Aankoop Laspost (MMA)

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Aankoop Laspost (MMA)

Bericht door Damocles »

Bedankt voor je reactie klaas. Ja een laspost heb ik dus al gekocht. De bagetten ga ik toch in de winkel gaan halen omdat ik lees dat ze nogal makelijk vocht opslorpen.

De rest is niet echt dringend, ik heb een slijpmolen en haakse slijper in de zaak van mijn pa dus daarmee kan k me wel behelpen. De kolomboor wacht ik dat ik eens een koopje kan doen, iets van een 10 tot 13mm. Niet echt een zwaar ding dus maar voorlopig is het een gewone boor in zo een staander van 20m en dat wil niet echt goed gaan. Ow ja een goed setje boren moet er ook nog komen. Zoals je hoort gaat er dus nog wel wat geld uitgegeven worden de komende maand, ik probeer alles gewoon wat te sprijden omdat ik geen vast inkomen heb. Goed presteren (wielrennen) in het weekend is veel geld, slecht = geen geld :mrgreen:
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Aankoop Laspost (MMA)

Bericht door Damocles »

Gisteren rond 16u een mail dat de laspost verzonden was. Tot mijn grote verbazing stond deze middag een grote doos in de hal. :mrgreen: Wooow nu al?? Nee dat kan niet! *leest het eticket* JAWEL ;-)

Maar euhh das zo een grote doos? Nja, de doos open, hoe dat zat toch in een opbergkoffer??!! :roll:

*Neemt het toestel uit de doos*
*Ziet een manometer, 4 aansluitingen en een veel groter toestel dan gedacht*
*Doet doosje dat er bij zit open: 1 ... 2 ... 3 .... 4 toortsen en klemmen :shock: *
Dan maar de handleiding bekijken : MMA/WIG/CUT 3 in 1 ...
Blijkt dus dat ik voor 65euro + 15euro verzending trotse eigenaar ben van een elektrode, tig, en plasma snij toesten in 1. Met drukregelaar/filter voor het snijden, tig toorts met gasmonden en zo, HF ontsteking. Niet slecht vind ik dus :mrgreen: Blijkbaar hebben ze een ander toestel opgestuurd :P

Dit toestel is het dus : http://cgi.benl.ebay.be/Rehmann-TC164-K ... dZViewItem

Bovendien zijn die "Rehmann" toestellen gewoon "FREE" toestellen maar in een ander kleurtje. Nu ja chinese brol blijft chinese brol hé ;-)

Nu vrijdag achter staal, elektroden, lashelm, handschoenen en dan kunnen we aan de slag ;-) .

Mischien een tip voor anderen: dat is een echt bedrijf dat zich bezig houd met het verkopen van lasposten op ebay. Ze hebben er nog veel online staan, de meeste zijn te bieden. Ik heb gewoon gezorgt dat wanneer de biedingen aflopen (s avonds rond 20u meestal) ik voor de computer zat en op het laatste moment nog rap een bod ingebracht, 2x verloren en het 3e was van mij. Er is trouwes nog een andere verkoper die zo te werk gaat voor haast dezelfde machines. Zoeken op WIG. Interesant voor mensen die een goedkope TIG of elektrode laspost zoeken. Ook plasma snij inverters dus.
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Plaats reactie