Ontstoringscondensator

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
katoom
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2013 22:30
Contacteer:

Ontstoringscondensator

Bericht door katoom »

Goedemiddag,

Ik heb een oude boorhamer, blauwe bosch UBH 6/35D, waarvan de ontstoringcondensator defect is. Deze heeft het artikelnummer 1617328002 en er staat Dx 250 JB/2 0,25u FX 250 V, op gedrukt. Er gaan 2 zwarte draden in en er komen 2 zwarte draden uit. Helaas is deze nergens meer verkrijgbaar.

Ik lees dit forum Dagelijks en volg, met neme de bouwprojecten, op de voet? Op dit forum zijn veel mensen actief die hierover enorm veel over electronica weten. Vandaar dat ik mijn vraag hier probeer te stellen. Excuses dat het niet CNC gerelateerd is.

Ondanks dat het orginele Bosch onderdeel niet meer verkrijgbaar is zal er toch wel ergens een onderdeel verkrijgbaar zijn dat ik voor in de plaats kan monteren? Ik heb geen idee waarnaar ik moet zoeken en met welke specificaties.

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt
sont
Donateur
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ontstoringscondensator

Bericht door sont »

Hoi,
Kijk hier eens. http://www.toolpartsdirect.com/bosch-16 ... citor.html.
Het lijkt er op dat er een vervanger is gekomen voor artikelnummer 1617328002 en dat het nu artikelnummer
1617329006 is. Vervolgens kan je het hier nog bestellen.
katoom
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2013 22:30
Contacteer:

Re: Ontstoringscondensator

Bericht door katoom »

Sont bedankt voor jouw snelle reactie.
Zowel het orginele artikelnummer als ook het vervanginsnummer zijn overal out of stock. Dit maakt het lastig. Ik ben zelf bang dat ik een vervangingsonderdeel moet vinden met dezelfde eigenschappen. Ik heb ook al gekeken bij bijvoorbeeld Conrad en verzoop in de hoeveelheid condensatoren die worden aangeboden. Ik heb echt gewoon geen idee waar ik moet zoeken. Iemand nog een suggestie?
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Ontstoringscondensator

Bericht door keesfrees »

het meest belangrijk is de vorm cq afmetingen in dit geval, het moet weer in de ongetwijfeld krappe ruimte passen
de waarde is niet kritisch, neem alles mee naar een onderdelen winkel ( voor zo ver die nog in je buurt te vinden zijn )
of een donor-machine zien te vinden
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Ontstoringscondensator

Bericht door Swake »

Hangt dat ding dan aan de 'ingang' van de boor en dient het dus alleen maar om te ontstoren? Beetje zoals een reservewiel op de auto, ook zonder dat wiel doet-ie-het.

Gezien de ouderdom van die machine lijkt het me dat je deze niet alle dagen gebruikt, die ene keer dat ze uit de kast komt zal er dan wat geknetter zijn op de radio. Who cares....
When it fits stop using the hammer.
marten optimum
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 jun 2015 21:49
Locatie: augustinusga

Re: Ontstoringscondensator

Bericht door marten optimum »

Ik heb zelf een jaar terug ook een ontstorings condensator besteld voor een bosch boor machine. zonder ontstorings condensator heb je geen last van bij geluiden op je radio. altands bij mij was dat het geval. de stroom vloog er namelijk af.
Plaats reactie