IKO LWESC 15 & THK SR15V

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

IKO LWESC 15 & THK SR15V

Bericht door assink »

Hallo Allen,

Onlangs heb ik een 2 tal setjes lineairgeleiding gekocht. Nu ben ik benieuwd hoe ik deze het best toe kan passen.
Heb het volgende:
IKO: 2 x rails 640mm en 4x Korte lagers LWESC15
THK: 2x rails 580mm en 2x wagen SR15TB en 4x kort lager SR15V
Van de THK ben ik al achter dat ze eigenlijk alleen geschikt zijn voor horizontale toepassing, dit zullen dan waarschijnlijk de geleiders zijn waar m'n portaal op rust. Echter kan ik van de IKO zo niet beoordelen of deze ook anders dan horizontaal goed te gebruiken zijn. Iemand die daar verheldering in kan geven?

Bvd,

Mark.
(zal het straks verder aanvullen)
mostudio
Berichten: 517
Lid geworden op: 24 mei 2007 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: IKO LWESC 15 & THK SR15V

Bericht door mostudio »

Het gaat om de kontact hoek hoe groter de hoek hoe sterker je ze kan belasten. Maar maak je niet te druk. Als je gaat rekenen kom je bij lange na niet in de buurt van het maximale of je moet echt een zware machine maken.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: IKO LWESC 15 & THK SR15V

Bericht door assink »

Heeft het nut om 3 geleiders te plaatsen onder het portaal? Ik heb ze toch van THK, of ben je dan overbepaald? Heb het namelijk nog niet vaak voorbij zien komen. Ik zal dit weekend een topic starten van de bouw. Nu nog een setje geleiders zien te vinden voor de Z-as.
keesijp60
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:57

Re: IKO LWESC 15 & THK SR15V

Bericht door keesijp60 »

Weet iemand waar de kogeltjes te krijgen zijn, ik heb de lwl12 waar niet alle kogeltjes inzitten, hij rolt wel maar toch.

Mogelijk kan je ze niet los verkrijgen.

dank alvast.
Plaats reactie