Waldmann halogeen vervangen door LED

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waldmann halogeen vervangen door LED

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 jan 2019 09:51 Dan begint het meer op zoiets te lijken.
En dan nog, ik heb hier 40W ledmodules liggen, daar zijn de leds op een 5mm alu plaatje van 50x50 gemonteerd en daar is het aangeraden bijbehorende koellichaam ongeveer 150x150x150 ;-)
Fan scheelt natuurlijk wel.
pieter dr200
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 jul 2017 20:33
Locatie: leiderdorp

Re: Waldmann halogeen vervangen door LED

Bericht door pieter dr200 »

ik heb in het verleden een led lamp op mijn draaibank gehad, ik vond dit erg vervelend licht.
als je bijvoorbeeld aluminium of rvs draait wat er glimmend is, is het net alsof je las ogen krijgt.
met halogeen licht heb je hier geen last van.
de waldman die ik nu op mijn draaibank zit, heb ik in december omgebouwd naar 24v.
origineel zat hier een 10v h3 lamp in met een 12.5v voeding, nu maakte bij mij de voeding erg veel herrie en brandde de lamp door.
ik heb toen de lamp vervangen door een 24v h3 lamp van Phillips, voor een 70w lamp vond ik de licht opbrengst erg tegen vallen.
nu heb ik de 24v voeding ietsje opgeschroefd naar 28/30v en nu heb ik een puist licht.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waldmann halogeen vervangen door LED

Bericht door hainjedaf »

Dat is ook niet zo gek, als je in een bus of vrachtwagen de motor start, wordt de wissestroomgenerator wakker.
Die krikt het boordspanningsnet rustig op naar 28-30 volt. Dus dat moet zo'n lamp kunnen hebben.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie