Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door elvis3 »

Hee Ben, als het nog kan, voor mij ook een .
gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door serum »

En Ben, mocht je tekort komen, mag mijn tweede bordje wel naar een andere gegadigde hoor. Weet niet of je ze al besteld had of dat dit een animo check was.
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

elvis3 schreef: 19 feb 2021 23:21 Hee Ben, als het nog kan, voor mij ook een .
gr Kees
Jij ben nr. 3 op de reservelijst.
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

serum schreef: 19 feb 2021 23:29 En Ben, mocht je tekort komen, mag mijn tweede bordje wel naar een andere gegadigde hoor. Weet niet of je ze al besteld had of dat dit een animo check was.
Ik heb er meteen 25 besteld, minus 3 voor mezelf, 3 voor Ruud en 3 voor Kars blijven er 18 over (er waren er 27 geleverd)
Even afwachten of er nog afvallers zijn, dat verwacht ik eigenlijk wel, het projectje gaat compleet denk ik toch wel richting 100 Euro of meer (ligt er aan hoe mooi je het wil maken) en dat heeft niet iedereen er voor over denk ik.
Bovendien zit er nog best wel wat werk aan voor de gegadigden, dat moet je ook maar kunnen en willen.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door ruudderooy »

Het kan natuurlijk wel als er voldoende mensen zijn dat er nog een extra batch prints worden besteld.

Of niet Ben?

Gr Ruud
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

ruudderooy schreef: 20 feb 2021 12:58 Het kan natuurlijk wel als er voldoende mensen zijn dat er nog een extra batch prints worden besteld.

Of niet Ben?

Gr Ruud
Ja hoor, geen enkel probleem, duurt ongeveer 2 weken.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door Kars-cnc »

Voor de mensen die het pompje willen gaan bouwen kan ik de slangetjes leveren. Het minimum is 1 meter, dat zijn 6 slangetjes. De gedachtegang is dat je dan 1 setje voor het pompje hebt en 2 reserve setjes voor als de slangetjes aan vervanging to zijn.

Ik wil ook wel setjes leveren bestaande uit 1m slang, vijf lagertjes voor op de rotor, twee G19 injectienaalden en 50mm RVS buis voor het slangenkoppelblokje. Dan hoef je alleen nog de 3D onderdelen te printen en een NEMA17 stepper plus wat boutjes te kopen.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door Zee&Zee »

Als ik het lief vraag; zou de openings post kunnen worden aangepast/update met;

Dit zijn de tekeningen die vindt je hier.
Dit zijn de slangen die kan je van hem kopen.
Dit is de Bom.
Dit kost de print
Etc etc

Voor het nageslacht handig, en ook voor de huidige groep geïnteresseerden. If not ook prima hoor. Maar dan duurt het even voor ik weet waar en bij wie ik moet zijn voor wat. :mrgreen:
CNC you later
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door bbg »

Kars-cnc schreef: 20 feb 2021 22:11 Ik wil ook wel setjes leveren bestaande uit 1m slang, vijf lagertjes voor op de rotor, twee G19 injectienaalden en 50mm RVS buis voor het slangenkoppelblokje. Dan hoef je alleen nog de 3D onderdelen te printen en een NEMA17 stepper plus wat boutjes te kopen.
Ik zou wel 2 setjes willen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door serum »

Kars-cnc schreef: 20 feb 2021 22:11 Voor de mensen die het pompje willen gaan bouwen kan ik de slangetjes leveren. Het minimum is 1 meter, dat zijn 6 slangetjes. De gedachtegang is dat je dan 1 setje voor het pompje hebt en 2 reserve setjes voor als de slangetjes aan vervanging to zijn.

Ik wil ook wel setjes leveren bestaande uit 1m slang, vijf lagertjes voor op de rotor, twee G19 injectienaalden en 50mm RVS buis voor het slangenkoppelblokje. Dan hoef je alleen nog de 3D onderdelen te printen en een NEMA17 stepper plus wat boutjes te kopen.
Heb je wat plaatjes van je huidige model Kars?

Waar dienen die G19 naalden voor? spuitmondjes?
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door TomAndKobus »

Ik wil ook graag een setje.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door DaBit »

Kars-cnc schreef: 20 feb 2021 22:11 Ik wil ook wel setjes leveren bestaande uit 1m slang, vijf lagertjes voor op de rotor, twee G19 injectienaalden en 50mm RVS buis voor het slangenkoppelblokje. Dan hoef je alleen nog de 3D onderdelen te printen en een NEMA17 stepper plus wat boutjes te kopen.
Daar heb ik wel interesse in. Het zal met een paar Ali bestellingen ook wel voor elkaar zijn, maar een setje is wel zo makkelijk.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door Kjelt »

Kars-cnc schreef: 20 feb 2021 22:11 Ik wil ook wel setjes leveren
Ik zou ook graag een setje willen 8)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door DaBit »

Ik zit me eigenlijk te bedenken dat het stappenmotortje en luchtklepje gewoon direct vanuit LinuxCNC aansturen misschien wel verreweg het handigste is.
Dat maakt testen op de frees makkelijk; daar heb ik toch al een stepperkanaal op de MESA kaart gereserveerd voor 'diversen' en dan hoef ik alleen de vloeistofslang naar de kop even om te leiden. Scheelt ook softwaregedonder om LinuxCNC met de externe controller te laten kletsen.

Laten we maar even stellen dat de print voor mij optioneel is dus. Als een ander er meer aan heeft wil ik de mijne best afstaan.

Setje met slang/lagertjes/naalden heb ik wel graag
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie