

Dat dachten jullie van Play-doh achtige toestanden ?
gemakkelijk, kleurrijk, overal -goedkoop- te vinden

en mijin freesjes liggen in kleine lades..
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door skillalot »

Ik ben dit laatst ergens tegen gekomen, weet niet meer waar alleen. Het was een blok was achtig spul, waar je je verwarmde frees even in stopt en weer uit haalt, en dan zit er die laag overheen die over nieuwe frezen ook heen zit.
Ik zal eens zoeken of ik dit kan vinden, heb het ergens zien staan...
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door Swake »

Wat er initieel rond zit helpt ook niet tegen vallen lijkt me. Enkel tegen roesten.
De meeste frezen die ik kocht zaten in een doosje. Denk dat er niet veel andere dingen beter beschermen. Plak er een etiket op voor informatie.
Andere goedkope oplossing voor stockage is per freesje een kokertje maken van karton. Gewoon stuk uit oude doos snijden en de frees erin rollen. Daar kan je ook nog iets opschrijven. En dan dichtmaken met plakband.
When it fits stop using the hammer.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door skillalot »

Of die netjes die je er om heen kunt trekken.
http://www.usplastic.com/catalog/item.a ... &catid=697
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Frezen/boren e.d beschermen.

Bericht door DaBit »

Van die doorzichtige PVC-slang gebruiken? Modelletje 'aquarium-luchtslang' zeg maar? Spul kost centen per meter en is te krijgen in diverse binnendiameters.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie