wabeco ccf1210 stopt steeds

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: wabeco ccf1210 stopt steeds

Bericht door benkr »

Ik kreeg gisteren een WhatsApp-je van Frank, de regelaar doet het uitstekend, geen rare dingen, gewoon precies wat er van gevraagd wordt.
Nu nog even afwachten wat het doet op de wat langere termijn maar voorlopig is het probleem de wereld uit.
Ik blijf echter wel met een beetje raar gevoel zitten, het werkt wel weer, maar alleen dank zij een kunstgreep, maar wat is er nu echt aan de hand?
Het grootste probeem is dat het zich allemaal afspeelt op netpotentiaal, even lekker meten gaat niet omdat je steeds de kans loopt flink gebeten te worden door die 230V netspanning.
Los daar van krijg ik steeds meer het idee dat er b.v. in de nul printspoortjes ergens een onderbreking zit, als je gaat meten dan lijkt alles goed maar toch gebeuren er rare dingen, je meet geen rare dingen omdat je zelf zit te meten vanuit een goede nul, maar de schakeling heeft die op een bepaalde plek niet door een onderbreking. Het is maar een idee en één van de vele mogelijkheden, het grootste probleem blijft het goed kunnen meten.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: wabeco ccf1210 stopt steeds

Bericht door Kjelt »

Hi Ben,
Ik heb een differential probe voor een oscilloscoop mocht je die willen lenen dan kan dat.
En zo duur zijn ze niet meer mocht je zelf er een willen aanschaffen:
https://www.eleshop.nl/dp10013-differen ... 1300v.html
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: wabeco ccf1210 stopt steeds

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 07 nov 2020 09:01 Hi Ben,
Ik heb een differential probe voor een oscilloscoop mocht je die willen lenen dan kan dat.
En zo duur zijn ze niet meer mocht je zelf er een willen aanschaffen:
https://www.eleshop.nl/dp10013-differen ... 1300v.html
Die heb ik zelf 2, maar met de minimale verzwakking van 20x (en die van jou zelfs 50x) kun je de signalen die je wilt meten dus niet meer meten, 100mV rimpel b.v. wordt dan 5mV, en in de storende omgeving waar je zit te meten is die helemaal niet meer te zien.
Ik heb nu gemeten wat de nulleider is, en daar de scoopaarde aan vast gemaakt (alles bevindt zich op netpotentiaal), en dan zo gemeten, maar echt fijn werkt dat niet, en het heeft ook nog steeds een gevaarlijk en onbehaaglijk gevoel. Bovendien, als het inderdaad een onderbroken min (of nul) zou zijn die de zaak plaagt dan vind je die mooi niet, alleen wanneer je toevallig die zelfde min op twee plekken meet t.o.v. elkaar en daar een signaal meet, maar mijn ervaring is dat dat soort fouten echt heel moeilijk te vinden zijn.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: wabeco ccf1210 stopt steeds

Bericht door Kjelt »

Duidelijk Ben.
Plaats reactie