Windows Vista

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Windows Vista

Bericht door Erik »

Nu het oude PC-tje kuren begint te vertonen overweeg ik een nieuwe PC met Windows Vista. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met Windows XP. Hoe is het in de praktijk gesteld met de compabiliteit met oudere programma's? Natuurlijk word er van alles beloofd o.a. een compabiliteitsmodus, maar voor mij is het belangrijk dat de oude programma's blijven werken op de nieuwe PC. Er zitten programmaatjes tussen van minder professionele makers zoals A9cad en Cambam, maar ook bijvoorbeeld Word 2003. Wat zijn de praktijkervaringen?

Gr.

Erik
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Windows Vista

Bericht door rsemotion »

vista is op het moment nog super ONcompatible, comp. mode is waardeloos.

je bent verplicht nieuwste versies er op te zetten, wat onder vista draaid. ik heb het er weer afgegooid.
totaal niet compatible met home cnc dingen. gewoon weer XP op gezet

Vista is een drama
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door Arian »

Hallo.

Ik kan niet onder vista draaien IronCad en Sprutcam,ik houw het op XP.

Arian
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door André »

Er gaat niks boven een gestripte XP versie ;-)
Deze start in 25sec, bijna een Embeded zullen we maar zeggen.
(Deze hebben we in de fabriek draaien)

Met sommige Vista versies mag je downgraden!
Dus die versie kopen en XP draaien, ben je klaar voor de toekomst.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door Erik »

Duidelijke taal. Ik ga maar beginnen met een format c: en houd het voorlopig bij m'n oude pc. Hopen dat de pc na een herinstallatie van win XP weer wat stabieler word.
Gr.

Erik
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door skillalot »

Helpt meestal wel.

Windows vista is echt helemaal niks. Niet aan beginnen, lekker bij xp blijven, scheelt je een hele hoop problemen.

Gr Sascha
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door André »

Nou dat Vista helemaal niks is gaat wel wat ver.
Maar voor industrie achtige toepassingen nog niet klaar.
Misschien dat er nog een embedded uit komt?
(Leuk met UAC :lol: )

Ben zelf een tevreden Ultimate gebruiker, voor de goodies en de looks 100 punten.
Daarvoor is Vista ook in de markt gezet.
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door Jfwiet »

Vista functioneert perfect. Je zou ook de cnc programma's in de wereld kunnen verwijten dat ze nog niet vista klaar zijn. Ze hebben toch al meer dan een jaar de kans gehad om de software te herschrijven.
Vind het altijd erg jammer dat mensen Vista afkraken terwijl het de software van "derden" is die niet functioneert.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Windows Vista

Bericht door Mcgyver »

de hele wereld had al goed werkende software...

Bil gates had een keer teveel gezopen.. vond vista uit wat nergens mee compatible was en de rest van de wereld moet zich maar aanpassen aan vista en workarounds verzinnen om het spul weer operabel te krijgen....

Microsoft had vista ook een jaar uit kunnen stellen om alles bijna in 1 keer compatible te laten zijn...

Het is net zoiets als dat shell opeens alleen maar water gaat verkopen in plaats van benzine.... heel nederland staat stil omdat ze niet op water kunnen rijden... en moet heel nederland ineens maar de auto's gaan aanpassen om op water te rijden.... :mrgreen: :lol:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door Jfwiet »

Nee, het zijn gewoon luie en "sluwe" programmeurs.

Om jouw vergelijking een beetje te gebruiken. Een overstap van fossiele naar water-brandstof.

Tja ze hadden vroeger ook een T-Ford. Die deed toch ook precies waar hij voor bedoelt is, van punt a naar b.
Tegenwoordig hebben ze alleen auto's die veiliger, sneller en zuiniger zijn :)

Dus Vista had niet hoeven bestaan? we hadden toch ook perfect werkend dos?

Nee, vista is sneller in gebruik, mooier, veiliger voor de gebruiker. En daar hoort nu eenmaal vooruitgang bij. Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven die cnc programma's schrijven er armer van worden. Dus tja, ligt het er puur aan wat ze willen.


En om jouw "punt" te accentueren:
Het zijn vooral bedrijven die een nieuwe versie uitbrengen, en jou forceren een nieuwere versie aan te schaffen. Dus wie is dan de schuldige? Microsoft? of het bedrijf wat een slaatje probeert te slaan uit een nieuwer besturingssysteem.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door skillalot »

Jfwiet schreef: Nee, vista is sneller in gebruik.
niet mee eens. Veel te veel tierelantijntjes waardoor je een 3x zo snelle pc nodig hebt om de snelheid van windows xp een beetje te evenaren.
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Windows Vista

Bericht door Jfwiet »

skillalot schreef:
Jfwiet schreef: Nee, vista is sneller in gebruik.
niet mee eens. Veel te veel tierelantijntjes waardoor je een 3x zo snelle pc nodig hebt om de snelheid van windows xp een beetje te evenaren.
Ik bedoel hiermee dat je in vista minder knoppen hoeft te gebruiken dan in xp. Dus terwijl je bezig bent in vista maak je gewoon gebruik van minder knoppen.

Dat van een beter systeem is helemaal waar. Maar de meeste mensen vergeten dat een computer eigenlijk in 3 jaar afgeschreven is. En om nou op een oudere computer xp te draaien? Ik zie zo nu en dan ook Pentium III langs komen met windows xp erop. Ja dat moet ook met allemaal patches etc om alles wat overbodig is eruit te halen.

Ik maak zelf gebruik van XP thuis, maar bij mijn volgende computer komt er zeker Vista op.
Plaats reactie