Freesjes uit het verre oosten.

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Freesjes uit het verre oosten.

Bericht door bartL »

Medeverspaners. Voor het hobbywerk zat ik eens te kijken of Ali ook freesjes in de aanbieding heeft. En warempel ze hebben er een paar, zeg maar gerust heeuul veeuul. En omdat ik op Ali altijd vrij snel door de bomen het bos niet meer zie vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die goeie ervaringen hebben met een bepaalde leverancier? Ik wil eigenlijk een setjes 2 en 4 Snijders aanschaffen. Het hoeven niet perse de goedkoopste te zijn maar ik wil ook niet met tranen in mijn ogen staan wanneer ik G1 vergeten ben in te typen voordat ik het werkstukje induik.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Freesjes uit het verre oosten.

Bericht door remon_v »

Ik ben zelf een beginner en heb nog niet veel ervaring met freesjes, maar ik heb het gevoel (al een paar keer van besteld) dat deze best goed zijn:
https://nl.aliexpress.com/store/2166082
Geen idee of iemand anders hier ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Freesjes uit het verre oosten.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Nog niet.. maar ik wil ze gezien de prijzen best een keer testen..
Dan laat ik ze wel los op een stuk Titanium, dan zie je't snelst wat ze waard zijn.. , wil ze ook wel een keer in een stuk gehard staal laten duiken.. da's ook een goede graadmeter..
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Freesjes uit het verre oosten.

Bericht door Kjelt »

Laten we eerst er eens mee beginnen welk materiaal je er mee wilt frezen?
En welke diameter spantang en diameter frees.