Niet alles is wat het lijkt.

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Niet alles is wat het lijkt.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kwam toevallig wat geleidingen tegen.
https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 2.1.EIkOgb
Als je denk hoogwaardige lineaire geleiding te krijgen kan het dus ook dit zijn.
12100
En dan heb je dus gewoon iets met 4 rolletjes, wat je volgens mij niet bedoelt had.
Maar als je een machine koopt, waar ze zeggen linear guide's jokken ze niet, en op de foto ziet het er als 'echt' uit.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
mjeuring
Berichten: 950
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Niet alles is wat het lijkt.

Bericht door mjeuring »

Zelfs Igus Drylin is een hoogwaardige lineaire geleiding. 't Is maar wat je er van verwacht :lol:
Maar zoals met alles, you get what you pay for.
Ik heb veel zaken gedaan met chinezen, maar je moet exact omschrijven wat je wilt en geen ruimte voor vrije interpretatie overlaten, anders wordt daar meteen gebruik van gemaakt.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Niet alles is wat het lijkt.

Bericht door benkr »

Ik heb zelf geleiders van Parker Motion, had daar ook helemaal geen verwachtingen van, toen ben ik de documentatie en zo eens gaan inkijken en denk er nu toch echt heel anders over. Ja, er zitten inderdaad 4 soort van lagertjes in die fungeren als loopwieltjes, je kunt ze helemaal instellen qua druk, rechtheid etc. en wat ik toch wel heel fijn vind voor de Z-as waar ze bij mij opzitten is dat ze niet gesmeerd hoeven worden, dat betekent dat er ook geen freesspanen en stof aan blijft plakken. Ja, ik ben bezig om er nog bij te kopen van dezelfde persoon, gaat ook de Z-as van mijn andere machine (in wording) voorzien worden van deze geleiders. En de specificaties zijn gewoon top, ze kosten ook een vermogen, zo rond de 1000 euro voor een setje.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Niet alles is wat het lijkt.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Maar er kunnen altijd spaantjes onder de wieltjes komen en die worden dan geplet....
Dus iets van afschrapers er voor is wel raadzaam, maar als het zulke mooie zijn, zal dat er ook wel zitten.

Mijn punt was eigenlijk niet of je wel of geen wieltjes wilt, maar dat je weet wat je keuze is, dus opletten.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Niet alles is wat het lijkt.

Bericht door benkr »

@ Hugo --> ja, die schrapers zitten er op, natuurlijk want anders is het vragen om problemen.
Maar juist daarom was ik in eerste instantie best wel sceptisch over de dingen die ik heb, nu ik ze gemonteerd heb en ook de spec's heb gezien ben ik er best wel happy mee.

En ja, ook hier geldt denk ik het gezegde: alle waar naar zijn geld en natuurlijk ook: je krijgt maximaal waar je voor betaald hebt, nooit meer.
Plaats reactie