Stappenmotor vs mach3

Moderator: Moderators

Plaats reactie
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Stappenmotor vs mach3

Bericht door VP allsolutions »

Goede avond mede forumleden,

Ik denk dat mach3 sneller loopt dan de motortjes draaien. Is dit op te lossen in mach3? Of kijk ik best eens uit naar andere motortjes?
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Stappenmotor vs mach3

Bericht door benkr »

Dat kan, maar dan heb je stappenverlies.
Dat kan aan de instellingen liggen, maar het kan ook aan je machine liggen.
Heeft het ooit goed gedraaid? Loopt alles soepel?
Post een wat foto's van je instellingen, tweede tab genaamd config en dan 3e keuze, wat staat daar allemaal ingevuld?

Foto's plaatsen is voor nieuwelingen niet makkelijk, maar er is een apart topic over, daar moet het mee lukken.

viewtopic.php?f=41&t=15474&p=175998&hil ... en#p175998

Bedenk dat jij de info aan moet leveren waar wij je misschien een hint mee kunnen geven. Nu is het zoiets als mij auto rijd niet hard genoeg, daar kunnen we niets mee.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Stappenmotor vs mach3

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 26 nov 2018 22:53 Dat kan, maar dan heb je stappenverlies.
Dat kan aan de instellingen liggen, maar het kan ook aan je machine liggen.
Heeft het ooit goed gedraaid? Loopt alles soepel?
Post een wat foto's van je instellingen, tweede tab genaamd config en dan 3e keuze, wat staat daar allemaal ingevuld?

Foto's plaatsen is voor nieuwelingen niet makkelijk, maar er is een apart topic over, daar moet het mee lukken.

viewtopic.php?f=41&t=15474&p=175998&hil ... en#p175998

Bedenk dat jij de info aan moet leveren waar wij je misschien een hint mee kunnen geven. Nu is het zoiets als mij auto rijd niet hard genoeg, daar kunnen we niets mee.
Ik heb de machine van iemand overgenomen, en staat wel al enige tijd stil door tijdsgebrek.
Heb al een paar zeetjes doorzwommen, want kreeg eerst geen beweging in de machine, nu dus wel ondertussen en frezen lukt ook aardig.
Alleen als ik dan ga kijken naar het resultaat zijn de afmetingen niet goed, nochthans moet het maar voor simpele dingen kunnen dienen.
Zal straks een paar foto's posten, machine staat op mijn werk, en ben nu nog thuis.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Stappenmotor vs mach3

Bericht door benkr »

Geef eens aan waar je zit met die machine, misschien woon ik wel om de hoek.
Doe dat bij voorkeur in je profiel, dan is en blijft het altijd zichtbaar.
Plaats reactie