Leadshine DM856

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Leadshine DM856

Bericht door Bjornski1976 »

Beste,
Ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe besturing en denk daarbij aan nieuwe drivers van leadshine de dm856.

Nu heb ik op Alie de volgende link gevonden en ben benieuwd of iemand hier ook heft besteld.
Dawupine Stappenmotor Controller Leadshine DM856 2-phase 57 86 Digitale Stappenmotor Driver 20-80 Vdc 1A om 5.6A NEMA23 NEMA34

http://s.aliexpress.com/y2EjqaUN?

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn en probeer te voorkomen om een fake/Chinese kloon te kopen.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Leadshine DM856

Bericht door ruudpg »

Wat ik er van gelezen heb, dus voor wat het waard is....
Deze Leadshine drives hebben boven de tekst Leadshine een chinese text staan, ik denk ook Leadshine, echter de drives die je hier kunt kopen hebben dat niet.
Naar ik heb begrepen worden deze drives speciaal voor de chinese markt gemaakt, maar of het dus een imitatie is of een goedekopere of eenvoudigere uitvoering weet ik niet, wat wel opvalt is dat de drivers met de chinese opdruk eigenlijk altijd goedkoper zijn in de aanschaf wat bij mij in ieder geval toch enige argwaan geeft....
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine DM856

Bericht door Kjelt »

Update rectificatie 13 december 2018:
Ik dacht dus het verschil te hebben gevonden tussen een echte en nep Leadshine namelijk in het laatste teken.
Nu blijkt dit niet altijd het geval te zijn. Er zijn ook echte Leadshine's met een kruisje in het laatste teken.
Misschien dat ik eens aan een chinees ga vragen wat er nu werkelijk staat in beide gevallen misschien is het wel zoiets als een nummer of plaats van de fabriek, ik weet het ook niet meer, het is allemaal chinees :lol:

17857

Ja enorm lastig dit.
Ik ben er denk ik wel achter hoe je het nu eindelijk kunt zien nadat ik zelf ook in de val ben gelopen maar gelukkig wel mijn geld terug heb gekregen.
Het probleem is dit:

Er zijn twee Leadshine bedrijven , met hetzelfde logo.

Leisai.com dit is de echte
Leisai.net dit zijn de neppers.

Het logo is identiek, en de engelse naam ook MAAR heel gelukkig de chinese naam niet, die verschilt in de laatste twee karakters.
Mijn ezelbruggetje als in het laatste karakter rechtsonder een kruisje staat niet kopen :)
Zie plaatje hieronder.
Als je dus bij jouw link kijkt zie je dat die driver van leadshine.net afkomt, de nepper dus.
Wat ik er eerlijk gezegd wel bij wil vertellen is dat ik bij mijn drivers geen enkel verschil kon zien in de gebruikte componenten.
Alleen hoe het met de software zit weet ik natuurlijk niet, die kan best afwijken en als je PC software die driver niet kan uitlezen of herconfigureren heb je toch een probleem :cry:
Ik zou dus geen risico nemen.
Laatst gewijzigd door Kjelt op 13 dec 2018 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Leadshine DM856

Bericht door audiomanics »

Leadshine heeft een paar grotere fabrieken in China en het is helemaal niet ongebruikelijk dat ze drivers voor uitsluitend de Chinese markt maken. Die zijn precies hetzelfde maar ik vermoed dat er in China heel veel subsidie gegeven wordt.
Dat er dan een paar handelaren zijn die daar nog een slaatje uit willen slaan door die Chinese-markt producten door te verkopen aan de rest van de wereld, daar doen wij dan weer ons voordeel mee.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een hele mooie Fluke meter gekocht waar expliciet op de doos staat dat het uitsluitend voor de Chinese markt was... Dat scheelde toch een bom duiten met de gelijke Europese uitvoering.. Ik heb geen enkel verschil kunnen ontdekken, niet aan de buitenkant en ook niet aan de binnenkant..(afgezien van wat interne opdrukken)

Bovendien, als je betaald met Paypal en je krijgt het spul in huis en het lijkt op fake, dan open je een dispute, krijgt je geld terug en je hebt nog een paar drivers (die mogelijk ook prima werken)

En Kjelt heeft de goede info...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine DM856

Bericht door Kjelt »

audiomanics schreef: 03 sep 2018 13:17 Zelf heb ik bijvoorbeeld een hele mooie Fluke meter gekocht waar expliciet op de doos staat dat het uitsluitend voor de Chinese markt was... Dat scheelde toch een bom duiten met de gelijke Europese uitvoering.. Ik heb geen enkel verschil kunnen ontdekken, niet aan de buitenkant en ook niet aan de binnenkant..(afgezien van wat interne opdrukken)
Check even de zekeringen (fuses) daar heb ik van gehoord dat ze verschillen of bij de chinese versie zijn vervangen door 5x20mm glaszekeringen.
Voor ons niet echt belangrijk, voor iemand die met hoge spanningen en/of hoge stromen werkt van levensbelang ;-)
Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: Leadshine DM856

Bericht door kevertje »

Grrr, vier jaar geleden ook fake DM856's gekocht (x in laatste teken). Hopelijk zijn ze goed nagemaakt...
Plaats reactie