hoe zit stl in elkaar?DaBit schreef:Ik riep het al vanaf het begin: zorg ervoor dat je STL modelletjes kunt importeren, dan kun je alle vormen gebruiken die je wil. Net zoals ik zei 'zorg ervoor dat je van elk objecttype N instanties kunt hebben, want die vraag komt vanzelf'
Aan het gebruik van driehoeken en arrays van driehoeken die een object vormen was je toen nog lange niet toe kwa 'mindset'. Nu wel misschien?
Kwa aantal vlakken rondom: de prestaties van de hele rendering-pipeline zijn je beperkende factor. Ik denk dat je dat beperkt moet houden tot 6 ofzo.
ff zoeken zo...
ik had weer een klein beetje de linken (links?) naar de plaatjes in orde gemaakt... en het hele verhaal weer eens gelezen...
en dan zie ik toch weer dingen..... dit bijvoorbeeld:
wat kan ik hier mee.... ik had nog iets gelezen... maar kan het niet meer zo snel terug vinden... over dat perspectief beeld ...Naar schermcoordinaten is dan simpelweg:
FoezelfactorX = 100
FoezelfactorY = 100
Xscherm = (560/2) + FoezelfactorX * (CoordX/CoordZ);
Yscherm = (480/2) - FoezelFactorY * (CoordY/CoordZ);
Met die foezelfactoren kun je nog wat spelen; zie dat als de zoomknop op je camera. Objecten wat verder weg zetten in de Z-richting en een wat hogere 'zoom' geeft een minder dramatisch perspectief dan een object vlak voor de lens met 'groothoek-zoom'.
shit... moet ik weer alles gaan zitten lezen.. :-)