Afdekstrips tslot

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

willy wonka
Berichten: 859
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door willy wonka » 08 okt 2018 13:35

Niet zo spannend hoor

Afbeelding

Kjelt
Donateur
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door Kjelt » 08 okt 2018 14:19

Ik had meer een foto van de zijkant willen zien, is het profiel zodanig dat het tussen de ribben klemt of steunt het op de bodem van de t-slot. Zit er nog beweging in of zit het behoorlijk klem?
Alternatief zou een dunne kunstof plaat zijn die je hier en daar met een tbout vast schroeft, heb je dat ook overwogen ?

willy wonka
Berichten: 859
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door willy wonka » 08 okt 2018 15:35

Klemt tussen de ribben
Plaat kan uiteraard ook, het is maar wat je wil.
Maar dat krijg je dan niet onder je machineklem, waardoor er nog spanen tussen komen.
Mijn strips lopen nu onder de klem door.

Kjelt
Donateur
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door Kjelt » 08 okt 2018 16:36

Ah dat is de reden , duidelijk !

hrscharft
Berichten: 982
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door hrscharft » 15 okt 2018 10:00

Trouwens leuk materiaal om te frezen.
Geen idee wat de juiste snijsnelheden waren. Maar 5mm diep, 25mm breed met een wisselplaatfrees op 5m/min. Geen enkel probleem. Zou mij niets verbazen als 10m/min ook gaat haha
Heb hier ergens een tabelletje liggen met snijsnelheden en dergelijke voor een heleboel kunststoffen. Pe word aangegeven als "tot 1000m/min" Spaandikte: "0,2-0,5mm"
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.

Kjelt
Donateur
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door Kjelt » 15 okt 2018 19:46

hrscharft schreef:
15 okt 2018 10:00
Heb hier ergens een tabelletje liggen met snijsnelheden en dergelijke voor een heleboel kunststoffen. Pe word aangegeven als "tot 1000m/min" Spaandikte: "0,2-0,5mm"
:shock: Dat is 16,6 m / s oftewel 60km/uur :shock:

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 6660
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door hugo stoutjesdijk » 15 okt 2018 20:00

Kjelt schreef:
15 okt 2018 19:46
hrscharft schreef:
15 okt 2018 10:00
Heb hier ergens een tabelletje liggen met snijsnelheden en dergelijke voor een heleboel kunststoffen. Pe word aangegeven als "tot 1000m/min" Spaandikte: "0,2-0,5mm"
:shock: Dat is 16,6 m / s oftewel 60km/uur :shock:
Je hoeft er niet naast te lopen hoor. :lol:
Het gaat om snijsnelheid, daar leid je het toerental van af, frees rond 80 mm moet dan 4000 toeren/min draaien, met aluminium doe ik die al op 1500 toeren/min, en dat is aan de langzame kant.

Maar ergens in het verhaal wordt snijsnelheid met voedingssnelheid verward.
Snijsnelheid (m/min) is hoe snel het puntje van de frees door het materiaal klieft, dus omtreksnelheid > S = toeren van de spil.
Voedingssnelheid (mm/min) is hoe snel de gehele frees zich door het materiaal ploegt, is F in mm/min, beweging van de assen van de machine.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

Kjelt
Donateur
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Afdekstrips tslot

Bericht door Kjelt » 15 okt 2018 22:04

Ah ja sorrie mijn fout, ben te moe, veels teveel gewerkt en te weinig aan mijn machine kunnen werken ;-)

Plaats reactie