Repacking

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DeKevin
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Repacking

Bericht door DeKevin »

Ik ondervind moeite met het repacken van een balschroef. Ik heb die chinese balletjes vervangen door betere van een zelfde diameter. Maar eender hoe ik deze vul, ik krijg de moer er niet meer op. Ik merk ook op dat de return caps, die rode plastic caps(3x) kennelijk lichtjes beschadigd worden als ik de moer er terug opdraai ... Terwijl de balletjes echt wel dezelfde diameter hebben ... Weet iemand ook waar ik deze caps ergens kan kopen ? Want ik vind deze nergens zo direct terug ...

Er zaten origineel 62 balletjes in en ik heb dus 3 tracks. In theorie zou hier dus 63 balletjes moeten in kunnen, elks 21 stuks. Ik heb de indruk dat als ik met een schroevendraaier de balletjes door de caps beweeg dat deze stroppen ...

De 2 plaatsen waar geen balletjes in mogen zijn uiteraard leeg. Maar het verbaast me dat dit niet lukt terwijl de balletjes gewoon beide varianten, 3.14mm diameter hebben. Misschien weet iemand meer ?

Alvast bedankt voor de hulp.
DeKevin
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Contacteer:

Re: Repacking

Bericht door DeKevin »

Halleluja, na veel vijven en zessen dan toch gelukt om dit te doen, de truuk was blijkbaar om er voldoende vet in te doen ...

Maar als ik nu een draai geef aan de balmoer dan gaat deze net geen volledige omwenteling rond ... is dit voldoende ? Of is dit iets te strak ?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5399
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Repacking

Bericht door serum »

Vermoed dat je vet werkt als een rem. als het verder soepel loopt is het goed.
Plaats reactie