Jeeee, het forum werkt weer :-)

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door Kjelt »

create schreef: 19 mei 2021 14:27 portaal komt weer terug
TOP! :!:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door WillyH »

Oef, nu nog die linkerbalk opnieuw weg en we zijn weer tevreden. Misschien is het nuttig om een slapend Instagram account aan te maken, zo kan er nog steeds gecommuniceerd worden vanuit de forumleiding bij onheil.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door diepchess »

WillyH schreef: 19 mei 2021 17:47 Oef, nu nog die linkerbalk opnieuw weg en we zijn weer tevreden. Misschien is het nuttig om een slapend Instagram account aan te maken, zo kan er nog steeds gecommuniceerd worden vanuit de forumleiding bij onheil.
Niet te onheilspellend doen - standaard methode is een backup website hebben - dus via andere link en ander domeinnaam.

Waar dan leeg forum is verder wat alleen gebruikt wordt als de andere down is en daar dan berichtje plaatsen. Dus ook met name andere software gebruiken om dat forum te hosten dan. Van die hacks werken dan op 1 bepaald soort software.

Iets wat enkel textmode werkt, werkt altijd.

Maar vraag is of dat zo nodig is voor een forum - het is al werk genoeg zo'n forum.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door WillyH »

Backup website via andere link en andere domeinnaam? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een goede host heeft dagelijks meerdere backups, dan is het kwestie van een rollback te doen en een eerdere, werkende versie te installeren.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door diepchess »

WillyH schreef: 19 mei 2021 17:56 Backup website via andere link en andere domeinnaam? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een goede host heeft dagelijks meerdere backups, dan is het kwestie van een rollback te doen en een eerdere, werkende versie te installeren.
Ja toen ik me nog met online gebeuren bezighield deden we niet anders. Dus dat is een website waar iedereen bijkan, maar in de praktijk vindt bijna niemand 'm behalve heel erg vaste gebruikers die die naam kennen. Dan kun je berichtje posten type: 'grote website down en 't gaat nog tijdje duren'.

Erg veel moeite dat wel hoor.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door Kars-cnc »

Mooi dat het weer werkt, bedankt Create!

Ik heb jullie ook allemaal erg gemist al viel het me wel op dat ik opeens meer tijd op een dag had...
Kilroy
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2010 15:29

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door Kilroy »

Hier is het portaal nog niet terug.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door Kjelt »

Kilroy schreef: 20 mei 2021 08:26 Hier is het portaal nog niet terug.
Vandaar het woord "KOMT" ;-)
create schreef: 19 mei 2021 14:27 portaal komt weer terug
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door hobbycnc23 »

Create, bedankt voor het vele werk en nog ff volhouden voor het “ portaal” :shock:
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door hainjedaf »

Inloggen vanaf het portal werkt nog steeds niet.

Ik vul op de portal pagina rechts in de zijbalk mijn usernaam en wachtwoord in. Klik op inloggen.
Ik wordt omgeleid naar een pagina 'inlog niet gelukt'. Met de zelfde user/ww gegevens kom ik dan
wel binnen.

Deze error bestaat al enkele jaren.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door benkr »

Vandaar ook dat een paar mensen bezig zijn om te bekijken hoe en wat er gedaan kan / moet worden om al die kleinere problemen de wereld uit te helpen. Probleem is dat die mensen het juist erg druk hebben met hun broodwinning dus verwacht niet dat er volgende week een oplossing is en alle problemen de wereld uit zijn.
Maar Breaker, Jantje2k, Create en McGyver zijn er mee bezig, ikzelf kijk vanaf de kantlijn toe en verricht hand en spandiensten waar dat nodig is, tot nu toe nog niets dus.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Jeeee, het forum werkt weer :-)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 25 mei 2021 13:48ikzelf kijk vanaf de kantlijn toe en verricht hand en spandiensten waar dat nodig is, tot nu toe nog niets dus.
Virtueel koffie schenken. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie