Staal 60mm vierkantstaf ontlaten

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Staal 60mm vierkantstaf ontlaten

Bericht door bartL »

diepchess schreef: 21 mei 2021 12:13 Als ik lees moet 't zo langzaam mogelijk afgekoeld worden. Maar ik mis een tijdsindicatie. Zo'n grote telescoopspiegel is jaar lang afkoelen.
Hoe langzamer hoe beter.
Maar ik zou Hugo zn advies opvolgen. Gewoon gaan bewerken, misschien wat overmaats houden en kijken wat hij doet. Daarna op maat maken.
Ik heb het al eerder in een ander topic gezegd. Er wordt hier net gedaan alsof alles zo krom als een hoepel trekt, maar in het tolerantieveld waarin wij spelen valt dat reuze mee. Gewoon beginnen en observeren...
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Staal 60mm vierkantstaf ontlaten

Bericht door diepchess »

Ja inderdaad Hugo's advies is wat ik ga doen - met het materiaal wat aangeprezen wordt door Hugo ervoor. 1.2510 O1 tool steel. Waar is makkelijkste stukje ervan bestellen? - want mijn enige staalsupplier totdusverre is Hardeman in Veenendaal.

Over 1 van degenen gesproken die zorgt voor tekort aan aluminium - Hardeman is paar jaar geleden begonnen met allerlei kant en klare onderdelen voor de bouw van aluminium. Zou me niet verbazen als dat enorm bijdraagt aan aluminiumtekorten nu :)
Plaats reactie