Vervangen elektronica bestaande tafel

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hurricane
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:39
Locatie: Sittard

Vervangen elektronica bestaande tafel

Bericht door Hurricane »

Hallo mede-CNC'rs

Even voorstellen: Ik ben Gino, woon in de buurt van Sittard en wil voor mijn vrouw d'r bedrijfje een CNC-tafel voor MDF tot 18mm, Forex en nog wat zachte materialen bouwen.
Ik wil hem bouwen van een Wild TA12 plottertafel welke al 'stijf' genoeg is. Het is stalen onderframe, gelast met hydrolische arm. Zie foto.
Er zit nu een vacuümblad op van plexiglas met een industriële motor 550W welke te zwak is om een MDF plaat vast te houden. Deze wil ik dan verwijderen en 1 maken welke wel voldoende vast houd of klemmen gaan gebruiken en de motor gaan gebruiken voor de afzuiging bij de frees. Dit bespreek ik in een ander topic op het forum.

Waar het nu om gaat is dat hij ergens sluiting heeft. De zekeringen slaan niet af in de tafel, maar ik ruik gebakken printplaat bij het printje waar de servo op aangesloten zit. 1 van de chips wordt ook heet op dat plaatje, dus durf hem niet op spanning te laten staan. De motoren reageren wel, maar de computer (PC) geeft storing op de x-as in FrontEnd.
Ik wil graag met Mach3 gaan werken en ben dus op zoek naar drivers en controllers voor de servo's die op deze tafel zitten. Het idee is dat de PC er tussenuit gaat en de boel te moderniseren.
Nu heb ik jullie hulp nodig bij het zoeken naar de benodigde onderdelen en bekabeling. Ik heb geen 2 linker handen, maar ben geen held in het zoeken naar de juiste onderdelen die met deze servo's kunnen werken.

De servo's zijn:

2 stuks
Escap ®36
LT2R 12 419SP 34
Controller: HP HEDS-5300 743B


1x moet ik nog uitbouwen om te zien welke het is en welke controller.

De drivers kan ik niet goed op de foto krijgen in de kast. Daar moet ik ze nog voor uitbouwen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en kunnen helpen aan de juiste onderdelen, want ik wil de kortsluiting eruit hebben, dus het liefst alles nieuw erin en de PC eruit zien te werken.

Ik ben wel eerlijk... het budget is beperkt, dus Chinees indien goede ervaringen is prima of budget verkrijgbaar uit Duitsland of NL is ook welkom.

Ik heb geen 2 linker handen, maar zou niet weten wat wel en niet met elkaar werkt.

PS. complete ombouw naar stappenmotoren mag ook.

Alvast bedankt voor al jullie genomen moeite en hoop dat jullie mij graag willen helpen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hurricane op 31 jan 2019 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12042
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Vervangen elektronica bestaande tafel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Hurricane schreef: 30 jan 2019 20:06 Escap ®36
LT2R 12 419SP 34
Controller: HP HEDS-5300 743B
Escap is waarschijnlijk de DC servo motor
HP HEDS is de encoder op de servo motor

Dan is er ook nog een servo versterker die de boel aanstuurt.
Die servo verstersterker wordt dan weer door een besturing van signaal voorzien, dat zou analoog kunnen zijn, maar ook met step en dir signalen.

Voor wat betreft die vacuumplaat, ik kan me voorstellen als je die acrylaat plaat vervangt voor iets stroevers, zou het misschien wel beter werken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie