regelbare frees aggregaat

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door serum »

Helder, Je zet hem dus vast onder een hoek en voert je freesopdrachten ermee uit, geen extra aansturing voor de rotatie van dit aggregaat. Dank voor je reactie!
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door stekkestim »

Even dit oude topic omhoog halen.

Ik zit ook te kijken naar een agregaat (Zaag). Maar wat ik mij afvraag, kan je dit meteen op de spindel (HSD ES951 iso30 in mijn geval) gebruiken of heb je hier nog een adapter stuk voor nodig? (Ik doel dan niet op een C-as)
Afbeelding
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door serum »

Ja, daar is een speciale as voor onder je spindel voor nodig. Zoek maar eens op hsd c axis

De verbindingen die je ziet zijn gemaakt op een 6 assige machine.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door stekkestim »

De foto was slechts bedoeld als voorbeeld voor het aggregaat, niet voor de verbinding.

Is de C-as ook nodig als de zaag slechts in 1 positie gebruikt wordt?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door serum »

Nee, je kan er dan een ring voor fabriceren die de rotatie-pin vastzet. (zie je net niet op het plaatje) Er steekt bij dergelijke aanzetstukken een pin uit die meegenomen wordt door de c-as. Zonder die bevestiging zal het aggregaat vrolijk mee willen op de snelheid van je spindel. En da's gauw te gek.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door janplastiek »

is gewoon los te verkrijgen

4de item

https://www.hsdusa.com/viewdoc.asp?co_id=637
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door janplastiek »

Stijn,
even een nadenkertje, zoek een aggregaat met meerdere mogelijkheden, het aggregaat dat ik heb, is geschikt om frezen te gebruiken en om zaagbladen te plaatsen, dus drie mogelijkheden in een aggregaat: frezen, zagen en onder hoek werken.
iets duurder in aankoop, maar veel meer mogelijkheden met één aankoop
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door serum »

Welk type is dat wat je hebt Jan? Is dat een hsd of een Benz?
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door stekkestim »

serum schreef: 16 mei 2020 22:05 Nee, je kan er dan een ring voor fabriceren die de rotatie-pin vastzet. (zie je net niet op het plaatje) Er steekt bij dergelijke aanzetstukken een pin uit die meegenomen wordt door de c-as. Zonder die bevestiging zal het aggregaat vrolijk mee willen op de snelheid van je spindel. En da's gauw te gek.. :mrgreen:
janplastiek schreef: 16 mei 2020 22:26 is gewoon los te verkrijgen

4de item

https://www.hsdusa.com/viewdoc.asp?co_id=637
Bedankt, ik dacht al dat het zoiets zou zijn aangezien ik op de freesmotor zelf niets zag dat de pin zou tegenhouden. Maar kon er ni zoveel info over vinden.
janplastiek schreef: 16 mei 2020 22:51 Stijn,
even een nadenkertje, zoek een aggregaat met meerdere mogelijkheden, het aggregaat dat ik heb, is geschikt om frezen te gebruiken en om zaagbladen te plaatsen, dus drie mogelijkheden in een aggregaat: frezen, zagen en onder hoek werken.
iets duurder in aankoop, maar veel meer mogelijkheden met één aankoop
Ik moet inderdaad nog de verschillende aggregaten bekijken, alles zit ook nog maar in de begin fase. Eerste keer dat ik een klant heb waarbij heb gebruik van een aggregaat werk zou versimpelen. We moeten dus nog bespreken wat en hoe en of het financieel ook interessant is tov het handwerk nu. Maar ik denk dat ik eens ga contact opnemen met HSD.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door stekkestim »

Net spijtig nieuws van HSD gekrgen. Zij kunnen een voor mijn toepasing geschikt aggregaat niet leveren. Ze hebben het niet in ISO30 op voorraad enkel HSK. Ze kunnen het wel eenvoudig produceren maar ze hebben een minimum productie van 3-5 stuks en voor een enkel stuk beginnen ze er niet aan.
Benz Tooling heb ik ook 2 mails naar gestuurd (1tje via de website en eentje naar een sales direct) maar daar helaas nog geen respons van gehad.
Nu zag ik dat ze bij Veldman slijptechniek er ook kunnen leveren, dus daar ook maar even de vraag naar gestuurd.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door keesfrees »

Heb je al een idee van de prijs gekregen ?
Waar heb je 'm voor nodig ? Ik heb in veel gevallen een andere oplossing kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door keesfrees op 19 mei 2020 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door serum »

Benz levert alleen SK30? tenminste; ik vroeg om een ISO30 en kreeg een offerte voor een SK30.

https://www.techniksusa.com damencnc levert daar spul van.

Ik weet niet zo snel een toepassing voor een zaagaggregaat, tenzij je een 6 assige machine hebt, (verstek etc) maar je zult er ongetwijfeld een goede reden voor hebben om te willen zagen ipv frezen.

Ik heb mijn leverancier een berichtje gestuurd met de vraag of hij iets voor ISO30 heeft om te zagen. Ik houd je op de hoogte.

Heb d'r ook wel een beetje spijt van het HSK63 vinkje niet aangezet te hebben bij de koop van mijn machine.

je zou Atemag nog een berichtje kunnen sturen;
https://www.atemag.de/what-is-a-aggregate.html
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door stekkestim »

keesfrees schreef: 19 mei 2020 18:21 Heb je al een idee van de prijs gekregen ?
Waar heb je 'm voor nodig ? Ik heb in veel gevallen een andere oplossing kunnen vinden.
Idee van de prijs heb ik ook nog niet, Jan heeft mij een idee geven wat zijn aggregaat destijds heeft gekost en bij Veldman zag ik een promo staan voor een aggregaat lamello blad combinatie (Maar dan weer HSK)
serum schreef: 19 mei 2020 18:24 Benz levert alleen SK30? tenminste; ik vroeg om een ISO30 en kreeg een offerte voor een SK30.

https://www.techniksusa.com damencnc levert daar spul van.

Ik weet niet zo snel een toepassing voor een zaagaggregaat, tenzij je een 6 assige machine hebt, (verstek etc) maar je zult er ongetwijfeld een goede reden voor hebben om te willen zagen ipv frezen.

Ik heb mijn leverancier een berichtje gestuurd met de vraag of hij iets voor ISO30 heeft om te zagen. Ik houd je op de hoogte.

Heb d'r ook wel een beetje spijt van het HSK63 vinkje niet aangezet te hebben bij de koop van mijn machine.

je zou Atemag nog een berichtje kunnen sturen;
https://www.atemag.de/what-is-a-aggregate.html
Bedankt.
Techniks had ik net ook nog een mailtje gestuurd.

Zagen onder speciale hoeken ben ik nog niet meteen van plan. Maar Lamello groefjes zagen is toch een stuk sneller en gemakkelijker dan frezen. En de Clamex P serie heeft een speciale groef die met een frees niet haalbaar is. (of toch niet met 3 assige machines in 1 setup)

Atemag ga ik ook nog even bekijken.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: regelbare frees aggregaat

Bericht door janplastiek »

serum schreef: 16 mei 2020 23:37 Welk type is dat wat je hebt Jan? Is dat een hsd of een Benz?
Benz flex D
https://www.benztooling.com/en/products ... al-display
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie