schuur isoleren foto's zullen volgen

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Robin-e30 »

Beste medeforum members,

Hoe kan ik mijn schuur op de juiste manier isoleren.

Ik heb een stenen schuur van 4 meter bij 2.5 meter.

De muren zijn enkel steens.

Het dak is van beton en ligt op de stenen muur met daar tussen vierkante rubers 5x5 cm om de 50cm.

Onder in de schuur zitten in de voeg ventielatie sleuven in de voegen.

Hoe kan ik mijn schuur goed isoleren.

Ik zelf zat te denken aan:

houten balke 5x5cm om de 50cm met daar tussen isolatiemateriaal en het aftedekken met triplex en die voorzien van een laagje verf.

Mag ik hem dan dicht maken tot het plafond of moet ik hem tot 10cm onder het plafond open houden voor ventilatie?
Mag ik onderin de ventilatie gaten dicht maken? want daar komt dat het isolatie materiaal overheen?

Wie heeft hier ervaring mee.

PS: de ingang is een houten deur. Die zit in de lenge van 2.5meter die wil ik niet isoleren!! boven de deur deze s 90cm breedt zit een opening tussen het plafond en de kozijn van +/- 2 cm.

Wie kan mij helpen?

Gr Robin
Gebruikersavatar
marcoooo
Donateur
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:32
Locatie: vlissingen (zeeland)

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door marcoooo »

Hier kan je veel info vinden

http://www.isolerendoejezo.nl/wand/muur ... es/glaswol
Aan de binnenzijde van de buitengevel plaatst u vrij van de muur een regelwerk. Dit doet u door de stijlen om de 60cm aan te brengen tussen een vloer- en een plafondregel. Een onderlinge tengelafstand van 60cm is voldoende, maar beter is om de gipsplaten steun te geven om de 30cm (bij een plaatdikte van 9,5mm) of 40cm (bij een plaatdikte van 12,5mm). De maatkeuze van het regelwerk dient te zijn afgestemd op de dikte van het isolatiemateriaal. Het glaswol wordt vervolgens tussen het regelwerk aangebracht. Voor het aanbrengen van de afwerkwand wordt op het regelwerk zorgvuldig een dampremmende folielaag aangebracht. Als de dampremmende laag uit meerdere stukken folie bestaat, dienen deze elkaar goed te overlappen en worden de naden met tape dichtgeplakt.
same same but diffrent
mart150
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2010 17:05
Locatie: Dordrecht

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door mart150 »

Robin,
zeer belangrijk is om in jou voorstel, als de isolatie tussen de balken zit, je eerst plasticfolie er overheen vast zet en de naden afplak met tape. dit is de damp remmende laag. de gaten in je buiten muur niet dicht maken, hierlangs kan vocht wegtrekken. over het plastic mag je naar believen afwerken. zelfde geld voor je plafond. dit staat bij mij reeds 30 jaar. succes.
mvg Mart
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door skillalot »

Ik ga mijn schuur bouwen met 60mm sandwichpanelen. Voor een bestaande schuur te isoleren kun je er ook 40mm dikke sandwichpanelen voor zetten. Het zijn dunne staalplaten die je in elke kleur kunt krijgen, met een paar centimeter PIR schuim ertussen, isoleert zeer goed, hier bouwen ze ook koelcellen mee, en is brandveilig.
Op marktplaats staan verschillende aanbieders, bijvoorbeeld bvb-panelen in zaltbommel.

Je kunt een u-profiel op de grond zetten waar je ze in zet, en aan de bovenkant vastzetten met een hoekprofiel bijvoorbeeld. Het plafond kun je ze ook tegen aan schroeven. En de zijkanten schuiven gewoon in elkaar.
Mocht je het met gipsplaat af willen werken kun je dat er ook gewoon overheen maken.
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Robin-e30 »

marcoooo schreef:Hier kan je veel info vinden

http://www.isolerendoejezo.nl/wand/muur ... es/glaswol
Aan de binnenzijde van de buitengevel plaatst u vrij van de muur een regelwerk. Dit doet u door de stijlen om de 60cm aan te brengen tussen een vloer- en een plafondregel. Een onderlinge tengelafstand van 60cm is voldoende, maar beter is om de gipsplaten steun te geven om de 30cm (bij een plaatdikte van 9,5mm) of 40cm (bij een plaatdikte van 12,5mm). De maatkeuze van het regelwerk dient te zijn afgestemd op de dikte van het isolatiemateriaal. Het glaswol wordt vervolgens tussen het regelwerk aangebracht. Voor het aanbrengen van de afwerkwand wordt op het regelwerk zorgvuldig een dampremmende folielaag aangebracht. Als de dampremmende laag uit meerdere stukken folie bestaat, dienen deze elkaar goed te overlappen en worden de naden met tape dichtgeplakt.
Marco,

Bedankt voor je reactie!
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Robin-e30 »

mart150 schreef:Robin,
zeer belangrijk is om in jou voorstel, als de isolatie tussen de balken zit, je eerst plasticfolie er overheen vast zet en de naden afplak met tape. dit is de damp remmende laag. de gaten in je buiten muur niet dicht maken, hierlangs kan vocht wegtrekken. over het plastic mag je naar believen afwerken. zelfde geld voor je plafond. dit staat bij mij reeds 30 jaar. succes.
mvg Mart
Beste Mart,

Als volgt dus:

Houten frame tegen de muur schoeven tussen afstand 40/60cm.

Daar tussen de isolatie.

Plastic folie er overheen en naden afplakken. (speciaal folie)?

Af monteren met houten panelen of beton platen.



Kan ik in mijn geval de schuur dicht maken tot het plafond of zijn die kieren ook ventilatie ? of moeten die juist achter mn isolatie muur zitten?

Bedankt!
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Robin-e30 »

skillalot schreef:Ik ga mijn schuur bouwen met 60mm sandwichpanelen. Voor een bestaande schuur te isoleren kun je er ook 40mm dikke sandwichpanelen voor zetten. Het zijn dunne staalplaten die je in elke kleur kunt krijgen, met een paar centimeter PIR schuim ertussen, isoleert zeer goed, hier bouwen ze ook koelcellen mee, en is brandveilig.
Op marktplaats staan verschillende aanbieders, bijvoorbeeld bvb-panelen in zaltbommel.

Je kunt een u-profiel op de grond zetten waar je ze in zet, en aan de bovenkant vastzetten met een hoekprofiel bijvoorbeeld. Het plafond kun je ze ook tegen aan schroeven. En de zijkanten schuiven gewoon in elkaar.
Mocht je het met gipsplaat af willen werken kun je dat er ook gewoon overheen maken.
Deze panelen ken ik! Daar maken ze ook spuitcabines van.

Zijn alluminium panelen gootje op de grond paneel er in klikken en boven afmonteren.

mooie oplossing alleen kan je dan niet echt iets tegen je muur schoeven.

Dat het isoleert geloof ik wel.. Alleen door allu gaat geen vocht.. dus echt een klimaat kan je niet creeren toch?

En moet ik in mijn geval ook deze panelen tot het plafond afmonteren?
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Romano »

Hallo Robin,

Ik heb mijn enkelsteens schuur ook geisoleerd.
Ik heb een regelwerk gemaakt en die een paar centimeter los van de binnenmuur zodat er een spouw onstaat
Daarna het regelwerk gevuld met isolatiemateriaal en daar overheen dampremmende folie en daar overheen watervaste platen van vloer tot plafond. Ik zal wel wat foto's mailen van de week
zeeschuim

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door zeeschuim »

halfsteens
alfredb
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mei 2009 17:30
Locatie: Breskens
Contacteer:

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door alfredb »

mooie oplossing alleen kan je dan niet echt iets tegen je muur schoeven.

In mijn vrije tijd heb ik vroeger bij een baas gewerkt die deze panelen ook gebruikte.
Tegen de muren aan werd alles opgehangen,dit werdt gedaan d.m.v. de zelf tappers.
Dit zijn schroeven,met een tap voor ,misschien zeg ik dit nu wel verkeerd en kunnen andere mensen dit beter uitleggen.

Alfred
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: schuur isoleren foto's zullen volgen

Bericht door Robin-e30 »

Ik verwacht morgen mijn offerte van bvb-panelen zaltbommel..

Geen idee wat de prijzen zijn wel de mooiste oplossing voor een nette ruimte.

ik houd jullie op de hoogte.

Gr Robin
Plaats reactie