Tooling Plate

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Tooling Plate

Bericht door remon_v »

Beste CNCZoner's,

Zojuist een offerte opgevraagd voor een flinke plaat aluminium: 5083 Tooling plate (2 kanten gefreesd) bij een bedrijf die ik op Marktplaats tegen kwam.
Ik kreeg binnen een half uur netjes een offerte binnen.
De prijs is best gunstig (volgens mij), mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit bedrijf:
basic-start.nl/
Ik kan namelijk nergens iets vinden van ervaringen/reviews over dit bedrijf.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Tooling Plate

Bericht door Sven »

Op dat adres staat een bedrijfsverzamelgebouw met creatievelingen.

Ik zou daar niet zomaar een vooruitbetalingsopdracht aan geven. Maar als ze contant bij afleveren willen doen, dan is het een overweging.

Maar ze schrijven dat ze een eigen zaag hebben voor alu, dat neem ik op dat adres met een korrel zout.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Tooling Plate

Bericht door remon_v »

Sven schreef: 30 apr 2021 16:53 Op dat adres staat een bedrijfsverzamelgebouw met creatievelingen.

Ik zou daar niet zomaar een vooruitbetalingsopdracht aan geven. Maar als ze contant bij afleveren willen doen, dan is het een overweging.

Maar ze schrijven dat ze een eigen zaag hebben voor alu, dat neem ik op dat adres met een korrel zout.
Ik heb hetzelfde gevoel als jij Sven, ik zat ook al te kijken op Google Maps en zag datzelfde gebouw... dat is geen fabriek of werkplaats.
Vandaar de vraag hier of iemand dit bedrijf kent.

Betaling is bij opdracht, maar durf dat niet zomaar op vooruitbetaling te doen inderdaad.
sjefke1993
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 apr 2020 21:53

Re: Tooling Plate

Bericht door sjefke1993 »

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ben wel nieuwsgierig naar de prijs die je kreeg doorgestuurd. Zou je die willen delen?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Tooling Plate

Bericht door Kjelt »

Op zich zou het best kunnen. Ik weet dat er hier en daar van die artistieke centra zijn waarbij er soms een gemeenschappelijke werkplaats of makersspace zijn. Die zullen best hun contacten met metaalleveranciers hebben en vanwege de grote omzet of volle platen scherpere prijzen hebben dan je als partikulier bij die leveranciers een keer per jaar wat besteld. Vergelijk het met een hele plaat MDF bij de groothandel halen of een achste gezaagde plaat bij de bouwmarkt.
Dus het kan best legitiem zijn maar zou er eerst zelf eens langs gaan en babbelen hoe en wat.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Tooling Plate

Bericht door remon_v »

sjefke1993 schreef: 30 apr 2021 21:44 Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ben wel nieuwsgierig naar de prijs die je kreeg doorgestuurd. Zou je die willen delen?
Ik heb een offerte opgevraagd voor een plaat van 870x1200x25mm en die zou dan €437,98 (€6,15/kg) excl. btw moeten kosten.
Kjelt schreef: 30 apr 2021 23:35 Op zich zou het best kunnen. Ik weet dat er hier en daar van die artistieke centra zijn waarbij er soms een gemeenschappelijke werkplaats of makersspace zijn. Die zullen best hun contacten met metaalleveranciers hebben en vanwege de grote omzet of volle platen scherpere prijzen hebben dan je als partikulier bij die leveranciers een keer per jaar wat besteld. Vergelijk het met een hele plaat MDF bij de groothandel halen of een achste gezaagde plaat bij de bouwmarkt.
Dus het kan best legitiem zijn maar zou er eerst zelf eens langs gaan en babbelen hoe en wat.
Ja ik weet het niet, het zou best kunnen... maar ik durf niet zomaar blindelings €530,- over te maken...
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Tooling Plate

Bericht door keesfrees »

remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Tooling Plate

Bericht door remon_v »

keesfrees schreef: 30 apr 2021 23:58 kvk gegevens
Ja het is een bestaand bedrijf/eenmanszaak... maar dat zegt verder nog niks toch?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Tooling Plate

Bericht door Sven »

Bij de kvk staan nog twee domeinen.
Eentje niet in gebruik en de andere voor keycards voor renault....
De kans dat een electronica pief een formaatzaag voor aluminium heeft en daar dan ook nog een volledige business in draait lijkt me klein.

Dat sluit nog steeds niet uit dat het een net bedrijf is maar het betekend wel dat het waarschijnlijk om het doorschuiven van orders gaat en dat ze het niet zelf doen.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
sjefke1993
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 apr 2020 21:53

Re: Tooling Plate

Bericht door sjefke1993 »

remon_v schreef: 30 apr 2021 23:54
sjefke1993 schreef: 30 apr 2021 21:44 Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ben wel nieuwsgierig naar de prijs die je kreeg doorgestuurd. Zou je die willen delen?
Ik heb een offerte opgevraagd voor een plaat van 870x1200x25mm en die zou dan €437,98 (€6,15/kg) excl. btw moeten kosten.
Ik weet dat we via werk bij Almet kopen, en die hanteert een vergelijkbare prijs per kilo, dus dat is zo gek nog niet. Je zou eens kunnen aanvragen bij almet, al weet ik niet of ze ook particulier verkopen.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Tooling Plate

Bericht door remon_v »

sjefke1993 schreef: 01 mei 2021 09:28 Ik weet dat we via werk bij Almet kopen, en die hanteert een vergelijkbare prijs per kilo, dus dat is zo gek nog niet. Je zou eens kunnen aanvragen bij almet, al weet ik niet of ze ook particulier verkopen.
Ik zit even te kijken naar Almet... dat is vlak bij mij!
Bedankt voor je reactie, dat is zeker een optie.
Plaats reactie