Eind / home schakelaars met korte overgangspositie
Moderator: Moderators
Eind / home schakelaars met korte overgangspositie
Geen idee hoe ik het goed moet omschrijven, maar ik ben op zoek naar mechanische eind / home schakelaars, die snel reageren.
Laatste keer heb ik deze gebruikt:
maar het nadeel hiervan is, dat zodra deze bediend werden, je meer als 6mm terug moest voordat het signaal weer af viel.
Ik weet dat ze er ook zijn die wat sneller reageren, maar wat is de juiste zoekterm hiervoor?
En nee, ik ben niet op zoek naar sensoren, maar echt mechanische schakelaars met rolhefboom.
Laatste keer heb ik deze gebruikt:
maar het nadeel hiervan is, dat zodra deze bediend werden, je meer als 6mm terug moest voordat het signaal weer af viel.
Ik weet dat ze er ook zijn die wat sneller reageren, maar wat is de juiste zoekterm hiervoor?
En nee, ik ben niet op zoek naar sensoren, maar echt mechanische schakelaars met rolhefboom.
Re: Eind / home schakelaars met korte overgangspositie
De schakelaar die ik gebruikt had was links, je ziet ook dat er 12 graden verschil zit in de hendel met schakelen.
De schakelaar rechts is een ander type, geen snap-action / sprongmoment. Maar klopt het dan dat bij deze het NC contact schakelt bij 25 graden, en dat als hij op 24,9 graden staat hij weer terug geschakeld is?
De schakelaar rechts is een ander type, geen snap-action / sprongmoment. Maar klopt het dan dat bij deze het NC contact schakelt bij 25 graden, en dat als hij op 24,9 graden staat hij weer terug geschakeld is?
De linker schakelaar schakelt bij 25° in en bij 13° weer uit (hysteresis van 12°).
De rechter schakelaar is een "break before make" type dat bij 25° het contact verbreekt en bij 42° het andere contact maakt.
De hoeken zijn bij gebruik van een schuine aanslag van 30°.
De rechter schakelaar is een "break before make" type dat bij 25° het contact verbreekt en bij 42° het andere contact maakt.
De hoeken zijn bij gebruik van een schuine aanslag van 30°.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Maar rechts is hysterese dan om en nabij de 0?
Dat is niet gespecificeerd.
Als je deze schakelaar gebruikt zoals hij bedoeld is, dan moet je hem verder dan 42° draaien om het andere contact te sluiten.
Kijk hier eens naar:https://www.chinalimitswitch.com/news/u ... resis.html
Edit:
Een optische schakelaar (zo'n ding met een mechanisch vlaggetje) kan best een kleine hysteresis hebben, net als reed switches.
https://www.ermec.es/Produits-Reed/FAQ-Reed-Switches
Als je zoekt op low hysteresis switch, kom je wel wat tegen.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Zoiets ? https://nl.mouser.com/ProductDetail/Tel ... MmB3g_1KSA
Als je een direct bediend type neemt ben je de hysterese van de lange arm al kwijt.
Als je een direct bediend type neemt ben je de hysterese van de lange arm al kwijt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Nee ik wil ze echt met rol arm hebben, maar heb inmiddels al iets gevonden.
Wat heb je nu gevonden?