Toolsetter

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Toolsetter

Bericht door benkr »

Ik zie bij Ali dit ding voorbij komen:

https://www.aliexpress.com/item/3301520 ... web201603_

Nu vraag ik me af waar die luchtaansluiting voor dient, én waar dat instelbaar paaltje naast de sensor voor dient.
Wie helpt me uit de droom?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k heb er een review van gezien.. en die knakker was er niet al te positief over.. die luchtaansluiting is bedoeld om de bovenkant schoon te blazen..
Da's op zich wel een leuk idee.. maar in de professionele praktijk.. zit er meestal een dekseltje overheen wat je weg kan klappen..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door andrefc101 »

Das geen moeilijke Ben, uit dat paaltje komt de lucht, deze zorgt dat de toolsetter van boven schoongeblazen wordt, ze staan nogal eens in een stoffige omgeving ;-)
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 02 jan 2021 23:07 .. maar in de professionele praktijk.. zit er meestal een dekseltje overheen wat je weg kan klappen..
Heb je ook een linkje met een review naar dat ding met dat klepje? Daar ben ik wel in geïnteresseerd.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Toolsetter

Bericht door benkr »

Ik doe het nu met een papiertje, goed genoeg voor mij, maar ik dacht dat dit model veel duurder was, niet dat ik van plan ben om er eentje te bestellen, maar ik was wel benieuwd waar dat paaltje voor was.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door Arie Kabaalstra »

andrefc101 schreef: 02 jan 2021 23:10
Arie Kabaalstra schreef: 02 jan 2021 23:07 .. maar in de professionele praktijk.. zit er meestal een dekseltje overheen wat je weg kan klappen..
Heb je ook een linkje met een review naar dat ding met dat klepje? Daar ben ik wel in geïnteresseerd.
'k kan em niet meer terugvinden.. 'k zag em.. 'k zag heel veel siliconen aan de binnenkant.. en ik heb't venster dichtgegooid.. was er al van overtuigd dat ik dit ding nooit zou kopen..

ook .. omdat ik em lekker zelf ga bouwen, en dan kan ik er ook gereedschapsradii mee meten. en dat kan deze niet.. dus vind ik het sowieso al ruk.. :lol:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Toolsetter

Bericht door Kjelt »

Hier heb je een pdf met de pro versies voor pro prijzen, ze hebben ook zo'n schoonmaakblaas pijpje maar nergens een met een klepje te zien, kan alleen maar extra fouten opleveren.

http://www.kkci.co.jp/C4_1E.pdf
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Toolsetter

Bericht door serum »

Renishaw heeft ook geen klepje of een blaaspijpje. Bij Datron zit ie geintegreerd onder het klepje van de ATC. (logische plek in dat geval)
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 03 jan 2021 09:25 Renishaw heeft ook geen klepje of een blaaspijpje.
Ik vind een blaaspijpje ook meer een ding voor de bushmen... of mag je dat tegenwoordig ook al niet meer zeggen?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Toolsetter

Bericht door serum »

Zal wel een hetze uit volgen Andre. Als je het niet onder de aandacht brengt kom je er doorgaans wel mee weg. Zijn doorgaans wel rechte pijpjes.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb deze ook op mijn machine zitten. De lucht heb ik niet aangesloten. Ik ben er heel tevreden mee. Er zit ook een aansluiting op die de machine stopt als de detectie faalt.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Toolsetter

Bericht door Kjelt »

Ballegooijen schreef: 03 jan 2021 10:25 Er zit ook een aansluiting op die de machine stopt als de detectie faalt.
Interessant, wil je dat even verder uitleggen ?
Ik denk zelf dan aan een tweede e-stop schakelaar die bekrachtigd wordt als de tool nog verder dan de eerste schakelaar doorgedrukt wordt?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Toolsetter

Bericht door Ballegooijen »

Ik denk zelf dan aan een tweede e-stop schakelaar die bekrachtigd wordt als de tool nog verder dan de eerste schakelaar doorgedrukt wordt?
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Je kunt zelf kiezen om het aan te sluiten maar de E stop of pauze is een goede optie. Zo kun je voorkomen dat de machine de frees of de toolsetter kapot drukt.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Toolsetter

Bericht door DaBit »

En wanneer was nou precies de laatste keer dat je besturing niet reageerde op de toolsetter?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie