Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6010
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door Sven »

Af en toe wordt er een onderwerp gesloten als een poster het te bont maakt mbt de regels.

Nu juich is stevig modereren van harte toe maar ik heb het idee dat zo een topic doodgeslagen wordt terwijl dat volgens mij niet hoeft.
Is het voor een fijn werkend forum niet beter als berichten van posters die zich niet aan de regels houden gewoon gedelete worden ipv de thread te sluiten?

Ik kon laatst vanwege het ge-emmer van een ander zelf niet verder met mijn thread terwijl er nog best het een en ander over te schrijven viel. Vandaag zag ik datzelfde weer bij een andere thread...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door maja158 »

+1
Gebruikersavatar
scyllatech
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:51
Locatie: Haringhuizen
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door scyllatech »

Hier ben ik het helemaal mee eens. De topicstarter wordt "gestraft" omdat anderen aan het zeveren slaan.
Dus mijn stem heb je.
Techniek is de dienstmaagd van de creativiteit.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door abs02 »

Hier nog een en als het zo doorgaat en aangenomen wordt kan deze ook weg ;-)
En er komt weer plaats vrij voor nuttige vragen / opmerkingen.......
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door Mcgyver »

Ok mannen , de boodschap is duidelijk :lol:


Het probleem waar wij mods tegenaan lopen is dat er ten eerste zelfs na een waarschuwing alsnog doorgegaan word met de neven discussie die ontstaat in het topic.

De eerste stap om dit te stoppen is een slotje erop...

waarom niet berichten verwijderen?

Welnu, er worden al veel berichten verwijderd, maar wat ons ook overkomt is dat als we de berichten verwijdern die wij niet gepast vinden we ook een stortvloed aan discussies krijgen via pb... de posters van de verwijderde berichten voelen zich persoonlijk aangevallen , en wij moeten dan in geuren en kleuren uitleggen waarom HUN berichten wel worden verwijderd en die van de ander niet...


Nu modden wij 3 allen met zeer veel plezier, maar wij alle 3 hebben een fulltime baan en modden ook wel eens in de baas zn tijd... nu kunnen jullie je allemaal voorstellen dat we dan geen tijd hebben om hele epistels te typen met uitleg etc...
Al met al proberen wij zo eerlijk mogelijk te zijn en proberen we het forum zo gezellig mogelijk te houden en informatief voor iedereen!


Dat gezegd hebbende, zullen we dit verzoek ter harte nemen en meer naar jullie wens te modden...

maar met op dit moment 5403 leden is het best lastig iedereen tevreden te houden ;-)



Nu wil ik niet een hele discussie opstarten met dit bericht maar wil wel laten weten dat we dit soort dingen ook lezen en ter harte willen nemen...


@ sven


Ik heb je topic opgeschoond en weer geopend zodat je verder kunt met je vragen over spindles

http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=29&t=7165

wel 1 verzoek, hou het topic wel over de spindles en niet over leveranciers waar evt slechte ervaringen mee zijn.. (dit is een goedbedoeld verzoek en heeft absoluut niet de bedoeling om mensen publiekelijk te schande te brengen.. )


Allemaal veel plezier op het forum.. Create, Jan en ik doen ons best om alles in goede banen te leiden 8)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zomaar 2 ideetjes.
1e misschien is het een idee om een soort van waarschuwing te geven aan degene die het 'vervuilende' bericht geschreven heeft, met als vraag z'n bericht aan te passen / op te schonen. ( beetje opvoedkundig, en diegene kan laten zien dat ie ook zonder foute berichten kan.

2e weet niet of het tot de mogelijkheden behoort, maar als degene die het onderwerp gestart is ook berichten zou kunnen aanpassen of verwijderen. Zouden de modders niet hoeven te modderen. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door abs02 »

De mensen moeten meer zelfdicipline hebben om geen afwijkende op of aanmerkingen te maken die niet van toepassing zijn. DAN hebben de MODS meer tijd om zelf ook eens wat te lezen (zonder controle....)
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door skillalot »

Mag hier een slotje op :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6010
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door Sven »

Nee, nee geen slotje!
Oef, net op tijd.

Dank voor de uitleg Mc. Ik ben me er terdege van bewust hoeveel werk een forum met zich mee brengt, heb zelf een paar websites en ben mod van een paar anderen.

Ik denk dat in alle beslissingen het werk voor mods zo beperkt mogelijk gehouden moet worden. Politieagent spelen is vervelend.
Die drampief in mijn hoogtoerige spindel thread had wat mij betreft meteen een (al dan niet tijdelijke) ban mogen krijgen. Een persoonlijke ban heeft ie bij mij meteen gekregen. Dank voor het heropenen en opschonen!

Overigens vind ik dit forum verrassend beschaafd, ik kom hier voor mijn gevoel veel minder overmatig verhitte discussies tegen dan op andere fora.

Keep up the good work!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door maja158 »

Sven schreef:Overigens vind ik dit forum verrassend beschaafd, ik kom hier voor mijn gevoel veel minder overmatig verhitte discussies tegen dan op andere fora.

Keep up the good work!
Ook hier, +1
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Bericht verwijderen ipv onderwerp sluiten

Bericht door create »

Jullie opbouwende kritiek en positieve feedback nemen wij echt wel serieus.

Het is zoals Mcgyver zegt dat wij als mods vaak van de topicstarter een pb krijgen om het maar te sluiten omdat het anders uit de hand loopt.
We doen dit liever niet en staan liever te cnc-en en we hebben werk en ja ja ook een gezin ;-)

Volgende week hebben we mods-werkbespreking, en zullen dit onderwerp boven aan de agenda zetten. We moeten nog tossen wie de notilist word! :lol:

1 ding is zeker we sluiten of verwijderen liever GEEN berichten maar we doen dit altijd samen in overleg.
De meeste snappen het wel

Oke, nu ga ik weer eten maken en daarna weer Frrreeeezen :roll:

greetz Create
Plaats reactie