Probleem met mijn plotter..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SSouLL
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010 22:14
Locatie: Emmen
Contacteer:

Probleem met mijn plotter..

Bericht door SSouLL »

Hallo beste mensen,

Ik heb een plotter voor snijden van vinyl. Import uit China zo'n uscutter idee. Er zijn aantal problemen die ik af en toe tegen kom, maar het vervelendste is, tijdens een opdracht(vooral grote afmeting/geen grote bestand) reboot hij mijn pc. of bijvoorbeeld als ik handmatig voortzet, versnelt ie in 3 stappen en de 3'de stap reboot het gewoon bijna altijd. lijkt wel of het kortsluiting maakt. Zou denken dat het aan snelheid ligt, maar doet ie ook gewoon tijdens snijden in normaal snelheid.. Het is trouwens via usb aangesloten. Andere usb poorten, andere laptop. Ik had geen aard op stopcontact dus via verleng snoer dat ook al geprobeerd, maar help niet.. Enige idee wat de oorzaak kan zijn? En hoe ik het kan oplossen?

Grtjes oss
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Probleem met mijn plotter..

Bericht door Mcgyver »

lijkt mij een probleem met de usb driver van de besturing.


maar ik kan er naast zitten..


wellicht eens een andere pc proberen.. een laptop werkt niet goed, echt een desktop
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
keesfrees
Berichten: 3118
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Probleem met mijn plotter..

Bericht door keesfrees »

ik zat ook in die richting te denken

in het verleden gebruikte ik in zulke gevallen een usb verdeler met een extra voeding

onlangs had ik zo'n heel klein stickje die bij het in de computer steken sluiting maakte, het metaal van de bus had er een luifeltje aanzitten (hoe leg je dat nu weer uit)
maar het vreemde was dat de computer ook herstartte, de voeding naar de usb is dus totaal niet gescheiden of zo
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
SSouLL
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010 22:14
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Probleem met mijn plotter..

Bericht door SSouLL »

Top, bedankt voor de reacties! Jullie hadden gelijk, andere kastje geprobeerd in plaats van laptop. En doet het gewoon, of iedere geval geen uitval meer!. thanks ,)

Grtjes oss
Plaats reactie