Goedemiddag,
Wie heeft ervaring met een goede digitale diepte aflezing voor kolomboormachine, geen batterijen vreter, liefst één die automatisch uitschakelt.
Groet, polly
Digitale aflezing kolomboormachine
Moderator: Moderators
Re: Digitale aflezing kolomboormachine
Ik heb 2 igaging displays op mijn freesmachine + een digitale diepte meter. Die draaien op een 2032 knoopcel. Ik zet die dingen nooit uit omdat op mijn draaibank het aan/uit knopje van het display kapot is gegaan. Nu vervanging ik een paar keer per jaar de knoopcellen. Zo'n pakje van 10 kost bij de Action nog geen 2 euro. Altijd goedkoper dan de hele uitlezing vervangen.
Al mijn digitale uitlezing, inclusief de schuifmaat, registreren een beweging ook als ze uitstaan. Blijkbaar wordt alleen het display uitgeschakeld, niet de rest. De schuifmaat heeft niet eens een aan/uit knop.
N.b. de igaging displays doen het uitstekend. Met wat handigheid kun je ook een schuifmaat ombouwen tot diepte aflezen. Dat wordt vaker gedaan op de draaibank en de freesmachine/boorkolom. Paulimot verkoopt schuifmaten die het nulpunt onthouden. Dat is super gemakkelijk in het gebruik. Die hebben ook maar 2 knoppen, inch/mm en zero.
https://www.paulimot.de/Messschieber-di ... tfrei-INOX
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- Bjornski1976
Een schuifmaat langszij monteren
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
De wixey vind ik wel een mooie aflezing en makkelijk te monteren.
Maar de recensies zijn niet zo best, iemand ervaring ermee?
polly
Maar de recensies zijn niet zo best, iemand ervaring ermee?
polly