Welk materiaal voor instrumentenbak

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door DaBit »

OK, weer iets geleerd; de volgende keer shoppen voor PE300. Voor mijn doel waren de lassen toch stevig genoeg blijkbaar, want nooit problemen mee gehad. Wel pijn in m' n vingers van dat gladde draad duwen tegen de tijd dat ik klaar was met lassen.
(was een carterplaat van PE500 opgebouwd uit losse platen. Ideaal spul voor dat doel; lekker taai, glibberig, reflecteert geluid niet zo hard en het weegt geen drol. Die plaat heeft toch aardig wat ellende gezien).
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Rob65 »

wat een keus aan materialen. Ik was ook op zoek gegaan, HMPE 500 van 10mm dik kost 120 EUR/m2, HMPE1000 zit rond de 200 EUR/m2 en HDPE op 113 EUR/m2.

POM komt op 253 EUR (allemaal prijzen van Colltec) dus is een stuk duurder dan HMPE.
HMPE lijkt mij echter veel voordelen boven POM te hebben dus snap ik eigenlijk niet waarom ik tot nu toe meestal POM haalde :shock:

Hoewel ... ik ga daar maar eens een nieuw draadje voor openen
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door assink »

Is van gerecycelde pe plaat geen optie? Onder andere verkrijgbaar bij xxl stunt. Word veel gebruikt als kunststof rijplaat.
keesfrees
Berichten: 3115
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door keesfrees »

het is voor een koffer ?
je gaat sparingen maken voor de gereedschappen ?
dan zal je dus niet veel materiaal weghalen ?
dus denk aan het gewicht . . .
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Guvner
Donateur
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 mei 2014 15:40
Locatie: Brielle
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Guvner »

Dank allen voor de reacties. Ik ben inmiddels in contact met een bedrijf die erg veel 'moderne kunst' objecten maakt van hi-mac. Hierbij hebben ze vaak rest stukken.

Ik zit nog te wachten op antwoord, maar mogelijk hebben zij een aantal rest stukken liggen dat voor hen niet meer te gebruiken is, maar voor mij nog prima te doen is.
If It Don't Fit, Use a Bigger Hammer
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Arie Kabaalstra »

Vraag eens of Meekers Medical je kan helpen.. die gebruiken Rubber profielen waar ze met een Waterjet Keepjes in snijden...

Ik heb zelf in een soortgelijk bedrijf gewerkt, waar we de keepjes sneden met een pons.. maar dat bedrijf.. eh.. laat ik het zo uitdrukken.. de baas daar.. en ik?.. we zijn iet echt vriendjes meer..
Mata Kunststoffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2015 10:11

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Mata Kunststoffen »

Werkstoff s is een algemene naam voor HMPE zowel 500 als 1000
Dit is onjuist. Werkstof "S"® is een geregistreerde merknaam voor U-HMPE gefabriceerd door Murtfeldt Kunststoffe Dortmund en door dochteronderneming Mata Kunststoffen in Benelux gedistribueerd.

Werkstof "S"® is als we de oude naam van Ruhr Chemie gebruiken RCH1000 of beter. RCH 500 wordt niet onder de naam Werkstoff "S" verkocht.
HMPE 500 van 10mm dik kost 120 EUR/m2, HMPE1000 zit rond de 200 EUR/m2 en HDPE op 113 EUR/m2.
Dit zijn erghoge prijzen. Bij Mata kunststoffen kosten deze kunststoffen minder dan de helft!
http://www.mata.nl
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1983
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door janplastiek »

laat dan jouw prijzen maar eens weten, mag per pb, ik weet wat ik betaal als kunststof verwerker.
mijn aankoop per jaar
+/- 3 à 5 ton hdpe300
1à 2 ton pvc
pom 16 dik 8 stuks 3000 x 620

pe buis dia 1400 wand 20mm 30 meter.
Breek de dag, frees een lijntje.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Swake »

Merci voor de details, juiste informatie is altijd wel nuttig.

en ook merci voor de reclame :mrgreen: Ik maak dan maar direct van de gelegenheid gebruik aangezien u meeleest:

Hier op CNCZone zitten heel veel gevorderde hobby mensen die af en toe eens een stukje kunsstof nodig hebben. Eigenlijk zouden ze dat veel meer willen gebruiken, maar het is moeilijk aankomen en soms ook heel duur. We krijgen ook sponsoring van een school waar we samenkomen en de machines mogen gebruiken en aanschouwen.

Moest Mata nu een paar dozen staan hebben met diverse reststukken.... Een van ons zou dat zeker willen komen afhalen. Voor de verdeling zorgen we dan wel, en de studentjes kunnen dan wat anders verspanen dat altijd aluminium en staal.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1983
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door janplastiek »

niet goed gelezen Swake, in het topic:
http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=3 ... nt#p115487
janplastiek schreef:er stonden nog 2 volle boxen met restanten allerlei, had ik ook moeten vermelden aan de telefoon, ging allemaal wat snel.
hierin zit nu nog plaatjes restant pvc pc plexi pp petg pom etc in, perfect om uit te proberen.
aanbieding geldt tot dat ze opgehaald worden ;-)
;-) ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Swake »

Ha jawel Jan, had gedacht/gehoopt dat die ook al lang weg waren.
En dat is natuurlijk fantastisch, zal dus toch mijn planning moeten herzien en eens op bezoek moeten gaan bij jou. Alleen al van de foto's van jouw machine ben ik aan het kwijlen. Zal je PM doen ergens tweede helft van mei om af te spreken.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1983
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door janplastiek »

heb de ophaling even laten uitstellen voor de mannen met veel goesting en te weinig tijd :lol: :lol:
Benkr wou ook nog wel eens langs komen.
in mijn begin jaren kreeg mijn oude school de restanten, deze school is sinds jaren opgedoekt, de restanten kan men hier altijd mee nemen en de kleine rommel gaan naar een recyclage bedrijf hier in mijn dorp.
dus mijn enige echte afval zijn de krullen en spanen. :mrgreen:
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1983
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door janplastiek »

de prijzen van die met zijn reclame ;-) aan de helft van de prijzen van Rob65 :mrgreen: zijn voor mij ook nog best hoog pe300 koop ik bijna factor 3 goedkoper. :lol: :lol:
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6004
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Welk materiaal voor instrumentenbak

Bericht door Sven »

Ah Jan, de term grootgebruiker is voor jou te klein ;)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie