Stappenmotor

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Flupke85
Donateur
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:57
Locatie: Eijsden (achter maastricht)
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Flupke85 »

Bekende verhalen allemaal!

Mijn eerste ervaring was dat ik in Putten was en dacht: Ik rij even langs om wat ondersteunde as te kopen.
Toen bleek dat meneer niet wilde zagen waar klanten bij zijn. Dus ik weer terug naar het zuiden en online besteld.
De onderdelen kwamen na enkele dagen binnen met de post en toen begreep ik waarom er niet gezaagd werd in het bijzijn van klanten. Ze worden met een slijptol+blinddoek gezaagd volgens mij met een vooroorlogse winkelhaak die al een aantal keer onder een Sherman tank gekomen is. Ook zitten sommige zaagsneden precies op het boutje, en bij 2 dezelfde lengtes zitten de bevestigingsgaten niet gelijk. Als je dat weet bestel je gewoon 20cm extra en doe je het zelf rechtknabbelen.
Ook de telefonische hulp voor het instellen van een spindledriver was teveel gevraagd.
En tot slot kloppen de technische tekeningen voor geen meter van de KO moer brackets.. Heb er nu 4 liggen die allemaal andere maten hebben dan op de tekening.

Wel mijn complimenten voor de overzichtelijke website! :roll:
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door cocodile »

Nou DAbit, van iemand met jouw intelligentie had ik wel een ietwat andere reactie verwacht, maar goed. :roll:
Qua die dimms heb je uiteraard gelijk. :roll:

De marges in de retail staan eenmaal onder enorme druk, en voorraad kan killing zijn, zeker met items die onderhevig zijn aan prijserosie.
Als ondernemer is het handig om orders te combineren, om zodoende de handling kosten te drukken, want als er 1 item besteld moet worden, is het ook weer te duur.
Als ik ergens bot vang, ga ik het er zeker niet inwrijven zoals jij, maar dan zoek ik gewoon verder.

En als je al met zo'n "made in China troep" attitude aankomt, zou ik het als verkoper ook wel hebben gehad. :evil:

En ja, als ze in winkels i.p.v. 1-cellige organismen, zoals jij dat zo charmant noemt, mensen moeten aannemen met een superieure intelligentie zoals van jou, dan zal dat ook moeten worden doorberekend, en dan is het ook weer niet goed, want dan hoor je weer "nee man veel te duur, ik bestel het wel online". :mrgreen:
Een eencellige is denk ik best wel in staat om een zending te prepareren, en of ie dan wel of geen wollen trui aanheeft, zal jij nooit te weten komen.

Ik zie jou al achter de balie staan, ik denk dat je het geen dag volhoudt, zeker niet als er allemaal DAbitjes als klant komen... :roll:

Waarom denk je dat de hele retail naar de haaien gaat? Juist daarom.

Maar goed, ik houd het even kort, want ik vermoed dat er een grote bezem door dit draadje gaat komen.

PS, stappenmotor is idd. een e*k*l. :P
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Stappenmotor

Bericht door DaBit »

Ik kom in een winkel omdat ik a) ergens geld voor wil betalen en het dan mee wil nemen of b) omdat ik wil dat een verkoper meer verstand van zaken heeft dan ik en me bij de aanschaf kan begeleiden. Als tegenprestatie ben ik best bereid een kwartiertje te wachten tot iemand tijd heeft voor me en meer geld te betalen.

Ga je me keihard voorliegen omdat dat beter in jouw straatje past en je nog niet doorhebt wat voor vlees je in de kuip hebt of ben je te beroerd om even wat op te zoeken omdat een whatsappje op je telefoon je roept, tsja. Ik ben zo'n type dat geen vlieg kwaad doet totdat je aan de verkeerde touwtjes trekt. Dan kun je 'm krijgen ook.

Klanten zoals ik zijn er veel. Een goede verkoper herkent het profiel en past zijn aanpak erop aan. Verkopen is ook een vak en op een enkel natuurtalent na niet iets dat je wel zo even oppikt met 3 zaterdagen achter de balie. Vind je ongeinteresseerde 16-jarige hulpkrachten zonder kennis van het assortiment wel goed genoeg en is je assortiment niet de combinatie van diversiteit/kwaliteit/prijs die mensen hebben willen, dan krijg je de koopjesjagers en kijkers over de vloer.

Kijk voor de gein eens wat er nog aan geen-keten winkels (want ketens zoals Kruidvat kunnen op prijs concurreren) in de binnenstad zit die het al langere tijd volhouden. Dat zijn de juweliers die naar iemand kunnen kijken en vervolgens 3 kettingen kunnen pakken die goed staan. Dat zijn de schoenenwinkels waar ze nog ouderwets je voeten opmeten en blindelings schoenen pakken die in aanmerking komen. Dat zijn de slagers die goed vlees verkopen. Etcetera.
De kledingwinkels met meer van hetzelfde in het assortiment en eencelligen, euhm, goedkope weekendkrachten in dienst zijn op de een of andere manier een jaar later weer verdwenen.

Dus waar die retail aan kapot gaat? Gebrek aan DaBitjes als klant dus :lol: :mrgreen:

En de schifting bij de webwinkels is ook al goed aan de gang overigens. Het moordend tempo van de ontwikkelingen daar is ook niet zomaar bij te houden. Wat bijvoorbeeld de Wehkamp flikt met zelfde-dag afleveren en hoe de distributiecentra opgezet zijn is een sterk staaltje Hightech met hoofdletter H. Coolblue & co zijn ook goed bezig. Da's de norm geworden, en voor de rest is het al gauw 'adapt, or die'.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Tonybryden »

Kom op leeuwinga,,, zonder klanten geen inkomsten.
Ook de veel vragende en zeurende klanten hebben we nodig, dat houdt je scherp.
En klanten willen nu eenmaal iets weten over het aankoop product.
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Stappenmotor

Bericht door FSSF »

Tussen moeilijke zeurende klanten en klanten die gewoon iets willen over een product kan een hoop verschil zitten! ;-)

@ TS, ik had het eerder opgegeven als jou denk ik, als een webshop van te voren al dusdanig slechte service biedt dan gun ik het al niet eens meer. Dan maar ergens anders kopen, wat meer betalen bij een ander of wat minder betalen en wat langer wachten. :lol:
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door cocodile »

Ok DAbit, je tapt nu wel een beetje uit een ander vaatje, en deels ben ik het wel met je eens, als je in een bepaalde niche zit, dan trek je het misschien wel, maar het zijn ook de grotere ketens die de laatste tijd voor schut zijn gegaan.
Maar als jij het als kleine retailer in de bruingoed wilt bolwerken, dan heb je wel heel veel DAbitjes nodig. :mrgreen:
Waar mensen ook wel een handje van hebben, is het in de winkel lekker bekijken, en vervolgens online bestellen omdat het een tientje goedkoper is.
Ik weet niet of je wel eens op Tweakers kijkt, maar wat daar hoofdzakelijk zit, is typisch het volk wat je als retailer niet wilt.
Er zijn daar van die ratten (sorry, heb er geen ander woord voor), die er prat op gaan, om iets terug te sturen naar A, als ze binnen de bedenktijd bij B een artikel een paar euries goedkoper zien.
Daarbij voorbij gaande aan het feit dat ze A opzadelen met een hoop extra overhead.
Wat dat betreft is die wet verkoop op afstand ook compleet doorgeschoten, waarom zou de winkelier voor alle verzendkosten moeten opdraaien?

En natuurlijk, over een technisch artikel moet je ook wat kunnen vertellen, maar alles binnen redelijke grenzen.
Extreem voorbeeld, als je ergens een koppakking bestelt, kun je ook niet verwachten dat de verkoper je uit gaat leggen hoe de kop te vlakken, etc. etc.
Je kunt nu eenmaal niet op een marge van 10 Euro 20 Euro support geven, maar dat wordt tegenwoordig wel van je verwacht. :roll:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Stappenmotor

Bericht door DaBit »

cocodile schreef:Ok DAbit, je tapt nu wel een beetje uit een ander vaatje
Nee, de toon is iets anders, de boodschap is hetzelfde.
Maar als jij het als kleine retailer in de bruingoed wilt bolwerken, dan heb je wel heel veel DAbitjes nodig. :mrgreen:
Als je hetzelfde doet als een Mediamarkt en BCC niet nee. Toko's als een Hobo Hifi weten toch te overleven. Ander assortiment, ander soort klanten.
Waar mensen ook wel een handje van hebben, is het in de winkel lekker bekijken, en vervolgens online bestellen omdat het een tientje goedkoper is.
Dat vind ik een rotstreek. DaBitjes doen dat soort dingen niet. Binnen grenzen dan; genaaid worden zonder zoenen is ook niet prettig. De 425 euro vs 180 euro voor een setje motorbanden was niet uit de duim gezogen en valt in die laatste categorie.
Ik weet niet of je wel eens op Tweakers kijkt, maar wat daar hoofdzakelijk zit, is typisch het volk wat je als retailer niet wilt.
Zelden nog tegenwoordig, maar ik ben wel lang moderator van het overclocking&casemodding forum geweest. Ik weet precies wat je bedoelt.
Er zijn daar van die ratten (sorry, heb er geen ander woord voor)
Ah, en 1-cellige organismen mocht niet? :mrgreen:
Je kunt nu eenmaal niet op een marge van 10 Euro 20 Euro support geven, maar dat wordt tegenwoordig wel van je verwacht. :roll:
Kan best, als je ook maar artikelen wegzet waar je op 100 euro marge 20 euro support moet verlenen.
Zal voor een computerwinkel met een assortiment dat niet veel afwijkt van wat een BCC verkoopt erg lastig worden....

Maarja, hoe het allemaal wel moet weet ik eigenlijk ook niet. In ieder geval niet 'Wheehee, het model dat al 25 jaar lang goed werkt doet dat nu niet meer, wij zijn zielig, overheid red ons' zoals bijvoorbeeld de muziekindustrie doet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie