stof zuigen van MDF

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

de beloofde foto van cycloon
het werkt goed.
bedankt allen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door André »

Mijn cycloon heb ik via 50mm pvc buis aangesloten. De pvc buis even met de verfstripper verwarmen en in de cycloon drukken. Krijg je een mooie klem passing. 50mm pvc buis daarin stofzuigerslang, dan met krimpkous de slang fixeren op de pvc buis. Heb 6 meter stofzuigerslang en een M8 bout doet er ongeveer 2 seconden over om in mijn omgebouwde aszuiger te vallen :mrgreen:
De stofzuiger is een 13 in dozijn Karcher die nu al een jaar met dezelfde stofzak doet. Deze is ook via pvc verloopstuk aangesloten op de cycloon.
En het maakt niet uit of ik nu polyester schuurstof of mdf freesafval of de garage stofzuig.
Tevens wordt de cycloon 1x per week gebruikt om de cavia kooi leeg te zuigen. :lol:
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

hallo
ja mijn cycloon werkt ook geweldig.
ik had een as stofzuiger,maar die maakte nogal herrie.
dus nu een huis en tuin stof zuiger erop en werkt heerlijk.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door Bjornski1976 »

Misschien een rare vraag maar waarom de cycloon gemonteerd op de bodem van de ton, en niet op de deksel?
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

ik heb nu een andere ton en die cycloon zit nu boven.
dat ik eerst op de bodem had ,kwam omdat het deksel een bepaalde vorm had dat het cycloon dus op de bodem moest.
en onder tussen ook een gewone stofzuiger er aan ,vanwege herrie
:P
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

een vraag over een te kopen stofzuiger.
ik doe alles in MDF frezen.
maar eerst had ik een as-stofzuiger,maar maakte veel herrie en zoog niet echt goed.
nu heb ik al een tijdje een huis AEG stof zuiger 1600watt.
en die zit op een cycloon aangesloten,maar vind die stofzuiger nou niet bepaald goed zuigen.
Nu de vraag wat kan ik als stofzuiger het beste kopen ???
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door keesk »

Bertus,
ik gebruik al jaren een ketelstofzuiger van de Lidl, je hebt twee modellen.
Kost niet veel, is nu geloof ik in de aanbieding.

KeesK
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

bedoel je deze?
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... l&id=30589
morgen in de aanbieding
hoe is het met de herrie van die stofzuiger van de lidl???
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door keesk »

Ja dat is hem!
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

hoe is het met de herrie,van die zuiger?
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door keesk »

Ongeveer de helft van die aszuiger, die dingen gieren als een straaljager!
Het blijft natuurlijk wel een stofzuiger, dus geen fluisterstil apparaat.
Succes Kees
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door bertus1945 »

heb er een gekocht.
valt mee
bedankt
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door Swets »

hugo stoutjesdijk schreef:
keesfrees schreef:dit doet me denken aan een passagier van een verkeersvliegtuig die een lege cockpit aantreft en dan op aanwijzingen via de radio moet gaan landen
Dat is zo'n forum toch ook helemaal. Ik vind het maar ingewikkeld dat communiceren via berichtjes, niet kunnen aflezen hoe de reactie is, niet duidelijk hebben of het begrepen wordt zoals uitgelegd, lastig even een kladje er bij te pakken met een verklarend schetsje.
Geef mij maar een ouderwetse vergadertafel of werkbank voor overleg/uitleg, 100 keer zo productief.

Prima referentie is Swets z'n solidworks tekenwerk, komt er uiteindelijk wel uit, maar als er even iemand een kwartier mee had gekeken was het opgelost geweest.

Maar goed, er zijn ook voordelen, dus daar houden we het dan maar op. :mrgreen:
Ja hugo heeft zelfs gebeld, en me er door gepraat..... en als je het dan eenmaal weet, is het vaak zo simpel.... maar ja dat is met alles wat je weet...
maar ik denk dat het met zoiets ook vaak is dat je niet opgeef... tuurlijk mag je domme vragen stellen.... maar als je voor een cnc machine kies, zal je toch die computer een beetje onder de knie moeten krijgen... toch... anders moet je gaan pietriet vlechten of punniken.
FSSF schreef:En probeen concrete vragen te stellen... wat nu het eigenlijke probleem is weet ik niet maar volgens mij iets met tekenen in cut2d. Kijk de youtube filmpjes eens...

https://www.youtube.com/results?search_ ... d+tutorial
zo doe ik het ook.... zoek zo'n tutorial.... maak het eerst eens na.... en dan maak ik eens iets nieuws wat er op lijkt.... en ja... ik vraag ook wel eens dingen.... en ook regelmatig iets te snel.... omdat ik er vaak van baal als ik stil sta... ( maar dat komt ook vaak omdat vrije tijd schaars is) maar ik gooi het in het forum... maar onder tussen blijf ik het wel proberen....

Ik heb altijd zo iets... van als die andere het wel kunnen... moet ik het toch ook voor elkaar krijgen.... ik probeer wel altijd me vragen zo te stellen dat mensen wel kunnen zien dat ik er zelf al een stuk tijd ingestoken heb.... kijk "hoe teken ik een halve cirkel..." of ik weet wel hoe ik een cirkel moet tekenen, maar als ik nu een halve wil, hoe krijg ik die onderste helft dan weg ofzo... klink al iets slimmer.... en omschrijf even waar je mee teken... met welk pakket.... ik weet zeker dat er dan mensen zat zijn hier die je dan even uitleggen hoe je er een lijntje door moet tekenen en hoe je de de lijnen die je niet nodig heb weg kan krijg....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
3Design
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 okt 2014 23:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: stof zuigen van MDF

Bericht door 3Design »

Hallo,

graag had ik jullie mening gevraagd of een aszuiger nu wel of niet geschikt is voor een CNC portaalfrees, ik denk eraan om deze te bestellen.
ik zou voornamelijk MDF frezen.

https://www.bol.com/nl/p/powerplus-powx ... LMQAvD_BwE
Plaats reactie