Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HBZWEEF
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2017 16:10

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door HBZWEEF »

Interessante oplossing. Mag ik ook op je lijst?
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

Code: Selecteer alles

DaBit
frank
Kjelt
alexbrem
HBZWEEF
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door hfjbuis »

Ik zie deze post voor het eerst. Mist smering kan ik niet gebruiken in het hok, maar dit zou goed kunnen. Prima idee, ga ik t.z.t. proberen!!!! :idea:
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door bbg »

Als er voldoende zijn zou ik ook graag op de lijst komen.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

Code: Selecteer alles

DaBit
frank
Kjelt
alexbrem
HBZWEEF
hfjbuis
bbg
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door hfjbuis »

Kars-cnc schreef: 13 feb 2021 20:00 De files voor het printen van het pomphuis kan ik zeker ter beschikking stellen.
Ik denk dat ik dat ga doen m.b.v. een grote injectie spuit. Die worden in ziekenhuizen ook gebruikt voor het doseren in kleine hoeveelheden. Deze zijn (zonder naald) op alie en ebay wel te krijgen.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door benkr »

hfjbuis schreef: 14 feb 2021 12:49
Kars-cnc schreef: 13 feb 2021 20:00 De files voor het printen van het pomphuis kan ik zeker ter beschikking stellen.
Ik denk dat ik dat ga doen m.b.v. een grote injectie spuit. Die worden in ziekenhuizen ook gebruikt voor het doseren in kleine hoeveelheden. Deze zijn (zonder naald) op alie en ebay wel te krijgen.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is en blijft hobby, en die is voor iedereen verschillend, maar deze opzet werkt wel echt supergoed.
Ik denk dat je dus geen interesse hebt in een print, dan verwijder ik je weer uit het lijstje.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door mjeuring »

Zoiets?
22679
Strak plan!
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door ruudderooy »

zoals belooft omschrijving van de werking van de functies.
front paneeltje is alleen even gemaakt voor testen.
22676
aan / uit schakelaar (zou je weg kunnen laten als je hem met de machine aan laat gaan of daar de 12V vandaan haalt)

Purge terug vererende draai knop: om de leidingen naar de nozzle te vullen of weer leeg te pompen gebeurt op ge programmerde snelheid van 200RPM de tijd van deze functie kan worden ingesteld via de pormeter (RV1) op de print.

REV/FWD forward en backward werkt alleen in manual auto is altijd forward (voor beveiliging)

Manual Valve on / Auto / Manual Valve off
1) manual valve on is de stand manual met de uitgang voor een klep (perslucht) aan en draait met de gekozen richting. Als in de manual stand de purge knop bediend word gaat hij met de ingestelde tijd van potmeter RV1 op 200 rpm draaien dit laat hij zien in een scherm waar de tijd aftelt. Als je het eerder wilt stoppen bedien je de purge knop nog een keer stopt hij een gaat hij terug naar normaal scherm en ook na dat de ingestelde tijd is afgelopen moet je de knop bedienen om weer terug gaan naar normaal menu te geen (om te voorkomen dat als de snelheid niet op 0 staat van potmeter dat hij na purge met die snelheid door blijft draaien).
2)Auto dan reageert hij op een input als input niet bediend is staat hij op pauze draait alleen maar FWD ook als REV gekozen is/ als in deze stand de purge knop bedien word gaat hij naar een anders scherm waar je de ingestelde tijd van potmeter RV1 staat en kan je deze aan passen naar de gewenste tijd word purge knop weer bedient gaat hij weer terug naar normale scherm.
3) manual Valve off is gelijk aan manual valve off alleen word de klep niet aangezet, ook niet tijdens purge.

de laatste functie is de low level sensor (als deze niet gebruikt word moet de input aan met ground worden doorverbonden)
zodra het level telaag is gaat het scherm knipperen, en alarm out put wordt hoog.

pot meter naar 0 rpm = stop en kan nu instellen traploos tussen 0 en 100rpm (laat geen decimalen zien maar doet hij wel)

Normaal scherm
22670

Normaal scherm coolant low level alarm (kippert om de 2seconden)
22674

instellen purgetime (auto en dan purge knop bedienen)
22672

purge funtcie
22671

Ik zal van de week ook nog wel een filmpje maken.

De sw voor de arduino zit in de bijgevoegde Zip, hiet staan ook nog een aantal arduino bilbiotheken bij de moeten niet uitgepakt worden maar in de arduino IDE software via tab schets en dan bibliotheken gebruiken en dan voeg Zip biliotheek toe. (het kan zijn dat je er nog meer nodig hebt)
je hebt ze niet nodig om te openen en aan te passen wel om te compileren en weg techrijven naar de arduino nano.
22680

Gr Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ruudderooy op 14 feb 2021 15:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door Kjelt »

Had je de prijzen van zo’n elektrische spuit doseerpompje al gezien :shock:
Nee geef mij dit cnczone open source project maar 8)
https://nl.aliexpress.com/item/32799885 ... web201603_
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door Kjelt »

ruudderooy schreef: 14 feb 2021 15:26 zoals belooft omschrijving van de werking van de functies.
Mooi gemaakt Ruud 8)
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door ruudderooy »

Kjelt schreef: 14 feb 2021 15:33 Mooi gemaakt Ruud 8)
Bedankt!
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door mjeuring »

Kjelt schreef: 14 feb 2021 15:28 Had je de prijzen van zo’n elektrische spuit doseerpompje al gezien :shock:
Marktplaats €125,-
Voor beide is wat te zeggen.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Minimaal smering ofwel M(inimum)Q(uantity)L(ubrication) MQL dus

Bericht door hfjbuis »

benkr schreef: 14 feb 2021 12:53 Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is en blijft hobby, en die is voor iedereen verschillend, maar deze opzet werkt wel echt supergoed.
Ik denk dat je dus geen interesse hebt in een print, dan verwijder ik je weer uit het lijstje.
Die spuit is voor mij een compactere opzet die ik met de freesmachine kan maken. Mijn verdeeltafel werkt op een ESP32 met een Nema17 stepper, DRV8825 driver en pneumatisch ventiel, draadloos aangestuurd vanuit de tablet. Ik denk dat ik hiervoor dezelfde besturing (kopie) ga gebruiken. Of dat met knoppen of een app wordt, daar ben ik nog niet uit.
Plaats reactie