'k ben momenteel bezigdoende met het bedraden van een Klein CNC machientje voor een Mede Forummer..
Daar waar het "230ste Garnizoen Angry Pixies" binnen komt marcheren, de 230V Netspanning dus, wil ik een splitsing maken voor de PSU die 36V DC levert aan de Stepperdrivers, en voor de SSR die de spindelmotor moet starten en stoppen..
'k heb daartoe dus bovenstaande "WAGO blokjes" gekocht, een kistje geprint waar er 2 licht klemmend inzitten.. 230V Fase in de ene , de Nul in de andere, en daarvandaan de boel verdelen..
Nou heb ik voor alle schroefklemmen voor de aansluitingen van de PSU, en voor de EdingCNC CPU 310, en de stepperdrivers van die mooie adereindhulsjes.. en ik heb ook zo'n tang.. maar nu vraag ik me af.. Moet, of mag dat ook in een "WAGO", of is het de bedoeling dat je de bedrading daar gewoon "Kaal" insteekt?.. , normaliter gebruik je ze voor 230V installaties in huis natuurlijk, en dat is doorgaans massieve draad., en dat is nou net niet wat je gebruikt in een besturingskast.. of zou ik dat voor het 230V deel wel moeten doen?..
Kortom.. als ik "litze"draad gebruik voor 't 230 Volt deel, mag ik dan Adereindhulsjes in de "WAGO" Blokken steken, of volstaat netjes in elkaar twisten?
Nee.. Soldeertin gaat er niet aan te pas komen.. niet in een klem!..wel aan de IEC Contrasteker.. ''k vond het wel zo mooi om de besturingskast op die manier aan te sluiten..