Graveren in volkern

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Markuz
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jul 2019 15:00

Re: Graveren in volkern

Bericht door Markuz »

De plaat ligt volgens mij goed vast.
Vacuumtafel + klemmen rondom. Het klinkt niet alsof er spanning of trillingen zijn.

Dit was net een test met een freesje met een ronde kop (6mm):
(ook met een 45° frees was het resultaat opmerkelijk beter)

20069

Dat is wat ik verwacht van het resultaat. Maar dan liefst met een rechte groef :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Graveren in volkern

Bericht door audiomanics »

Ik ken je machine niet en ook je freesjes niet, maar ik heb 't even " extreem" gemaakt: 2500mm/min, 20000 rpm 0,6mm in een keer met een 2 snijder VHM upcut zonder enige koeling en het materiaal heeft eerst nog 15 jaar tegen een gevel, buiten gezeten..... tussenstukjes die blijven staan zijn nog geen 1,8 mm in het vierkant..
Kanten zijn scherp en alle tussenstukjes zitten er nog.. (wel een Kyocera freesje waar ik eerst een paar volle platen 15mm aluminium (60x90cm) mee gefreesd had, dus niet eens een nieuwe…

20070

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Markuz
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jul 2019 15:00

Re: Graveren in volkern

Bericht door Markuz »

:cry:

freesjes van freesjes.nl (VHM rechte 2-snijders)
3KW HSD.it freesmotor...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Graveren in volkern

Bericht door serum »

Hier ook goede ervaringen met Kyocera frezen. Echt wel kwaliteit. Ik frees 12mm volkern op de kleine machine met een 6mm 2snijder, (spiraal) 14000rpm en 4000mm/min op 6mm diepte.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Graveren in volkern

Bericht door Kjelt »

Heb je een adresje voor die Kyocera freesjes Serum ?
Ik zie PCB freesje van Kyocera op Amazon.com voor wel hele lage prijzen voorbij komen ($80 / 50 stuks) maar dit zullen wel andere zijn ?
De normale HM frezen zijn inderdaad stukken duurder $5/stuk. Apart dat die PCB freesjes zo goedkoop kunnen zijn.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Graveren in volkern

Bericht door serum »

Massaproductie.. drillman1 op eBay.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Graveren in volkern

Bericht door audiomanics »

Helaas zijn de verzendkosten vanuit Amerika belachelijk.. Ik heb via mijn schoonzoon (die woont nog even in Arizona) freesjes laten komen bij Drillman1 vandaan.. Dat scheelde een hoop verzendkosten en geen gedoe met de douane.. 't duurt alleen 2- 3 maanden voor het dan vanuit Amerika hier bij mij in de bus valt..
Ik heb er zelf een stuk of 60 laten komen pas geleden, maar ik kan er wel een handeltje in beginnen... Gemiddeld betaal ik voor de 1/8" 2 snijders iets van 4,5 euro per stuk.. dus geen 80$ voor 50... Toch maar eens zoeken dan..


Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Graveren in volkern

Bericht door serum »

Als je op amazon.com.zoekt op kyocera 50pcs zie je ze wel. De 1/8 2 snijders zijn 141 usd per 50. Ik zou mijn schoonzoon nog eens lief aankijken.

Item 333364226670 op ebay. 1600-1250.500
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Graveren in volkern

Bericht door Kjelt »

audiomanics schreef: 04 mar 2020 16:27 Gemiddeld betaal ik voor de 1/8" 2 snijders iets van 4,5 euro per stuk.. dus geen 80$ voor 50... Toch maar eens zoeken dan..
Ja de niet pcb freesjes zijn $4 en meer per stuk, de PCB milling zijn die goedkope prijs, geen idee of die het ook volhouden zijn natuurlijk voor iets anders bedoeld.
Zal het nog eens opzoeken maar was via een kyocera online webshop. Die verzenden niet naar EU dus moet je een US->EU shipper gebruiken die ook weer een hoop $ er bovenop gooit.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Graveren in volkern

Bericht door Kjelt »

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Graveren in volkern

Bericht door audiomanics »

Typenummer dat ik veel gebruik zijn de Kyocera 1600.1250.500 (staan daar voor 145$ de 50... is dus goedkoper dan bij Drillman1, al fluctueren die prijzen wel eens wat.. Zal ergens mee te maken hebben..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Graveren in volkern

Bericht door Kjelt »

Ja dat is aardig in de buurt maar wat is dan bv het verschil met een 2300.1250.472 ?
Die zijn ook voor pcb , maar $79/50st.
En als je verder bij de endmills kijkt (voor niet pcb) dan kosten de 1/8" freesjes opeens $33 of meer per stuk :shock:

Ik zal de catalogus eens downloaden, valt vast wel wat te leren.
Markuz
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jul 2019 15:00

Re: Graveren in volkern

Bericht door Markuz »

Heeft er iemand ervaring met freesjes van 'Belin' ?
Er is mij aangeraden om een 3-snijder (van dit merk) te gebruiken voor het snijden van volkern...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Graveren in volkern

Bericht door serum »

LMT belin, LMT onsrud. Vooraanstaande merken. Net als de frezen van Fette, Fraisa, Datron en vele, vele anderen. Er zijn veel merken frezen te krijgen, maar geen enkele leverancier kan je kloppende feeds en speeds geven voor jouw machine. Richtlijnen, meer dan dat niet.

Een 3 snijder voor volkern. Als je met een 1 snijder de richtlijn voor de feed niet haalt, gaat een 3 snijder hier ook niet helpen. :)

Op zich is het advies van die kyocera frees erg goed hoor, maar natuurlijk zijn er andere mensen met andere ervaringen en meningen. Ik zou zeggen, koop wat en bouw zelf ervaring op. :mrgreen:
Plaats reactie