probleem met lezen G-code

Moderator: Moderators

Giga
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:45

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Giga »

o, ja, wel
USB LY CNC als installatie file gebruiken
Giga
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:45

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Giga »

o. ja. installeren uit USB LY CNC folder
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Benny_DS »

Op de site van Mach3 zelf kan je terug vinden dat veel verkopers illegale versies van de software mee leveren met hun machine, wat hier dus overduidelijk ook het geval is.
stond er in je advertentie bij dat je een legale versie met licentie van Mach3 ging ontvangen? Ik ben vrij zeker van niet. Dus je gaat geen recht hebben om geld terug te vragen voor iets dat ze er als extra bijgeven.
Giga
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:45

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Giga »

In het begin bij advertentie stond dat het pakket bestaat uit machine , onderdelen en software, dus dat werd in eerste instantie beloofd , heb ik dan geen recht om volledig pakket te ontvangen zoals beloofd ???
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Ballegooijen »

Zet eens een linkje neer van de advertentie?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5414
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door serum »

Niet naargeestig/plagerig bedoeld, maar is dit de eerste keer dat je iets in China besteld? Ik ben van mening dat wanneer je voor iets betaalt, je het ook moet ontvangen.

Als je alle verhalen op internet mag geloven;

China is nl het land zonder enige binding met patenten of regelgeving. Ook hebben ze een aardig sterke kopieerdrift. Zijn erg inventief als het om kraken van software gaat. De lijn van waarden en normen zijn verwaarloosbaar zodra er een cent verdiend kan worden, tenzij je er duidelijke afspraken over maakt, maar zelfs dan moet je op je hoede zijn dat je geen verguld zilver geleverd krijg i.p.v. massief goud. Niet gezegd dat alle Chinezen een dergelijke instelling hebben, maar de meesten met commerciële interesses hanteren dergelijke globale richtlijnen.
ze doen ook aan broedermoord, kopieren soms ook als het om Chinese producten gaat.

Als je dat allemaal meeneemt bij de aanschaf van iets overzees, kan het soms best verassend uitpakken :mrgreen: . Overall ben ik dik tevreden over 95% van de leveringen uit China.

Wind je er niet teveel over op. (hoe moeilijk dat ook kan zijn) incasseer het evt. verlies, reken het bij de aanschafprijs (en reken jezelf gerust een beetje rijk als je de prijs met de westerse markt vergelijkt). Maak er vooral geen al te fanatieke/principiële touwtrekkerij van. Leven is hier te kort om jezelf en je naasten te belasten met dergelijke 'frustraties'. (ik kan zelf uitzonderlijk slecht tegen onrecht, dus het is soms nogal een leerschool voor mij om te bestellen in China).
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6012
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Sven »

Zwart wit gezien heb je toch ook software gekregen?

Als er stond dat er een licentie bijzat dan heb je reden om te klagen.

Dat neemt niet weg dat het vervelend is als je niet hebt gekregen wat je had verwacht.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Giga
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:45

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Giga »

https://nl.aliexpress.com/item/European ... 00087.html

ik hiervoor lang moeten sparen , natuurlijk heb ik 95% gekregen (behalve software dan)
mijn frustratie is puur gebaseerd op het feit dat ik het niet aan de praat krijg (niet volledig , bedoel ik )... maar, Serum misschien heb je gelijk ...misschien mijn zenuwen bewaren om iets creatiefs te doen!

ik overweeg om licentie te kopen om 'n lange verhaal korter te maken ...Er zin zoveel dingen in deze wereld
die ik niet eerlijk vind , maar ik ben te klein om dat recht te zetten ...
hoe dan ook jongens , bedankt voor jullie support
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Ballegooijen »

Software Compatability Mach3/Emc2/Kcam, (Type3, Wentai, ArtCAM coppercam)
Ik zie dit staan en nergens een licentie voor Mach. Wel de software (maar die kun je zo van internet halen)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1963
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Breaker »

Giga schreef:Er zin zoveel dingen in deze wereld
die ik niet eerlijk vind , maar ik ben te klein om dat recht te zetten ...
14329

Niet leuk als je niet krijgt wat je verwacht, maar met 95% heb je het best goed gedaan... veel plezier met de machine!
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Afgeschreven PC, linuxcnc er op en je kunt gratis door.
Software Compatability
Mach3/Emc2/Kcam, (Type3, Wentai, ArtCAM coppercam)
Emc2 = LinuxCNC (oude naam)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door skillalot »

Zonder licentie werkt mach3 gewoon tot iets van 1000 regels code dacht ik. Als hij bij 30 regels stopt zal er iets anders aan de hand zijn lijkt me...
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door benkr »

In de directory staat het bestandje "mach3 setting guide.txt" die is bedoeld als installatie handleiding.
Copy all the files in the folder "Copy" into Mach3 installation catalogue: C:\Mach3
Hier staat in dat je de inhoud van de "copy" directory moet kopiëren naar de directory waarin Mach3 is geïnstalleerd.
Een van de twee files is de file "Mach1lic.dat", dit is de licentiefile.

Na dit gedaan te hebben en Mach3 opnieuw te hebben opgestart zal het wel werken.
Giga
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:45

Re: probleem met lezen G-code

Bericht door Giga »

en dat is wat ik tot nu toe ongeveer 100 keer heb gedaan, maar het schijnt niet te lukken,
heb ervaring van 20 jaar met torrent software, weet hoe dat moet, er is iets mis met dll s ( oud of
niet goed gekraakt ) in iedere geval geinstalleerde software is niet tevreden met dll s
Plaats reactie