Hulp vfd afstellen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Hulp vfd afstellen

Bericht door De houtdraaier »

Ha allemaal,

Ik heb een 2.2 kw luchtgekoelde spindel met vfd, de vfd is van huanyang. Nou is er iets niet goed gegaan, en kwam er rook uit de vfd. Ik heb dit snel gestopt, en de schade valt mee. Nu dus even repareren :-(.

Mijn vraag: Is er iemand in de omgeving Bennekom/ Ede die mij wil helpen met het afstellen van de vfd? Als dit veel werk is mag het ook tegen een vergoeding. Ik hoor het graag!
P.s, hulp met instellen in mach3 zou ook erg fijn zijn!

Ik hoor het wel!

David Kater
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hulp vfd afstellen

Bericht door benkr »

Ik heb geen idee wat er kapot is aan jou VFD, maar ik heb slechte ervaringen met het repareren van die Huang dingen.
Of dat aan de slechte Chinese componenten ligt of ergens anders aan weet ik niet, maar ik ben er mee gestopt, repreren is inderdaad zo gepiept, maar dan weer betrouwbaar draaien is een ander verhaal.
Ja, het loopt allemaal tot de volgende keer (koud) inschakelen, of de keer daarna, of de keer daarna, maar ik heb er nog geen betrouwbaar kunnen repareren, ik mik ze tegenwoordig in de schrootbak, daar is er nog nooit eentje van teruggekomen, dat is een goede klant voor mij.

En let verder wel heel erg goed op met de instellingen van zo'n Huang VFD, je bent niet de eerst die rook uit zijn dure HF spindelmotor ziet komen.
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Hulp vfd afstellen

Bericht door HD13 »

VFD al gerepareerd ?
Plaats reactie