Gezocht tandgeometrie van HTD 3M en 5M poelie

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barcosmurf
Berichten: 198
Lid geworden op: 27 feb 2008 23:24
Locatie: Breda
Contacteer:

Gezocht tandgeometrie van HTD 3M en 5M poelie

Bericht door Barcosmurf »

Ik ben opzoek naar de tandgeometrie van HTD 3M en 5M type en met name de radius (tip en cavity).
Ik heb al flink wat verschillende dxf-bestanden van poelies binnen gehaald, maar daar zitten nog al wel wat verschillen tussen.

Als je van SDP/SI een dxf binnenhaald, zitten er verschillen in de tandradius van zelfde type met verschillend aantal tanden, en bij sommige verschilt zelfs de linkerkant en rechterkant van de tandradius (1.4984 versus 1.60??) om de dxf uit te beteren is het handig te weten wat nu de werkelijke maten zijn.

Ik zoek deze waarden om te kijken of er een oliegroef frees is met deze maat en daarmee kunststof tandwiel op een as aan te brengen (via 4e-as) en voor in vlakke kunststof plaat. Voor het XY vlak zijn de freesjes tekort die ik heb. Deze tandwielen zijn niet bedoelt om een spindel aan te drijven, maar voor te positioneren , daarmee vertaalt de backslash zich dan ook 1 op 1 in hoekgraden en is niet verwaarloosbaar ten opzichte van de DIN103 tolerantie bij bv trapeziumspindel.
De vlakke plaat is om de gebruikte tandriem te controleren, want ik heb de indruk dat bij de 5mm pitch in een aantal gevallen GT, GT2 en HTD type riemen door elkaar gebruikt worden (verkocht worden, een RPP type haal je erop oog nog wel tussen uit ).

Alleen dat zoeken naar de afmetingen gaat niet zo goed het lijkt wel of het een veel gebruikte benaming is, maar dat er geen industriele standaard van is.

Van de oorspronkelijke HTD 14M type van Henry Miller heb ik wel wat gevonden (tip 0.0640" en cavity 0.1875" en lijkt daarmee niet echt op de HTD 3M en 5M poelies uit de dxf-bestanden), maar wat is nu de tandgeometrie die als HTD 3M en 5M verkocht worden voor poelies?

Iemand een link of afmetingen?
Plaats reactie