vreemde zaak

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

Beste lezers.
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar we proberen het.

Ik heb een nieuwe cnc tafel van Langmuir systems
hierop staat een Hercocut Cut55 plasma bron (non HF)

nu is het zo wanneer ik een gcode laad in mach3 en op start druk zonder de plasma aan te zetten loopt hij perfect
Wanneer ik de bron aan zet komt hij niet meer van zijn plek en loopt mach3 vast.

er zit geen verbinding tussen pc en plasma
tafel is aangestuurd dmv usb

ook wanneer ik de torch kabel los haal, het programma start en halverwegen handmatig de plasma aan zet doet hij het zelfde.

ik heb al div stroom groepen geprobeerd
wanneer ik in laag vermogen zit 20 amp doet hij het wel
ga ik naar 35 amp dan is het gedaan

pls help ;)

grt Niels
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door hrscharft »

tafel is aangestuurd dmv usb
There is you Problem :mrgreen:
USB en HF is geen goede Combi.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

Re: vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

hrscharft schreef: 27 aug 2019 15:24
tafel is aangestuurd dmv usb
There is you Problem :mrgreen:
USB en HF is geen goede Combi.
is NON HF

of begrijp ik het verkeerd
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1017
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door Markus »

Woon je toevallig in een buitengebied ? in sommige gebieden zakt de netspanning flink als je teveel amperes trekt. Als je ouderwetse trafo's gebruikt voor je systeem voedingen kan dat een probleem zijn. Bij schakelende voedingen is dat minder een probleem. Wat ook aan de hand kan zijn is dat er elektrische en/of magnetische stoorsignalen ontstaan door de hoge aantal amperes. Kijk eens in de diagnose scherm van mach3 of er rare dingen gebeuren als de torch aan gaat.

Kijk ook hoe de aarding zit van het hele systeem, een foto uploaden kan mensen hier op het forum al duidelijkheid geven als je geen schema hebt. Schema uploaden is natuurlijk ook een goed idee.

Greezt,

Markus
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door hrscharft »

Nee ik heb verkeerd gelezen :)
Maar blijf de USB verdenken in combinatie met de vervuiling die de plasma waarschijnlijk de lucht danwel het net op gooit.

Heb zelf ook een periode met USB gewerkt om het te proberen maar icm mach3 kom je echt allerhande vage problemen tegen.
Pas na 1 pc en 3 laptops geprobeerd te hebben had ik een laptop gevonden waar geen vreemde storingen optraden en dan nog steeds was het toch billenknijpen of er niet halverwege toch wat vreemds zou gebeuren.

Nu gister net mijn nieuwe controller in huis gekregen met een LAN aansluiting.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door audiomanics »

+1
Heel goed afschermen en alles zoveel mogelijk in die stalen (geaarde) kast laten gebeuren en het hele plasma er buiten kan nog helpen..
Plasma geeft heeeeel veel storing bij de vlamboog..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

Re: vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

Markus schreef: 27 aug 2019 15:28 Woon je toevallig in een buitengebied ? in sommige gebieden zakt de netspanning flink als je teveel amperes trekt. Als je ouderwetse trafo's gebruikt voor je systeem voedingen kan dat een probleem zijn. Bij schakelende voedingen is dat minder een probleem. Wat ook aan de hand kan zijn is dat er elektrische en/of magnetische stoorsignalen ontstaan door de hoge aantal amperes. Kijk eens in de diagnose scherm van mach3 of er rare dingen gebeuren als de torch aan gaat.

Kijk ook hoe de aarding zit van het hele systeem, een foto uploaden kan mensen hier op het forum al duidelijkheid geven als je geen schema hebt. Schema uploaden is natuurlijk ook een goed idee.

Greezt,

Markus
nee woon midden in een dorp. Ik geloof dat usb niet het beste is, maar zou het vervangen van de snijder het probleem kunnen oplossen.
Als ik op internet kijk blijken deze tafels heel goed te werken.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door kawarider »

Sorry Niels. T is KMP. Misschien dat plasma nog zou gaan, frezen zou ik niet durven.
Plasmabron kan ik niets van vinden. Met hypertherm zou je dit niet hebben. Waarschijnlijk storing van je plasma. Als alles niet goed afgeschermd is krijg je deze dingen. En uitgaande vh ontwerp is het niet waarschijnlijk dat er iets aan afscherming gedaan is.
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

Re: vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

Bedankt allemaal

Tot nu toe heb ik denk ik de storing op gelost.
Het vervangen van de mee geleverde usb kabel. Denk dat deze heel gevoelig was/is. Nu alleen nog zorgen voor een nieuwe groep. Boven de 40 amp stop de snijder met branden. Onder de 40 niet.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: vreemde zaak

Bericht door Bjornski1976 »

Wat is het aansluitvermogen en is ie op een normaal stopcontact aangesloten? Die 40 ampère is de stroom waarmee er gesneden wordt. Dit is niet hetzelfde als de stroom die je uit het stop contact trekt en zeker niet bij 230Vac50hz.
Een stopcontact leverde max 3680VA, dat is 16 ampère bij 230Vac50hz.
Aansluitend op een aparte groep van geen kwaad.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

Re: vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

Ja klopt. Echter zit nu alles op 1 groep. Ik merk dat wanneer ik de plasma op bvb een verlengsnoer gebruik dat hij bij 30 amp al stopt. Hij krijgt waarschijnlijk niet voldoen spanning. Of het verlies is te groot.

Miss ook maar is gaan kijken naar een nieuwe plasma bron en dan ook een met een cnc torch. Die hand torch steek zo ver uit.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door kawarider »

Stopt de plasma of dondert de stop eruit? Maw wat is de inschakelduur van je plasmabron? Staat misschien op machine anders in de handleiding.
Nielske78
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2019 14:52

Re: vreemde zaak

Bericht door Nielske78 »

Nee de plasma stopt. Gaat aan en meteen weer uit. En gaat wel door met zijn route.

Het is een Herocut Cut55 nonHF auto pilot
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: vreemde zaak

Bericht door kawarider »

Inschakelduur. Je belast de machine te zwaar. Langzamer snijden en lagere stroom dus.
Plaats reactie