Gereedschapwagen

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Gereedschapwagen

Bericht door skillalot »

Iedere keer als ik gereedschap nodig heb slingert het overal, en als ik het dan gevonden heb breekt t af of buigt het krom omdat het gamma kwaliteit is.

Met andere woorden, er moet maar eens een volle gereedschapswagen komen.

Nu heb ik verschillende gezien op internet, in verschillende prijsklasse's en merken, maar misschien dat een van jullie een andere tip heeft, of kan zeggen welke wel of geen goede keus zijn.

Bij HKS machines staat een wagen te koop, merk weet ik niet, maar hij kost tussen de 500 en 600 dacht ik.
http://www.hks-machines.nl/index.php?op ... &Itemid=28
Het merk weet ik niet maar mn chef zei dat t geen rommel is. HKS is niet al te ver rijden dus zou kunnen gaan kijken een keer.

Ook heb ik een wagen gezien van vocor, met een wel heel erg uitgebreide set erin, voor 645 euro, alleen het merk zegt me ook niks.
http://www.tools.vocor.nl/N_frame.html? ... rt_55.html

Of ik kan voor 200 euro een kist kopen bij buitelaar, en deze vullen met gedore, welke ik met korting via mn werk kan bestellen. Maar als een doppenset daar al snel 300 euro kost, wordt dat een duur geintje.

Iemand goede raad?
Gr Sascha
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Arie Kabaalstra »

tja.. qua goede raad.. goede raad is duur..

Ik heb mijn wagen indertijd bij Buitelaar gekocht, hij had een kortingsactie met een Bon op zijn Site.
die kar bevalt me in elk geval uitstekend, de lades zijn afsluitbaar, er ligt een mooie anti-slipmat bovenop, en hij staat op stevige zwenkwielen, waarvan 2 met Rem..
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Testa-Rossa »

Die set van HKS lijkt me toch wel netjes, zeker ook voor de prijs dan. Als je er dicht bij woont zou ik zeker even gaan kijken, dan kan je ook in alle rust kijken of het wat is. Kan je de gietkwaliteit/afwerking van de sleutels bekijken, de speling op tangen, of de schroevendraaiers goed in de hand liggen enz. enz.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Btje
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:44
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Btje »

Hoi,

op http://www.samenkopen.net loopt een inkoopactie voor geodore spullen.
Ik weet niet of het goedkoper is dan je zelf kunt krijgen maar kijk maar eens.

Groeten Bram
BF20 maar nog niet CNC
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: Gereedschapwagen

Bericht door klaas van gemerden »

De set van HKS komt bij huvema vandaan ze geven er gewoon grantie op en ze zijn momenteel de beste kwa kwaliteit prijs verhouding.

Ze hebben goed gekeken hoe snap on en dergelijke hun gereedschap hebben geconstrueerd.

Alles los kopen is zowiezo duurder!

Gr. KvG
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door skillalot »

Btje schreef:Hoi,

op http://www.samenkopen.net loopt een inkoopactie voor geodore spullen.
Ik weet niet of het goedkoper is dan je zelf kunt krijgen maar kijk maar eens.

Groeten Bram
zijn ongeveer dezelfde prijzen, ik kan het misschien 1 of 2 euro goedkoper krijgen.

Die van HKS zijn wel goed dus. Ik ga hem maar eens mailen wat er allemaal precies in zit, of dat ie een foto wil maken van elke lade afzonderlijk.

Gr Sascha
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Damocles »

Alles los kopen zal inderdaad veel duurder uitkomen.

De vraag is alleen heb je alles nodig wat er in zit. Ik bedoel als je maar de helft nodig hebt of nog minder is het mischien wel interesanter om bijvoorbeeld een Facom doppenset en dergelijke appart te kopen. Dan ben je ook al snel 150euro kwijt maar dan heb je echt kwaliteit voor levenslang. Natuurlijk zal je het meeste gereedschap dat er in zit af en toe wel eens nodig hebben, maar mischien zijn sommige dingen niet echt noodzakelijk om daarin goede/dure kwaliteit te hebben. Dat je dan weer kan investeren in zaken die je wel veel gebruikt.

Mischien staat hier nog iets tussen: http://www.gereedschapskar.nl/ een onderafdeling zeg maar van Rustbusters, zelf wel geen ervaring mee. Maar Mannesmann en TengTools zijn wel kwaliteit denk ik.

http://www.vynckier.biz/assets/PDF/tmi.pdf een pdf van promoties van gereedschap van tengtools en andere.
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Arie Kabaalstra »

klopt, en die doen ook de distributie van Teng in Nederland.

Ik heb zelf de Mecca Rosso 1435 Doppenset.. jaren lang gebruikt in de racerij.. en als er één plek is waar gereedschap op z'n lazer krijgt?...

practisch onverwoestbaar..

je kunt wel Gedore willen hebben, maar merken als Facom en Beta zijn net zo goed.. Stahlwille komt er bij mij echter niet meer in, bij mijn eerste baas had ik Stahlwille, de chroomlaag ging loslaten, en ik haalde mijn vingers open aan mijn gereedschappen.. Snap-on dan?.. nee.. hoef ik ook niet.
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door wstoof »

TengTools schijnt best wel veel waar voor zijn geld te te leveren.
Tenminste... de leverancier waar ik mijn gereedschap(gedore) koop ,zij recent tegen mij dat ik daar eens serieus naar moet kijken.
Hij is geen praatjes maker en weet dat ik nogal kritisch ben, dus zal dan best wel deugen...
Als je de mogelijkheid hebt om bij hoffman-gebo groep te kopen dan is het eigen merk Holex ook geen onaardige keus.
Holex wordt voor hun gemaakt door stahlwille, is netjes/fijn gegalvaniseerd afgewerkt en minder duur.

Maar als ik het zo hoor, zou je beste kunnen gaan voor TengTools.

groet, wouter
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: Gereedschapwagen

Bericht door klaas van gemerden »

Ik heb ff gekeken huvema verkoopt toolcraft. ik dacht dat de set van hks ook toolcraft was maar als ik nu goed op de foto's kijk is dat niet zo.

Anders moet je hem ff mailen welk merk het is.

Gr. KvG
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Gereedschapwagen

Bericht door serum »

Als je los gaat kopen, kan ik je adviseren om PB schroevendraaiers + imbus te kopen. qua passing ben ik nog niets beters tegen gekomen. had eerst een set van facom, maar die is echt minder qua passing, net als gedore.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Damocles »

Ik heb net die nieuwe set schroevendraaiers van Facom gekocht. De protwist, 10 maten, 2 philips, 3 pozidriv en 5 sleuf denk ik. 45 euro inclusief btw. Ik moet zeggen dat die mij tot nu toe héél goed bevallen. Vooral het handvat is geweldig om kracht mee te zetten vind ik. Das wederom geen professioneel gebruik natuurlijk...
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb zelf ook onlangs een setje schroevendraaiers van Facom gekocht, inderdaad, je kunt er enorm veel kracht mee zetten..
er zit bij mij in de buurt een zaak die Facom verkoopt, en in vergelijking met andere topmerken is Facom niet duur..
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Gereedschapwagen

Bericht door Damocles »

Arie Kabaalstra schreef:..., en in vergelijking met andere topmerken is Facom niet duur..
Hmm dat zou ik ook niet altijd zeggen. Mischien heb je wel altijd waar voor je geld. Maar van die waterpomp tangen van 50-60euro dat kan je nu ook niet echt goedkoop gaan noemen vind ik. Maar inderdaad de "gewone" (in hoeverre zo een tang dat niet is) dingen zijn niet altijd duur. Ik heb hier nog een boekje met promoties van facom in liggen zal eens kijken wat zo een karretje kost. maar ik denk dat je bij facom wel al snel boven de 500 euro zit ZONDER gereedschap. Het is een beetje wikken en wegen. Maar die Teng tools zien er dus ook wel leuk uit vind ik. ;-)
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Plaats reactie