Help? Freesje gevonden

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Help? Freesje gevonden

Bericht door Brunow » 05 jun 2007 23:53

In werkbak nog enkele frezen gevonden maar er is eentje die ik wss wel kan opspannen.
[albumimg]115[/albumimg]

311 - Diam 08
HSS-E8 Stg 36 mm

4 snijvlakken

Dit kan ik terug vinden op de frees zelf.

Kan er iemand mij uitleggen waarvoor deze ik het best kan gebruiken
Ik vermoed dat het freesje is voor staal te frezen ...

a van z
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2007 15:59
Locatie: velserbroek

Bericht door a van z » 06 jun 2007 21:16

bruno
freesje 8 mm met 4 snijvlakken.
ik denk dat je zeg maar van een plaatje.
de buitenkant rondom kan frezen.
dus niet echt geschikt voor een spiebaan of dergelijks

skillalot
Donateur
Berichten: 3137
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door skillalot » 06 jun 2007 21:44

Vingerfreesje, en die zijn niet geschikt voor een spiebaan nee. Deze frezen zijn alleen geschikt om zijwaarts in het materiaal te gaan. Je kunt deze frees niet van bovenaf in het materiaal laten zakken, omdat deze frezen in het midden van de frees geen snijvlak hebben.

Bij een spiebaanfrees is de ene snijkant wat langer en de andere wat korter, om het midden te overbruggen, dat je in het midden van de frees nog een snijkant hebt. Daarom kun je daarmee wel van bovenaf het materiaal in.

Groetjes Sascha

Gebruikersavatar
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Bericht door Brunow » 06 jun 2007 22:59

ok bedankt!

Had ik ondertussen ook al door door experimentje ;)

Geeft wel een mooie afwerking op het materiaal

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 4958
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics » 07 jun 2007 00:35

tuurlijk kun je met zo'n frees wel van bovenaf het materiaal in... alleen moet je dan rampen onder een hoek van een graad of 10 en een minimale slag van ca 10mm aanhouden... gaat best... ik doe niet anders met dat soort freesjes..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>

Plaats reactie