Kogeltjes balmoer

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DeKevin
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Kogeltjes balmoer

Bericht door DeKevin »

Hebben jullie een idee hoeveel kogeltjes er nu precies dienen in te zitten in een 1605 en een 2005 moer ? Ik dacht in die 1605 dat er 51 in zaten maar in die 2005 vind ik niet zo snel een antwoord (maar dacht 62 of 64) ...
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door benkr »

Er zijn (waarschijnlijk) 3 kogelbanen, dus het aantal is altijd deelbaar door 3, dus 62 of 64 zijn het er zeker niet.
Maar gewoon alles uitwassen, opnieuw vullen en tellen maar, na deze exercitie weet je het antwoord precies.
DeKevin
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door DeKevin »

Het zijn idd 3 banen, voor de 1605 zijn het er 17 per baan en voor die 2005 zal ik er idd wel zelf achter komen. Gewoon in wasbenzine dompelen neem ik aan ?

Bedankt voor je hulp.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door benkr »

Nou, wel ietsje meer dan alleen dompelen in de wasbenzine, met een wattip echt helemaal uitwassen, je zult verstelt staan wat daar allemaal uitkomt. dan flink spoelen en goed uitdrogen met schone doekjes.
Dan nieuw vet er in en de kogeltjes er een voor een indrukken. De eerste paar gaat heel moeizaam, dan opeen heb je door hoe het werkt en vliegen ze er in.
Zorg dat je een busje, asje of stokje klaar hebt liggen om in de moer te steken zodat de kogeltje er niet weer uitvallen. Dat busje help je bij het plaatsen van de kogeltjes, positioneer het busje precies op de juiste plek en je kunt de kogeltjes er heel makkelijk indrukken.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als dat busje massief is, kun je dat onderin houden tot halverwege de gang die je vult, kogeltjes er in gooien en een beetje doorduwen in het holletje.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door DaBit »

Gewoon een bult vet in die kogelbanen en kogels plaatsen met een pincet vond ik verreweg de meest handige methode. Extra busje erin kostje manouvreerruimte en je moet 'm op de plek houden.

Als alle kogels erin zitten wel dat busje (of rolletje papier) erin duwen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
DeKevin
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Re: Kogeltjes balmoer

Bericht door DeKevin »

Ok, bedankt voor de tips, ga er één dezer dagen werk van maken.
Plaats reactie