Stappenmotor
Moderator: Moderators
Stappenmotor
Is meneer stappenmotor "binnen" dat jullie weten?
Ik kan met de beste wil niets bij hem bestellen, neemt de telefoon niet op, na een mailtje krijg ik een behoorlijk autistisch antwoord.
Ik kan met de beste wil niets bij hem bestellen, neemt de telefoon niet op, na een mailtje krijg ik een behoorlijk autistisch antwoord.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: Stappenmotor
Standaard service, daarom bestel ik er niet meer.
Re: Stappenmotor
Er is met Harrie helemaal niets mis mee. Als je gewoon wat besteld per mail
krijg je een factuur, je betaald en krijgt de spullen,
Hoe simpel kan het zijn.
Maar... ik kan mij voorstellen dat hij niet staat te wachten op oeverloos mail verkeer
wat vaak dan niets brengt.
Cees
krijg je een factuur, je betaald en krijgt de spullen,
Hoe simpel kan het zijn.
Maar... ik kan mij voorstellen dat hij niet staat te wachten op oeverloos mail verkeer
wat vaak dan niets brengt.
Cees
Re: Stappenmotor
Niks mis mee? Klantvriendelijk kan ik hem echt niet noemen. Heb hem een paar keer aan de lijn gehad, er ging nooit iets van harte. En als je niet wil communiceren met klanten, ga dan niet de handel in en zeker niet met particulieren!
Aan mij verdient hij geen cent meer!
Aan mij verdient hij geen cent meer!
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Stappenmotor
Het is nog altijd,, klant is koning.
Zonder klanten ,, geen verkoop .
Zonder klanten ,, geen verkoop .
Re: Stappenmotor
Precies!mjeuring schreef:En als je niet wil communiceren met klanten, ga dan niet de handel in en zeker niet met particulieren!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
- hainjedaf
- Donateur
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Stappenmotor
Wat ben ik blij als autist.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Re: Stappenmotor
Met veel zeurende, vervelende klanten ook geen verkoopZonder klanten ,, geen verkoop .
Cees
Re: Stappenmotor
In deze tijd van: voor iedere simpele ziel is er wel een webshop te maken, is het wel een behoorlijk gedoe bij harrie, uitzoeken in de warboel van cijfertjes en afkortingen. Dan een mailtje opstellen en afwachten tot er gereageerd word, 2 a 3 dagen in mijn geval. Akoord verzenden en betalen, weer 2 dagen wachten en afwachten of het goed gekomen is...
Als je dan toch zo min mogelijk contact met de klant wil hebben, zorg dan voor een goede webshop is mijn idee
Als je dan toch zo min mogelijk contact met de klant wil hebben, zorg dan voor een goede webshop is mijn idee
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: Stappenmotor
Gewoon je klanten geen reden tot zeuren geven en dat begint meestal met duidelijke communicatie.Leeuwinga schreef:Met veel zeurende, vervelende klanten ook geen verkoopZonder klanten ,, geen verkoop .
Cees
Re: Stappenmotor
Het is net als bij voetbal... 11 spelers per elftal en tig miljoen scheidsrechters
En nu het mooie.....ieder kan zelf beslissen waar te kopen.
Cees
En nu het mooie.....ieder kan zelf beslissen waar te kopen.
Cees
Re: Stappenmotor
Hah, was het maar zo simpel, ze zeuren "niet omdat het moet, maar omdat het kan".Gewoon je klanten geen reden tot zeuren geven
Heb jaren in de retail gezeten, kan er een boek over schrijven.
Koopt een klant een dimmetje, komt ie even later terug van "ja, hij doet het niet" nee gek he, als de brandkraters erin zitten, verkeerd geplaatst dus, maar ze doen of hun neus bloedt natuurlijk, en als je geen nieuwe geeft, ben je een kudtzaak, en iedereen mag het weten.
Koopt een muts een inkt cartridge, even later terug "ja, m'n vriend had er al een gekocht" ik: waarom brengt hij hem dan niet terug?
Muts: bwoehoee, je wilt toch nog wel dat ik je aanbeveel bij anderen?
Chantage dus, uiteraard zag ze hem elders voor minder.
Bottom line: het verkopen van artikelen, die een redelijk technische know how nodig hebben om te kunnen gebruiken aan technische analfabeten is een hele lastige zaak.
Als je te duur bent (~20% meer als Aliblabla), ben je een oplichter, als je een minimale marge hanteert om maar wat te verkopen, en je marge gaat veelvoudig op aan support, dan doe je jezelf weer tekort, lastige case.
Nou is Cees wel een notoire azijnpisser, maar wat hij vertelt is zeer herkenbaar, en z'n frustratie ook.
Re: Stappenmotor
Och, de andere kant van het verhaal hebben we ook he?
DaBit wil een paar DIMMetjes. Verkoper graait ze met wollen trui en gympies aan uit de antistatische bulkverpakking en mikt ze in een envelop. 'Die hoef ik niet meer vriend, en de rest mag je ook houden'. Verkoper kwaad, de eis om die dingen met respect te behandelen was teveel, want hij had nog nooit klachten gehad. Nee, dat PC's 2x per dag platgaan ligt allemaal aan Windows, uh-huh..
DaBit komt in een winkel omdat-ie per direct wat nodig heeft. 'Dat hebben we niet, moeten we bestellen, halverwege volgende week binnen'. 'Nee, laat maar, ik bestel het zelf wel dan heb ik het morgenochtend'. Verkoper kwaad...
'Wat kost een setje motorbanden bij jou als ik losse wielen aanlever?'. '425 euro inclusief opleggen en balanceren meneer'. 'Dewatte? Het identieke setje banden dat er nu opligt kostte me online 180 euro. Dat jij het daar niet voor kunt snap ik best, maar bijna 250 euro voor bandwisselen en balanceren is wel erg gortig, is 't niet?' 'Ja, maar meneer, voor dat geld kunnen wij de banden niet eens inkopen.' 'Hoezo, hebben jullie geen creditcard dan?' Meneer boos.
DaBit staat in een winkel en vraagt de verkoper 'ja leuk, zoiets moet ik hebben, maar heb je nou ook iets degelijks in plaats van enkel deze geweldige made-in-china troe.., euh, spullen die al bijna doormidden breken als ik er te hard naar kijk? Verkoper kwaad, hij had alleen maar 'echte goede spullen' natuurlijk.
En dan zullen we het nog maar niet hebben over het feit dat in stenen winkels tegenwoordig het gebruik van 1-cellige organismen als verkopend personeel de norm lijkt te worden
Nee, ik zou het toch niet allemaal op 'die vervelende klanten' afschuiven...
DaBit wil een paar DIMMetjes. Verkoper graait ze met wollen trui en gympies aan uit de antistatische bulkverpakking en mikt ze in een envelop. 'Die hoef ik niet meer vriend, en de rest mag je ook houden'. Verkoper kwaad, de eis om die dingen met respect te behandelen was teveel, want hij had nog nooit klachten gehad. Nee, dat PC's 2x per dag platgaan ligt allemaal aan Windows, uh-huh..
DaBit komt in een winkel omdat-ie per direct wat nodig heeft. 'Dat hebben we niet, moeten we bestellen, halverwege volgende week binnen'. 'Nee, laat maar, ik bestel het zelf wel dan heb ik het morgenochtend'. Verkoper kwaad...
'Wat kost een setje motorbanden bij jou als ik losse wielen aanlever?'. '425 euro inclusief opleggen en balanceren meneer'. 'Dewatte? Het identieke setje banden dat er nu opligt kostte me online 180 euro. Dat jij het daar niet voor kunt snap ik best, maar bijna 250 euro voor bandwisselen en balanceren is wel erg gortig, is 't niet?' 'Ja, maar meneer, voor dat geld kunnen wij de banden niet eens inkopen.' 'Hoezo, hebben jullie geen creditcard dan?' Meneer boos.
DaBit staat in een winkel en vraagt de verkoper 'ja leuk, zoiets moet ik hebben, maar heb je nou ook iets degelijks in plaats van enkel deze geweldige made-in-china troe.., euh, spullen die al bijna doormidden breken als ik er te hard naar kijk? Verkoper kwaad, hij had alleen maar 'echte goede spullen' natuurlijk.
En dan zullen we het nog maar niet hebben over het feit dat in stenen winkels tegenwoordig het gebruik van 1-cellige organismen als verkopend personeel de norm lijkt te worden
Nee, ik zou het toch niet allemaal op 'die vervelende klanten' afschuiven...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'